سرانه بدهی خارجی هر ایرانی چقدر است؟ : حجم بدهی‌های خارجی دولت به بیش از ٦ ...



اسم پسر ایرانی خارجی , شباهت بازیگران ایرانی و خارجی , شامپو ایرانی یا خارجی کدام؟

حجم بدهی‌های خارجی دولت به بیش از ٦ میلیارد دلار رسید.

به گزارش اعتماد، آمارهای ارایه شده از سوی بانك مركزی نشان می‌دهد بدهی‌های خارجی ایران در پایان شهریور ماه به حدود ٦ میلیارد و ١١١ میلیون دلار رسیده است.

 

به این ترتیب با توجه به جمعیت ٧٧ میلیونی ایران، سرانه هر ایرانی از بدهی‌های خارجی كشور كمی بیش از ٧٩ دلار است. در پایان سال ١٣٩٢ بدهی‌های خارجی كشور ٦ میلیارد و ٦٥٥ میلیون دلار گزارش شد به این ترتیب در ٦ ماه اول سال گذشته بدهی‌های خارجی كشور كاهشی ٨ درصدی را تجربه كرده است.

 

آمارهای تدوین شده نشان می‌دهد بدهی‌های خارجی ایران در سال ١٣٨٩ بیش از ٢٢ میلیارد دلار بوده است. با توجه به جمعیت ٧٥ میلیون نفری ایران در سال ١٣٨٩، سرانه بدهی خارجی هر ایرانی از ٢٩٣ دلار به ٧٩ دلار رسیده است كه كاهش قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

 

سرانه بدهی خارجی ایرانیان در ٤ سال گذشته ٢١٤ دلار كاهش یافته است. بر اساس این گزارش سرانه ریالی بدهی خارجی ایرانیان شكل تغییرات اقتصاد ایران را نشان می‌دهد.

 

با توجه به نرخ ١١٠٠ تومانی دلار در سال ١٣٨٩، معادل ریالی سرانه بدهی خارجی ایرانیان ٣٢٢ هزار و ٣٠٠ تومان برآورد می‌شود در حالی كه معادل ریالی ٧٩ دلار بدهی خارجی كنونی با توجه به نرخ ٣٤٠٥ تومانی دلار در روز گذشته معادل ریالی ٢٦٨ هزار و ٩٩٥ تومان می‌شود.

 

به این ترتیب به دلیل جهش قابل توجه قیمت دلار، هر چند سرانه دلاری بدهی خارجی ایرانیان كاهش یافته است اما سرانه ریالی این بدهی كاهش چندانی را تجربه نكرده است. با شدت گرفتن تحریم‌ها، امكان استفاده از منابع خارجی كاهش یافت و از این رو ایران نتوانست از منابع خارجی استفاده كند. شرایط ویژه سبب شد حجم بدهی خارجی ایران در سال‌های ١٣٩١ و ١٣٩٢ كاهش قابل توجهی را تجربه كند.

 

اتحادیه اروپا در صدر بدهكاران جهان قرار دارد و امریكا عنوان دومین كشور بدهكار را از آن خود كرده است. ژاپن، چین، سنگاپور، هنگ‌كنگ و روسیه نیز در شمار بدهكارترین كشورهای جهان قرار دارند.
اخبار اقتصادی - اعتماد

 


ویدیو : سرانه بدهی خارجی هر ایرانی چقدر است؟