ساختمان باشگاه را فروختم و کسی نفهمید! :   سرپرست باشگاه استقلال با بیان اینکه ...



 

سرپرست باشگاه استقلال با بیان اینکه برخی جریانات به دنبال لطمه زدن به این باشگاه است، گفت: برخی دوستان مطالب ا طوری عنوان کرده اند که من ساختمان باشگاه را فروخته ام و هیچکس هم از این ماجرا بویی نبرده است.

 

به گزارش مهر، " مدیرعامل باشگاه استقلال تهران از جریانی برای به حاشیه بردن این باشگاه پرده برداشت و اعلام کرد بصورت قانونی این موضوع را پیگیری خواهد کرد تا حقوق باشگاه ضایع نشود." این مهمترین بخش گفتگوی خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری مهر با علی فتح الله زاده، سرپرست باشگاه استقلال است. مشروح این گفتگو در زیر می آید:

دیروز جلسه مهمی با عنوان هم اندیشی مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری و با مسئولان سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال در خصوص تجاری سازی باشگاه‌ها برگزار شد. شما به عنوان سرپرست باشگاه استقلال و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ارزیابی تان از این جلسه چیست؟

- فتح الله زاده: جلسه خیلی خوبی بود. ما کاری را به کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال سپرده بودیم که در خصوص بحث تجاری سازی باشگاه‌ها تحقیق و بررسی کنند. این کمیته بیش از سه هزار ساعت نفر کار کرده و 500 ساعت نفر دیگر نیز باید کار کند تا طرحی جامع را برای باشگاه لیگ برتری ارائه کند. این طرح جامع بزودی ارائه می شود که باشگاه‌ها می توانند از آن بهره لازم را برده و در جهت تجاری سازی قدم‌های مثبتی بردارند.

* بعد از این نشست همراه ریاست سازمان تربیت بدنی به محل احداث کمپ باشگاه استقلال رفته و از این محل بازدید کرده‌اید.

- بله. آقای سعیدلو لطف کرده، زحمت کشیدند و آمدند از کمپ ما بازدید کردند. ایشان از نحوه کار در این محل ابراز خرسندی کردند. ریاست محترم سازمان همچنین دستور دادند کمکی 500 میلیون تومانی در اختیار باشگاه استقلال قرار گیرد تا مراحل ساخت زمین چمن و سکوهای اطراف آن با جدیت و سرعت بیشتری دنبال شود. فکر می کنم اگر این کمک هرچه زودتر در اختیار ما قرار گیرد تا چند هفته آینده تمرینات تیم استقلال در زمین اختصاصی باشگاه برگزار خواهد شد.

* کمک 500 میلیون تومانی سازمان تربیت بدنی چه زمانی در اختیار باشگاه استقلال قرار می گیرد، یا اینکه فقط وعده پرداخت آن داده شده است؟

- ظرف همین یکی دو روز آینده این مبلغ به دست ما می رسد.

* غیر از این کمک 500 میلیون تومانی آیا از سوی سازمان تربیت بدنی رقم دیگری به باشگاه استقلال پرداخت شده است؟

- بحث بودجه کمپ باشگاه استقلال جدا از هزینه جاری باشگاه است. از ابتدای فصل قرار بود مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس 50 درصد از بودجه مورد نیاز خود را تامین کنند و 50 درصد باقیمانده را از سازمان تربیت بدنی دریافت کنند. البته قرار است مراحل ساخت یک سالن ورزشی چندمنظوره بین المللی هرچه زودتر در کمپ باشگاه استقلال آغاز شود که برای احداث این مجموعه روی کمک سازمان تربیت بدنی حساب کرده‌ایم.

* ساخت مجموعه‌ای با این ویژگی‌هایی که شما به آن اشاره کردید قطعا به سود ورزش استان تهران و کشور خواهد بود.

- این سرمایه شخصی که نیست، یک سرمایه دولتی است. این کمپ برای باشگاه استقلال و متعلق به فرد خاصی نیست. هیچ کس حتی به اندازه یک درصد هم از این کمپ سهمی ندارد.

* در مورد بدهی‌های باشگاه حرف و حدیث زیاد است. بالاخره استقلال چقدر بدهکار است؟

- شما همان حرفی که آقای آشتیانی گفتند و اعلام کردند، باشگاه استقلال 2 میلیارد و 700 میلیون تومان به بازیکنان بدهکار است به اضافه 400 میلیون تومان مالیات را مدنظر بگیرید. شما همین سه میلیارد و یکصد میلیون تومان را در نظر بگیرید. همین بدهی کمی نیست برای یک فصل. من همان حرف آقای واعظ را گفتم و چیزی به غیر از آن بیان نمی کنم که مبادا سوءتفاهم ایجاد شود.

* در شرایطی که باشگاه استقلال سه میلیارد و یکصد میلیون تومان بدهکار است، پرداختی شما در فصل جاری به بازیکنان چقدر بوده؟

- کلا هزینه‌های باشگاه و پرداختی ما به بازیکنان تا به امروز نزدیک به سه میلیارد تومان بوده است.

* جدا از مسائل مدیریتی آیا عملکرد تیم استقلال مطلوب نظر شما بوده است؟

- خیلی راضی هستم. مجموعه کادر فنی و بازیکنان تا به امروز تلاش بسیار زیادی کرده‌اند که استقلال موفق باشد. فکر می کنم تا به امروز رضایت هواداران را نیز جلب کرده‌اند.

* شهرآورد تهران نزدیک است، برنامه های شما برای بازی با پرسپولیس چیست؟

- بعد از هفته دهم به فکر شهرآورد خواهیم بود.

* این بازی را چطور پیش بینی می کنید؟

- هواداران استقلال در پایان این بازی راضی از ورزشگاه خارج می شوند.

* یعنی برنده می شوید؟

- هیچ کس نمی تواند نتیجه شهرآورد تهران را پیش بینی کند اما ما سعی می کنیم در این بازی نتیجه بگیریم و با تمام وجود بازی خواهیم کرد.

* نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور چه زمانی برای بازدید از فعالیتهای مالی باشگاه استقلال در باشگاه شما مستقر خواهند شد؟

- این دوستان در پایان فصل برای حسابرسی و نظارت بر فعالیت‌های مالی در باشگاه ما حضور پیدا می کنند. آنها نظارتی کامل بر فعالیت‌های ما دارند با این حال تعجب می کنم چرا با وجود این همه نظارت ما ساختمان پنج طبقه باشگاه را دو بار بصورت صوری به فروش رسانده‌ایم و سازمان بازرسی متوجه آن نشده است!

* موضوع ساختمان پنج طبقه باشگاه چیست؟ یعنی مدیران قبلی باشگاه آن را به فروش رسانده‌اند؟

- یکی از روزنامه های ورزشی نوشته بود ما ساختمان باشگاه را دوبار بصورت صوری به فروش رسانده‌ایم. منظور آنها من هستم و مدعی شده‌اند من 11 سال پیش ساختمان باشگاه را به فروش رسانده‌ام. آنها عنوان کرده‌اند دوبار باشگاه را صوری فروختم. آنهم در شرایطی که نه سازمان بازرسی متوجه شده است، نه هیئت مدیره باشگاه و نه ذیحسابی سازمان تربیت بدنی. من باید خیلی هنرمند باشم که در روز روشن ساختمان باشگاه را دوبار فروخته‌ام.

* این بحث‌های حاشیه‌ای و شایعات و اظهاراتی که چندی پیش از سوی حسن روشن در مورد شما مطرح شد و البته بی جواب هم نماند آیا به باشگاه ضربه نمی زند؟

- من اصلا نمی خواهم جواب بدهم چون از نظر قانونی اقدام کرده‌ام و قانون مشخص می کند که حق با کیست. این توطئه‌ای است که از سوی دو روزنامه ورزشی هدایت می شود تا باشگاه استقلال به حاشیه برود. من بعد از 15 سال مجبور شدم از این دو روزنامه شکایت کنم. شما می دانید روزنامه این حق را ندارد که بدون سند و مدرک به کسی تهمت بزند و صحبت‌های فردی را منتشر کند که اتهاماتی وحشتناک را به من روا داشته است.

* انگار این بار خیلی جدی تر از قبل به دنبال حق و حقوق خود هستید.

- این اقدامات برای به حاشیه بردن استقلال انجام می شود و تخریب شخصیت بنده و مطمئن باشید این مسائل را بصورت قانونی با تمام وجود پیگیری خواهم کرد. زمستان می رود و روسیاهی می ماند برای ذغال.../مهر


ویدیو : ساختمان باشگاه را فروختم و کسی نفهمید!