زیباکلام: آقای روحانی؛ با سایر مشكلات چه كنیم؟ : اخبار سیاسی - زیباکلام: آقای ...



صادق زیباکلام روحانی کارنامه موفق در اقتصاد ندارد , آقای روحانی یک سوزن به خود بزن  , زیباکلام و روحانی


اخبار سیاسی - زیباکلام: آقای روحانی؛ با سایر مشكلات چه كنیم؟

یكی از موارد قابل توجه در سخنان رییس جمهوری این بود كه مباحث توسعه سیاسی، اجتماعی و مشكلات سیاسی و اجتماعی بحث‌هایی نیستند كه با صحبت نكردن در مورد آنها بتوان از كنارشان عبور كرد و شاهد محو شدنشان بود..

سخنرانی حسن روحانی و گفت‌وگوی تلویزیونی رودرروی وی با مردم را می‌توان در مجموع مثبت ارزیابی كرد. فحوای كلام رییس جمهور حالت آرامش‌بخشی داشت و باعث می‌شد بعد از صحبت‌های وی، جامعه دچار التهاب و ازهم‌گسیختگی نشود و موافقان و مخالفان سخنانش در مقابل هم قرار نگیرند. در شرایطی كه شرایط كشورهای همسایه ما آشفته و ناامن است، صحبت‌های وی بارقه‌هایی از امید را برای مجموعه مردم ایران به همراه داشت. آقای روحانی گفت مشكلاتی داشتیم، داریم و هنوز هم داریم اما به حول قوه الهی در مسیر رو به جلو قرار داریم كه به این ترتیب نوری را در انتهای تونل به مردم نشان داد.

جنبه مثبت دیگر این سخنرانی این بود كه او از سنت‌ بدی كه از گذشته به وجود آمده بود مبنی بر اینكه دولت‌ها فقط در مورد دستاوردهای خود صحبت كرده و گذشتگان را تخریب می‌كنند به طور كامل جلوگیری كرد. حسن روحانی به هیچ وجه به این موضوع نپرداخت كه وضعیت چگونه بوده و سال گذشته چگونه كشور را از اصولگرایان تحویل گرفته است. به معنای دیگر به گذشته نپرداخت تا عكس‌العمل جناح‌ها را به همراه داشته باشد و متقابلا با جبهه‌گیری آنها مواجه شود.

معتقدم این دو جنبه از سخنان آقای روحانی خیلی مهم و مثبت بود اما در این میان می‌توان از برخی كمبودها نیز نام برد. در واقع بیان یك سری از واقعیات باید در صحبت‌های رییس جمهوری نمود بیشتری پیدا می‌كرد. به اعتقاد من آقای روحانی باید می‌گفت تحقیقات علمی دانشگاهیان، محققان و متخصصان ما باید خیلی بیشتر از اینها باشد. باید می‌گفت كه در زمینه كشاورزی با توجه به اینكه اساسا كشور كم‌آبی هستیم و در جایی از كره زمین قرار داریم كه جزو نیمه خشك زمین تعریف می‌شود، به نفع ایران نبوده كه به سمت تولید هر محصول كشاورزی برویم. در واقع باید بیان می‌شد كه متخصصان ما باید در زمینه كشاورزی تحقیق می‌كردند تا به سمت تولید محصولاتی بروند كه آب كمتری مصرف می‌كنند.

به عبارت دیگر رییس جمهور بدون اینكه مسوولان قبلی را مقصر بداند می‌توانست از واژه «ما» استفاده كند. می‌توانست بگوید محققان ما باید آستین بالا می‌زدند و با توجه به وضعیت كشور كشاورزان را به سمت و سویی هدایت می‌كردند كه هیچ ضرری متوجه كشور نشود؛ اقدامی كه شدنی بود. نكته دیگری كه آقای روحانی به آن اشاره كرد اما باید بیشتر مورد بررسی قرار می‌گرفت این است كه حدود 90 درصد مصرف آب كشور در حوزه كشاورزی صرف می‌شود اما به دلیل عدم توسعه كافی در این عرصه، 60 درصد آب تلف می‌شود؛ موضوعی كه اهمیت سرمایه گذاری های بیشتر در حوزه كشاورزی را پررنگ می‌كند.

یكی از موارد قابل توجه در سخنان رییس جمهوری این بود كه مباحث توسعه سیاسی، اجتماعی و مشكلات سیاسی و اجتماعی بحث‌هایی نیستند كه با صحبت نكردن در مورد آنها بتوان از كنارشان عبور كرد و شاهد محو شدنشان بود. باید پذیرفت كه معضلات سیاسی در كشور وجود دارد. كارنامه بررسی آنها در ایران نیز چندان درخشان نیست. رییس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی باید خیلی محترمانه و بدون حمله به قوه دیگری مشكلات را با مردم در میان بگذارد.

بنابراین امیدوار هستیم ایشان در سخنرانی‌های بعدی مقداری به مشكلات واقعی جامعه بپردازد. البته آقای روحانی در پایان سخنانش به این موضوع مهم هم اشاره كرد كه در این گفت‌وگو به مشكلات سیاسی و اجتماعی كشور نپرداخته اما قول می‌دهند كه در مصاحبه‌های بعدی به آنها نیز بپردازند. بنابراین امیدوار هستم همان‌طور كه وی در این مصاحبه باعث تحریك احساسات دیگران نشدند، در مصاحبه بعدی هم ضمن اینكه به مشكلات سیاسی كشور به شكلی كه باعث تحریك جناح‌ها نشود می‌پردازد به این خواست مردم كه انتظار پرداختن به معضلات سیاسی و اجتماعی كشور است نیز توجه بیشتری كنند و پاسخگوی این پرسش باشند كه آقای روحانی، باید با مشكلات سیاسی و اجتماعی چه كنیم؟

اخبار سیاسی  - صادق زیباکلام،اعتماد

 


ویدیو : زیباکلام: آقای روحانی؛ با سایر مشكلات چه كنیم؟