زیباترین تصاویر سال از شفق قطبی : شفق قطبی یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعت ...


شفق قطبی یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعت است. این ابرهای وهم‌آلود از جنس نور علاوه بر زیبایی ذاتی، اطلاعات ارزشمندی را در خصوص نحوه اندرکنش زمین و خورشید آشکار می‌کنند. خبرآنلاین: شفق‌های قطبی یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعت هستند؛ ابرهای وهم‌آلودی که در ظاهر از کرک‌های زمردین ساخته شده‌اند. شفق‌های قطبی علاوه بر آنکه پدیده‌های طبیعی چشم‌نوازی محسوب می شوند، می‌توانند اطلاعات فراوانی را در خصوص نحوه اندرکنش زمین و خورشید برای دانشمندان آشکار کند.

شفق قطبی زمانی ایجاد می‌شود که ذرات باردار خورشیدی که طی فوران‌های تاج خورشیدی یا CMEs در فضا رها شده‎اند با میدان مغناطیسی زمین برخورد می‌کنند. هنگامی‌که این ذرات به زمین می‌رسند، به سمت قطبین زمین هدایت می‌شوند و به طور هم‌زمان شفق شمالی موسوم به Aurora Borealis و شفق جنوبی موسوم به Aurora Australis را ایجاد می‌کنند. برخورد این ذرات با مولکول‌های موجود در جو زمین باعث انتقال انرژی به آنها و درخشیدن مولکول‌های جو می‌شود.

رنگ شفق قطبی به این بستگی دارد که کدامیک از گازهای موجود در جو توسط ذرات خورشیدی برانگیخته می‌شوند. متداول‌ترین شفق‌های قطبی به رنگ سبز هستند که توسط برانگیخته شدن اتم‌های اکسیژن بالاتر از ارتفاع 100 کیلومتری سطح زمین ایجاد می‌شوند. اما گاهی اوقات نیز ذرات باردار خورشیدی به اعماق جو نفوذ می‌کنند و اتم‌های نیتروژن واقع در ارتفاعات پایین‌تر را برانگیخته می‌کنند و نورهای نادرتر ارغوانی-صورتی-بنفش را ایجاد می‌کنند.

زمانی‌که خورشید به بیشینه فعالیتش در چرخه 11 ساله نوسانات مغناطیسی خود می‌رسد، زیبایی و وفور شفق‌های قطبی به حد اعلای خود می‌رسد. اما این زیبایی هزینه‌هایی نیز برای بشر به دنبال دارد. با اوج گرفتن فعالیت‌های خورشیدی و رخ دادن طوفان‌های شدیدتر، خطوط هواپیمایی مجبور خواهند شد تا مسیر پروازهای قطبی خود را تغییر دهند و همچنین احتمال دارد که اغتشاشاتی در تجهیزات زمینی و فضایی ایجاد شود.

علاوه بر برانگیختن مولکوهای جو و ایجاد شفق، فوران‌های خورشیدی می‌تواند به لوازم الکترونیکی که ما برای بسیاری از کارها به آنها متکی هستیم، از ماهواره‌ها  گرفته تا شبکه‌های برق‌رسانی، انرژی کافی تزریق کند و باعث از کار افتادن آنها شود. در نتیجه با نظارت و مطالعه خورشید و این فوران‎ها می توان خطرات تهدید کننده این تجهیزات را ارزیابی، و متناسب با آنها برنامه‌ریزی کرد.

تصاویر زیباترین مکان های دنیا , زیباترین تصاویر دنیا , مازیچال، یکی از زیباترین مناطق ایران تصاویر

زیباترین تصاویر از گل های خاص , زیباترین تصاویر جهان , بهترین تصاویر از زیباترین گل ها 15

زیباترین زنان چهار گوشه دنیا تصاویر , زیباترین آبشارهای جهان تصاویر , زیباترین کشتی‌های جهان تصاویر

تصاویر کارهای جالب زیباترین خوکچه جهان , تصاویر زیباترین قبرستان‌های دنیا , زیباترین و مشهورترین دریاچه های رومانی تصاویر

 زیباترین تصاویر  , تصاویر از زیباترین کبوتر جهان , تصاویر جدید از استادیوم امام رضا ع زیباترین ورزشگاه ایران

لیلا کوه، یکی از زیباترین مناطق ییلاقی ایران تصاویر , زیباترین تصاویر طبیعت , مجموعه تصاویر زیباترین مدلهای طراحی ناخن مجلسی

زیباترین تصاویر از دختر , تصاویر جالب از زیباترین اسب دنیا , زیباترین تصاویر ریو 2016

زیباترین تصاویر روز , زیباترین تصاویر سه بعدی ,  زیباترین تصاویر سه بعدی

تصاویر زیبا , تصاویر , تصاویر گرافیکی با اسم درخواستی شما

تصاویر عاشقانه , تصاویر خنده دار , تصاویر محرم

شفق قطبی , زیباترین زن جهان , کاهش حجم تصاویر

تصاویر سه بعدی , تصاویر شیشه ای اسم شما , لینک دار کردن تصاویر در تلگرام

افشین قطبی , زیباترین , ستاره قطبی

زیباترین دختر ایران , آموزش ساخت تصاویر متحرک gif با فتوشاپ cs6 , دستگیری بازیگر مشهور در هواپیما تصاویر

تصاویر جشن حافظ , دو قطبی , کم کردن حجم تصاویر

تصاویر جالب , تصاویر بازیگران , نرم افزار کاهش حجم تصاویر


ویدیو : زیباترین تصاویر سال از شفق قطبی