زندی: در فوتبال ایران خیلی راحت به هم تهمت می زنند ؛ کار کردن با مارادونا می تواند جالب باشد :



 

 

رنگ پوست انسان می تواند از قهوه ای خیلی تیره تا تقریبا سفید باشد , تیم ملی فوتبال ایران , فوتبال ایران

 

هافبک تیم استقلال گفت: «کار کردن با مارادونا بسیار جالب و لذت بخش است.»

به گزارش جام نیوز به نقل از اوج نیوز، فریدون زندی در روزهای اخیر با پیشنهاد الوصل امارات روبرو شده است، آخرین وضعیت استقلال، انتقالش به تیم مارادونا، اختلافات مالی اش با تیم استیل آذین و آینده اش مواردی بود که سر فصل های یک مصاحبه با هافبک تیم فوتبال استقلال را تشکیل داد.

* از شرایطت در استیل آذین که به جدایی ات انجامید بگو و چطور شد که تصمیم گرفتی به این تیم بیایی؟

- راستش فکرش را هم نمی کردم که سرنوشت به گونه ای رقم بخورد که پس از حضور در تیم ملی ایران که خوشبختانه به صعود و حضورم در جام جهانی انجامید، در لیگ ایران هم بازی کنم. تماس های زیادی از سوی باشگاه داشتم و با اینکه خانواده ام ساکن ایران نیستند مرا مجاب کردند که به استیل آذین بیایم، البته پیشنهاد آنها در ابتدا مطلوب بودم یکی از دلایلی که تصمیم به عقد قرارداد گرفتم شرایط مالی بود و در عین حال اینکه می خواستم فضای جدیدی را در کنار هموطنانم تجربه کنم و اینکه بازیکنان این تیم در آن زمان این باور را برایم به وجود آورده بودند که می توانیم یک تیم با کیفیت و مدعی قهرمانی باشیم و با این اهداف به ایران و استیل آذین آمدم.

* از دو سال حضورت و دلیل جدایی ات بیشتر بگو و اینکه گفته می شود از استیل آذین طلب داری و به کمیته انضباطی هم شکایت کرده ای؟

- دو سال در این تیم بودم و چون تجربه فوتبال ایرانی را نداشتم خیلی اذیت شدم و مهمتر اینکه به لحاظ مالی هم نتوانستم تا این لحظه به اهدافم برسم. برای اینکه در دسته یک بازی نکنم از مقدار زیادی از طلب سال دومم گذشتم اما نزدیک به 180 میلیون تومان از سال اولم از این تیم طلب دارم برای گرفتن حق خودم وکیل گرفتم و چند ماهی می شود که جریان رسیدگی به آن در کمیته انضباطی در جریان است. بلد نیستم دروغ بگویم و مسئولین استیل آذین هم می دانند که این پول حق من است، هر چند اگر 2 سال قبل هنگام عقد قرارداد وکیل داشتم هرگز این مسائل برایم رخ نمی داد. من زبان فارسی را به لحاظ خواندن و نوشتن بلد نیستم و تنها به حرف افراد اعتماد می کردم هرچند یاد گرفتم که دیگر نباید چنین کنم. امسال با اینکه با استقلال سقف قرارداد را رعایت کردم عین مبلغ را در قرار داد فدراسیون و سازمان لیگ آوردم تا به مشکلی نخورم. نمی دانم مدارک من در پرونده با استیل آذین کافی است یا نه یا اینکه کمیته انضباطی چقدر به لوایح وکلا و شهادت مدیر اسبق برنامه هایم اثر میدهد و بلد هم نیستم جنجال کنم یا قسم دروغ بخورم، خدا می داند که در این میان حق من داده نشده است و امیدوارم عدالت در نهایت اجرا شود.

* و حالا استقلال، چطور شد استقلال؟ قبلا می گفتند که پرسپولیسی هستی؟

- من یک فوتبالیست حرفه ای هستم و رنگ ها برایم مهم نیست. مهم تعهدی است که دارم. استقلال را انتخاب کردم که باز هم به سطح اول فوتبال آسیا برگردم. تیم خوبی داریم و مهره های ملی پوش و بزرگی را جذب کردیم و هفته به هفته در حال پیشرفت هستیم. یک دوست به من خبر داد که استقلال تو را می خواهد. با تماس مسئولین استقلال به دفتر این باشگاه رفتم و بدون هیچ واسطه ای قرارداد بستم.

* اول فصل ناگهان مصدوم شدی و شایعه شده بود از قبل مصدوم بودی! اما بالاخره در هفته یازدهم در اصفهان فیکس به میدان رفتی.

- اول اینکه هرکس چنین حرفی را زده بویی از انسانیت نبرده، متاسفانه خیلی راحت در فوتبال ایران به هم تهمت می زنند و هیچ اتفاقی هم نمی افتد! من به استقلال آمدم و برای اینکه به فرم ایده آل بدنی برسم خیلی سفت و سخت تمرین می کردم، تمام اعضای کادر فنی شاهد هستند و می توانند شهادت دهند. در یک بازی دوستانه خیلی خوب بازی کردم و یک گل هم از روی ضربه ایستگاهی زدم. در حین بازی طی یک برخورد احساس درد کردم و بعد از بازی این درد افزایش یافت و در عکس برداری مشخص شد باید پایم را جراحی کوچکی کنم تا سریعتر به میادین برگردم. روزهای سختی را سپری کردم ولی با تلاش زیاد خودم را رساندم و خوشحالم که در اصفهان مقابل ذوب آهن یکی از بهترین بازیهایم را کردم و تیم هم نتیجه مطلوبی گرفت.

* پس از آن بازی هرگز تبدیل به بازیکن ثابت استقلال نشدی...

- درست است، متاسفانه یا خوشبختانه استقلال در خط میانی بازیکنان بزرگی دارد که رقابت را سخت می کند. فراموش نکنید من بهترین روزهای نیم فصل اول را مصدوم بودم و طبیعی است که برای رسیدن به ترکیب اصلی نیاز به زمان دارم. من تجربه بازی در تیم های بزرگ بوندس لیگایی را دارم و به رقابت اعتقاد دارم و شک ندارم به زودی جایگاه اصلی ام را پیدا خواهم کرد.

* شرایط استقلال، مدیریت، کادر فنی، بازیکنان و رقبا را چطور ارزیابی می کنی؟

- شخصیت من به گونه ای است که اهل مجیزگویی و تملق نیستم. ما استقلالیم، یک مجموعه و خانواده محسوب می شویم، وقتی نیم فصل را با 6 امتیاز اختلاف تمام می کنیم و به فینال حذفی می رسیم یعنی اینکه مجموعه موفقی داشته ایم اما هنوز در ابتدای راه هستیم چرا که لیگ قهرمانان آسیا را در پیش داریم و بازیهای سخت و فشرده ای خواهیم داشت.

در مورد رقبا، جدول رده بندی نشان می دهد که چه تیم هایی می توانند برای ما خطرناک باشند، ما در نیم فصل اول به سپاهان، تراکتورسازی و صبای قم امتیاز دادیم و این تیم ها را در پشت سر خود می بینیم پس نباید آنها را دست کم بگیریم و در نیم فصل دوم باید بیشتر تلاش کنیم.

* بازی با سپاهان را چطور دیدی؟ آیا مساوی عادلانه بود؟

- بازی دشواری را سپری کردیم و با اینکه دو امتیاز از دست دادیم توانستیم فاصله مان را با این تیم حفظ کنیم. نبود حیدری، تیموریان، رحمتی، میداودی، امیرآبادی و یوسفی کارمان را دشوار کرده بود و سپاهان رقیب سرسختی بود که در خط میانی بسیار سریع و منظم کار می کرد. فکر می کنم مساوی با این تیم اصفهانی فاجعه نبود اما اگر پنالتی مجتبی و سایر موقعیتهایمان تبدیل به گل می شد شرایطمان در صدر جدول مستحکم تر از الان بود.

* از کادر فنی امسال و روابط فریدون زندی با مظلومی بگو؟ ضمن اینکه در گذشته شاگرد مربیان ایرانی همچون قلعه نویی، استیلی و دیگر مربیان استیل آذین بوده ای.

- در فوتبال ایران بعضی ها عادت دارند در مورد مسائلی صحبت کنند که به آنها ارتباطی ندارد. من کار خودم را می کنم، یک بازیکن هستم و مظلومی سرمربی من است و هرچه بگوید را تلاش می کنم در میدان پیاده کنم و ارتباطی غیر از این میان من و مربیانم چه در ایران و چه در آلمان وجود نداشته است. استقلال اول لیگ برتر است که این مساله همه چیز را در مورد مجموعه ما نشان می دهد و من در جایگاهی نیستم که در مورد نفر اول کادر فنی صحبت کنم.

در مورد سایر مربیان هم باید بگویم در تیم ملی شاگرد قلعه نویی بودم و از او چیزهای زیادی یادگرفتم و هنوز حسرت می خورم که در ضربات پنالتی با بدشانسی به کره جنوبی باختیم. آن روز کره حتی یک حمله هم در 120 دقیقه روی دروازه ما انجام نداد اما وقتی باختیم انگار یک فاجعه رخ داده بود که تیم ملی ایران در ضربات پنالتی به تیم چهارم سال 2002 جهان باخته است... یک چیزی که همیشه آزارم میدهد بزرگ نمایی ها در فوتبال ایران است، دلیلش را نمی دانم اما گاهی یک برد یا یک شکست چند برابر بزرگ می شود و افراد زیادی را بالا و پایین میبرند!

در مورد استیلی هم باید بگویم همه چیز را فراموش کرده ام و دیگر نه به او و نه به سایر مربیان استیل آذین فکر نمی کنم و برایشان آرزوی موفقیت می کنم.

* در مورد بازیکنان استقلال حرفی نزدی؟ از رفتن فرهاد بگو و قضیه کرار... نظر شخصی ات در این موارد چیست؟

- جو خوبی در میان بازیکنان برقرار است و روابط دوستانه ای داریم. مجیدی کاپیتان و بهترین گلزن ما بود و جای او باید به گونه ای پر شود، اینکه چرا فرهاد رفت و اینکه تصمیم درستی بود یا نه به من ارتباطی ندارد. قضیه کرار هم همچنین، من تمرکزم روی عملکرد خودم و تیم استقلال است و آنچیزی که در نهایت مهم است این است که به همراه استقلال به اهدافمان برسیم. استقلال به دنبال قهرمانی در ایران و آسیاست و فریدون زندی هم می خواهد با پیراهن استقلال با دیگر در آسیا مطرح شود چرا که این توان را در خودش می بیند.

* کمتر از یک ماه به فینال جام حذفی زمان بوده، شانس قهرمانی استقلال را چقدر می دانی؟

- فینال چون یک تک بازی است حساس و بازی لحظه هاست. شاهین تیم خوبی است و در لیگ امسال هم نتایج خوبی گرفته است. باید بهترین نمایشمان را ارائه کنیم و با کسب اولین جام وارد لیگ قهرمانان اسیا شویم. بازی در یک زمین بی طرف است و هر دو تیم انگیزه زیادی دارند و شانس قهرمانی برای هردو تیم وجود دارد.

* و پیشنهاد الوصل و دیگو مارادونا به فریدون زندی...

- من هم یک چیزهایی شنیده ام اما به هر حال من بازیکن استقلال هستم و جدایی ام از این تیم منوط به رضایت استقلال است. چندان به این مسائل فکر نمی کنم چرا که نمی خواهم تمرکزم در آستانه آغاز دور برگشت لیگ برتر بر هم بخورد. فوتبال امارات به لحاظ اقتصادی برای هر بازیکنی می تواند مفید باشد ضمن اینکه کار کردن با مارادونا هم در نوع خودش می تواند جالب باشد اما این مسائل تا به این لحظه جدی نیست و من هم بازیکن آزاد نیستم که بتوانم به لحاظ حرفه ای در این مورد صحبت کنم.

* حرف آخر...

- از خانواده عزیزم و دوستانم ممنون هستم که در مدت اخیر خصوصا در هنگام مصدومیت کنارم بودند و اجازه ندادند روحیه ام را از دست بدهم. از هواداران دوست داشتنی استقلال هم تشکر می کنم که همیشه به من لطف دارند، امیدوارم با کسب عناوین قهرمانی در جام حذفی و لیگ برتر و صعود به میان 8 تیم برتر آسیا در پایان سال فوتبالی دل آنها را شاد کنیم.


ویدیو : زندی: در فوتبال ایران خیلی راحت به هم تهمت می زنند ؛ کار کردن با مارادونا می تواند جالب باشد