رویترز: افزایش تجارت طلای ترکیه به ایران با وجود تحریم‌ها : رویترز: افزایش ...



رویترز: افزایش تجارت طلای ترکیه به ایران با وجود تحریم‌ها

خبرگزاری رویترز در گزارشی به افزایش تجارت طلای ترکیه به ایران پس از زمستان گذشته با وجود تحریم‌های غرب خبر داد.

 

ایران تجارت , افزایش رتبه الکسا در ایران , تحریم ایران

به گزارش نامه، این خبرگزاری گزارش داد ترکیه در ماه فوریه گذشته معادل 120 میلیون دلار طلا به ایران صادر کرده است که نشان می دهد تحریم‌های سختگیرانه‌تر آمریکا نتوانسته است تجارت طلا در ازای گاز طبیعی بین ایران و ترکیه را متوقف کند.

آمار منتشر شده از سوی «موسسه آمار ترکیه» نشان می‌دهد که آنکارا در ماه ژانویه به ایران هیچ طلایی نفروخته است؛ در این زمان تجار و بانک‌ها منتظر جزئیات دور جدید تحریم‌هایی بودند که قرار بود علیه ایران وضع شود.

این تحریم‌ها محدودیت تجارت فلزات گرانبها را هم شامل می‌شد.

این در حالی است که دولت آمریکا تلاش کرده است با وضع تحریم‌ها ایران را از نظام بانکی جهانی خارج کنند. در این بین مقامات آمریکایی سعی کرده‌اند با جلوگیری از صادرات طلای ترکیه امکان تجارت خارجی ایران با طلا را از تهران سلب کنند.

آمریکا به ترکیه فرصتی 6 ماهه برای معافیت از اجرای تحریم‌ها علیه ایران داد. این فرصت در ماه ژولای به پایان می‌رسد.

طبق آمارهای موسسه آمار ترکیه، این کشور ماه گذشته به ایران 117.9 میلیون دلار طلا صادر کرد. در همین حال، صادرات طلای ترکیه به امارات که از سالهای گذشته مسیر انتقال کالا به ایران به شمار می‌رود از 371 میلیون دلار در ماه ژانویه به 402.3 میلیون دلار افزایش یافته است.

یک تاجر طلا که خواسته نامش فاش نشود به خبرگزاری رویترز می‌گوید: «به خاطر تحریم‌ها، کسی نمی‌خواهد جلوی چشم باشد. شاید به همین دلیل صادرات به ایران در ماه ژانویه متوقف شده است.»

وی می‌افزاید: «با این حال، تجارت با ایران ادامه دارد؛ این مبادلات همیشه وجود خواهند داشت. با نگاه کردن به ارقام امسال متوجه می‌شویم، صادرات ماه فوریه بسیار اندک هستند، بنابراین نباید مشکلی پیش بیاید.»

صادرات ماهانه طلای ترکیه به ایران در ماه ژولای گذشته با رسیدن به 1.8 میلیارد دلار به اوج رسیده که بیش از 10 برابر میزانی است که در ماه پیشتر آن به تهران صادر شده بود./نامه نیوز

 


ویدیو : رویترز: افزایش تجارت طلای ترکیه به ایران با وجود تحریم‌ها