رونمایی نخستین «آنتی ویروس» ایرانی : رونمایی نخستین «آنتی ویروس» ایرانی به ...



رونمایی نخستین «آنتی ویروس» ایرانی

به دلیل مرتبط بودن این حوزه با مسائل تجاری و امنیتی، دستیابی به دانش فنی تولید ضد بدافزار بسیار مشكل است. به همین دلیل به كمك حوزه‌های مرتبط و با تكیه بر همت متخصصان داخلی، دانش اولیه ساخت ضدبدافزار بومی طی این مدت به دست آمد.

 

ایسنا: نخستین آنتی ویروس بدافزار، ساخت متخصصان ایرانی با حضور دكتر نسرین سلطانخواه، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در دانشگاه شیراز رونمایی شد.

آنتی ویروس بدافزار بومی ایران با تكیه بر دانش متخصصان مركز آپا (آگاهی رسانی،‌ پشتیبانی و امداد رایانه‌ای) دانشگاه شیراز و با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حالی به بهره‌برداری رسید كه به گفته دكتر محمدحسین شیخی، دانشیار دانشكده برق و كامپیوتر دانشگاه شیراز و مجری طرح، كار تحقیقاتی آن از اواخر سال 1389 آغاز شده است.

 

وی در این باره افزود: دستیابی به فناوری، نیازمند دانشی است كه براحتی در مقالات و كتب علمی یافت نمی‌شود و از فناوری‌های پیچیده روز دنیا به شمار می‌رود.

مجری این طرح خاطرنشان كرد: به دلیل مرتبط بودن این حوزه با مسائل تجاری و امنیتی، دستیابی به دانش فنی تولید ضد بدافزار بسیار مشكل است. به همین دلیل به كمك حوزه‌های مرتبط و با تكیه بر همت متخصصان داخلی، دانش اولیه ساخت ضدبدافزار بومی طی این مدت به دست آمد.

 

وی تاكید كرد: به منظور پیشبرد این پروژه، تیمی متشكل از پنج نفر از اعضای هیأت علمی دانشكده برق و كامپیوتر دانشگاه شیراز به همراه چهار نفر دانشجوی دكتری، 20 نفر فارغ‌التحصیل و دانشجوی كارشناسی ارشد و پنج نفر دانشجوی كارشناسی مشاركت داشتند.

 

مدیر مركز آگاهی‌رسانی،‌ پشتیبانی و امداد رایانه‌ای (آپا) دانشگاه شیراز تصریح كرد: در حال حاضر نسخه اولیه این ضد ویروس تولید شده و آزمایش‌های خود را با موفقیت پست سر گذاشته است. این نسخه اولین محصول ضدبدافزار بومی است كه در یك مركز دانشگاهی كشور تولید شده و با توجه به منابع انسانی و سخت افزارهای موجود در مركز آپا در صورت حمایت مالی و تأمین نیازمندی‌های لازم می‌توان به تولید نسخه تجاری این نرم افزار در پایان سال 91 رسید.

به گفته وی از دستاوردهای جنبی این پروژه، ایجاد آزمایشگاه تخصصی تحلیل بدافزار و تهیه بانك بدافزار است كه در نوع خود منحصر بفرد است./ایسنا


ویدیو : رونمایی نخستین «آنتی ویروس» ایرانی