روایت خواندنی از مرگ «محمدعلی کلی» : جمعه شب محمد علی کلی در آرامش درگذشت. ...


جمعه شب محمد علی کلی در آرامش درگذشت. در حالی که تمام ارگان های جسمش از کار افتاده بود تنها قلب از طپش نمی ایستاد. و خانواده ی او زمزمه می کردند که قلب نیز از طپش بایستد. وب‌سایت کافه سینما: جمعه شب محمد علی کلی در آرامش درگذشت. در حالی که تمام ارگان های جسمش از کار افتاده بود تنها قلب از طپش نمی ایستاد. و خانواده ی او زمزمه می کردند که قلب نیز از طپش بایستد.

 به نقل از اسوشیتدپرس دختر محمد علی، هانا جزئیات آخرین نمای زندگی محمد علی را روز شنبه بازگو کرد اطلاعات دقیقی از نحوه مرگ پدر و مراسم تشییع او به اشتراک گذاشت.

روایت های خواندنی از شب های اعدام , محمدعلی طاهری , محمدعلی نجفی

 هانا در تویئتر نوشت:همه ی ما تلاش می کردیم قوی باشیم و زیرگوش او نجوا می کردیم؛ حالا می توانی بروی. ما قوی خواهیم ماند... متشکریم. حالا می توانی به سوی خدا بروی.»

همه ارگان های بدن محمد از کار افتاده بود. اما قلبش می تپید. هانا نوشت: « برای 30 دقیقه قلب می تپید. هیچ کس چنین چیزی تا حالا ندیده بود. این گواهی  حقیقی بر قدرت روحیه و اراده پدرم بود.»

محمد علی سال ها به بیماری پارکینسن مبتلا بود. روز دوشنبه هفته پیش حال او بد شد. و ساعت 9:10 شب  جمعه به وقت محلی درگذشت.محمد علی 74 سال داشت. ابتدا خانواده محمد علی فکر می کردند که  این ناخوشی مساله جدی نیست چون به گفته سخنگوی خانواده: «او بارها بیماری را شکست داده بود.» روز جمعه  حال او رو به وخامت گذاشت.همسر محمد علی، لونی و نه فرزند او برای وداع بر بالین او جمع شدند.

محمد علی کلی آخر هفته باحضور بیل کلینتون، بیلی کریستال، برایانت گامبل و بسیاری از چهره های سرشناس تشییع می شود. مراسم به سنت دین مبین اسلام و با حضور یک روحانی برگزار می شود. سخنگوی خانواده محمد علی کلی می گوید: «او عاشق مردم بود. تمام برنامه ریزی مراسم تدفین سال ها پیش توسط خود آقای علی ریخته شده بود.»

اما بهترین توصیف را خود قهرمان از خویشتن ارایه داده بود: «مایلم مردم بگویند: او چند فنجان عشق برداشت. یک قاشق صبوری، یک قاشق گشاده دستی، یک ذره مهربانی، یک چهارم لبخند، یک تکه توجه  را (در فنجان ها) ریخت. سپس اراده را با مهربانی درهم آمیخت. مقدار زیادی ایمان اضافه کرد. وخوب همه را هم زد. سپس این معجون را پخش کرد و در طول زندگی گسترش داد. محمد علی  به هر انسانی شایسته ای که بر می خورد این معجون را تعارف می کرد.»


ویدیو : روایت خواندنی از مرگ «محمدعلی کلی»