رضازاده از علت کناره گیریش از دنیای وزنه برداری پرده برداشت :       قهرمان ...



 

 

رضازاده عضو هیات رییسه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا , فدراسیون وزنه برداری , فدراسیون جهانی وزنه برداری

 

قهرمان المپیک و جهان در رابطه با علت کناره گیریش از وزنه برداری گفت: «بعد از دوران مرادی، دیگر دوران قهرمانی‌ام تمام شده بود و مریض شده بودم. هرچند که تا آن زمان هم مدال‌های بسیاری را کسب کردم.»

حسین رضازاده در آستانه آغاز رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2011 پاریس اظهار داشت: «ملی‌پوشان پس از 8 ماه اردوی شبانه‌روزی از آمادگی بسیار خوبی برخوردار هستند.»

وی در مورد برگزاری اجلاس سالیانه جهانی ادامه داد: «قرار است در جریان اجلاس فدراسیون جهانی با تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی و هیئت رئیسه فدراسیون جهانی در مورد انتخاب میزبان‌های سال آینده رقابت‌های وزنه برداری و مسابقات المپیک دیدار و گفت و گو کنم. همچنین در مورد برگزاری اردوهای مشترک و دعوت برای حضور در رقابت‌های بین المللی با رؤسای فدراسیون‌های مختلف نیز به مذاکره می‌پردازم.»

رضازاده در مورد ارزیابی‌اش از عملکرد ملی پوشان وزنه برداری گفت: «برنامه‌ریزی ما قرار گرفتن در بین 6 کشور برتر جهان و کسب سهمیه‌های کامل المپیک است. اگر هم روی سکو برویم برای اولین بار است که در تاریخ وزنه‌برداری ایران این اتفاق خواهد افتاد.»

وی افزود: «برای کسب مدال روی 2 تا 3 نفر از ملی‌پوشان حساب باز کرده‌ایم اما پیش بینی کردن رنگ مدال ها سخت است چرا که مسابقات جهانی است و 103 کشور برای حضور در رقابـت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.»

رضازاده از چین، روسیه، ترکیه و لهستان به عنوان رقبای اصلی کشورمان در راه قهرمانی یاد کرده و در مورد احتمال رکورد شکنی بهداد سلیمی در این رقابت‌ها یادآور شد: «برای بهداد چه مدال طلا بگیرد و چه رکورد جهان را بزند، پاداش خوبی در نظر گرفته‌ایم تا با این کار بتوانیم روحیه و انگیزه مضاعفی به سلیمی قبل از رقابتی که خواهد داشت، ببخشیم. اسپانسرهای مختلف در همین راه اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدوارم قول‌های آنها عملی شود.»

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد پیشنهاد جایزه 300 میلیونی برای قهرمانان المپیک گفت: «در این زمینه تصمیم گیرنده نهایی مسئولان وزارت ورزش هستند. در هر حال معتقدم که مدال المپیک بسیار ارزشمند است و اگر مبلغ جایزه بیشتر شود این کار برای روحیه دادن به ورزشکاران خوب است. بین ورزشکاران مثالی است که می‌گویند "10 طلای مسابقات قهرمانی جهان با یک مدال المپیک برابر است" و این نشان از اهمیت این مسابقات دارد.»

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه هنوز در سبک وزن نتوانسته‌ایم به قدرت کافی برسیم، آیا امروز به جایی رسیده‌ایم که بتوانیم قهرمان جهان شویم تصریح کرد:‌ «این هدف تمام کشورهای شرکت کننده است. کشوری مانند چین که ابرقدرت وزنه برداری جهان و قهرمان این رشته است در سنگین وزن ضعیف است و فقط تا 85 کیلوگرم وزنه‌بردار دارد اما ما در ایران در میان وزن و سنگین وزن قدرتمند هستیم. در حال حاضر نیز در سبک وزن هم حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.»

رضازاده در خصوص آغاز کار وزنه‌برداران ایران با سجاد بهروزی گفت: «سجاد از لحاظ رکوردی بین 5 نفر برتر دنیاست. وزنه برداری رکوردی است و ما به وی امیدواریم. امتیاز بهروزی اگر روی سکو هم نرود می‌تواند برای تیم ملی بسیار حائز اهمیت باشد.»

وی در مورد مصاحبه علی مرادی که در گفت و گویی عنوان کرده بود "رضازاده دیگر نتوانست پس از من به المپیک برود"، گفت: «بعد از دوران مرادی، دیگر دوران قهرمانی‌ام تمام شده بود و مریض شده بودم. هرچند که تا آن زمان هم مدال‌های بسیاری را کسب کردم. مگر قرار بود من تا چند سالگی وزنه بزنم و قهرمان جهان شوم؟»

قهرمان وزنه‌برداری المپیک ادامه داد: «در آن زمان دیابت و فشار خون عامل اصلی عدم حضورم در رقابت‌ها شد. مگر یک ورزشکار حرفه‌ای باید تا چند سالگی مدال بگیرد؟ خدا را شکر می‌کنم که با عنایتی که به من داشت در جوانی و تا سن 28 سالگی مدال المپیک گرفته و رکورد جهان را از خود برجای گذاشتم.»

وی یادآور شد: «برای موفقیت وزنه‌برداری تلاش می‌‌کنم و هیچکس هم نمی‌تواند جلوی من را بگیرد. در حال حاضر هم به موفقیت وزنه برداری ایران تمرکز کرده‌ام و ترجیح می‌دهم پاسخ آقایان را ندهم.»

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد صحبت‌های پدر سعید علی حسینی، مبنی بر اینکه رضازاده دروغ می‌گوید، گفت: «دراین مورد به کمیته ملی المپیک و آقای افشارزاده اختیار تام دادیم تا از بودجه فدراسیون وزنه برداری به وکلای سعید پرداخته شود. در این مورد نامه زده‌ایم و اسنادش هم موجود است.»

وی افزود: «من هیچ جا نگفتم که علی حسینی را به المپیک لندن می‌رسانم. المپیک لندن سال آینده است و من هیچگاه چنین صحبتی نکردم.»


ویدیو : رضازاده از علت کناره گیریش از دنیای وزنه برداری پرده برداشت