رخشان بنی‌اعتماد، باران کوثری و پیمان معادی در کاخ جشنواره فیلم فجر + تصاویر :



رخشان بنی اعتماد کارگردان باران کوثری , عکسهای باران کوثری در جشنواره فیلم سلامت , فیلم های پیمان معادی

 

اخبار فرهنگی هنری  -رخشان بنی‌اعتماد، باران کوثری و پیمان معادی در کاخ جشنواره فیلم فجر + تصاویر

فیلم سینمایی «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد در برج میلاد محل برگزاری جشنواره‌ی فیلم فجر نمایش داده شد. مهدی هاشمی، گلاب آدینه‌، پیمان معادی‌، باران کوثری‌، فرهاد اصلانی،‌ شاهرخ فروتنیان‌، حسن معجونی‌، مهراوه شریفی‌نیا‌ ، حبیب رضایی‌، کوهیار کلاری‌ و سیامک کلانتری حضور داشتند.

صبح دیروز (یکشنبه، 13 بهمن‌ماه) فیلم سینمایی «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد پس از 45 دقیقه تأخیر که دلیل آن، بارش برف اعلام شد، در برج میلاد - محل برگزاری جشنواره‌ فیلم فجر - نمایش داده شد و پس از آن، نشست پرسش و پاسخ این فیلم با حضور جمع زیادی از بازیگران فیلم که همه یادآور شخصیت‌های فیلم‌های قدیمی بنی‌اعتماد از جمله «نرگس»، «گیلانه»، «خون‌بازی»، «زیر پوست شهر» و ... بودند،‌ برگزار شد.

 

فیلم جدید پیمان معادی , فیلم جدید باران کوثری , بیوگرافی باران کوثری تصاویر

 نشست خبری فیلم «قصه ها» در کاخ جشنواره فیلم فجر

 

این کارگردان سینما با اظهار خوشحالی از این‌که «قصه‌ها» بر پرده‌ی بزرگ سینما نمایش داده شد‌، گفت: آنچه درباره‌ی این فیلم اهمیت دارد، این است که شخصیت‌های این فیلم مانند همه‌ی آدم‌های دیگر همچنان مقاومت‌اند و هیچ‌کدام منفعل نشدند.


او در پاسخ به پرسش ملک جهان خزاعی درباره‌ی ساخت این فیلم بدون داشتن پروانه، با تشکر از او اظهار کرد: تا به حال بحث‌هایی درباره‌ی پروانه‌ی ساخت این فیلم مطرح شده است و امیدوارم توضیحاتی که می‌دهم روشن باشد؛ فضایی که من نتوانستم در آن فیلم بسازم‌، خودتحریمی بود. یعنی در آن شرایط و برخوردهایی که در بخش مدیریت فرهنگی می‌شد، تصمیم گرفتم خودتحریمی کنم و فیلم ساختن من به این معنا نبود که کسی مانع من شده باشد.
وی ادامه داد: در این دوره، نه استراحتی کردم و نه خوش بودم، بلکه دوران بسیار تلخی را گذراندم و البته مشغول به کار بودم؛ اما پس از چند سال فیلم نساختن، متوجه شدم به جنون می‌رسم و از آنجا که نمی‌خواستم به مناسبات گرفتن پروانه‌ی ساخت وارد شوم راه دیگری را در پیش گرفتم.


بنی‌اعتماد با اشاره به این‌که اکنون عواقب و پیامدهای مدیریت قبلی را می‌بینیم و فهمیدیم که خانواده را چطور معنا کردند و شاهدیم بنیه‌ی ضعیف سینمای ایران به کجا رفته‌ است، بیان کرد: در نامه‌ای به وزارت ارشاد، شرایط خود را توضیح داده‌ام. البته من اصلا قصد مظلوم‌نمایی ندارم و از مادر زاده نشده کسی که بخواهد مانع من برای فیلم‌سازی شود. فیلم نساختن من، اعتراض به آن شرایط بود و من آن زمان نمی‌خواستم پروانه‌ی ساخت بگیرم؛ اما کاری غیرقانونی هم انجام نداده‌ام.

 

فیلم های رخشان بنی اعتماد , فیلم آخرین شوالیه ها پیمان معادی , پیمان معادی در فیلم اخرین شوالیه

 نشست خبری فیلم «قصه ها» در کاخ جشنواره فیلم فجر

 فیلم پیمان معادی با مورگان فریمن , باران کوثری روزنامه اعتماد , فیلم حرفه ای ها رخشان بنی اعتماد

 


مهدی هاشمی و گلاب آدینه در نشست خبری فیلم «قصه ها» در کاخ جشنواره فیلم فجر


این کارگردان سینما در ادامه، گفت: من پروانه‌ی ساخت فیلم کوتاه گرفتم و چند فیلم کوتاه ساختم. در نامه‌ی آقای شمقدری هم نوشتم که اگر با این شکل مشکل دارد، من قصه‌های این فیلم را جدا کنم و آن‌ها را در هفت کمد جداگانه بگذارم، چون در هیچ کجای قانون نیامده که من فیلم کوتاه نسازم.
وی با تأکید بر این‌که من این هوش را دارم که بهانه به کسی ندهم، خاطرنشان کرد: فیلم «قصه‌ها» با پروانه‌ی ساخت فیلم کوتاه ساخته شد و می‌توانست داستان‌های آن به هم متصل باشد یا نباشد. همچنین جشنواره‌های زیادی خواستار نمایش این فیلم بودند، اما مخاطب ایرانی برای من اصل بود و همین دیده شدن فیلم در سالن سینما جایزه‌ای بود که از دیروز گرفته‌ام.


بنی‌اعتماد با بیان این‌که هیچ‌کدام از بازیگران فیلم، سناریوی کامل را نخوانده بودند، به خبرهای جعلی که درباره‌ی این فیلم منتشر شده است، اشاره و اظهار کرد: پس از این خبرها، از وزارت ارشاد تماس‌هایی گرفتند که ابتدا با خواهش بود، ولی بعد به تهدید به ممنوع‌الکار شدن بازیگران ختم شد، چون اعلام می‌کردند نیروهای مداخله‌گر، آن‌ها را در فشار گذاشتند. من قدردانی می‌کنم از تمام گروه و بازیگران که با تهدیدها پا پس نکشیدند.


او با تأکید بر این‌که در هیچ‌جا فیلم ساختن جرم نیست، بلکه نمایش غیرقانونی آن جرم است‌، گفت: منت دوستانی که در این فیلم بودند تا ابد بر شانه‌ی من خواهد بود؛ اما به هر حال، من سرانجام برای حفظ حقوق گروه گفتم که پروانه ساخت می‌گیرم به شرط این‌که پروانه‌ی نمایش داده شود، آن هم در شرایطی که فیلم در اختیار وزارت ارشاد بود، اما بعد شاهدیم که چه بازی‌هایی راه انداخته شد.
بنی‌اعتماد در پایان این بخش از صحبت‌هایش با اشاره به این‌که حتی قصد داشت که پروانه‌ی ساخت فیلم ویدیویی بگیرد که آن را ندادند،‌ افزود: فیلم «قصه‌ها» مراحلی را طی کرده که یک فیلم سینمایی طی می‌کند، اما تأکید می‌کنم که این فیلم را بدون هیچ‌گونه قانون‌شکنی ساختم.


بنی‌اعتماد در ادامه‌ی این نشست، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا این فیلم که نوعی بازنگری او در ساخته‌های قبلی‌اش است، به مفهوم خداحافظی سینمایی یک کارگردان است‌؟ گفت: در دو سال قبلی که این کار را می‌نوشتم، حس و حال بدی داشتم و نمی‌دانستم این فیلم آخرین فیلم من است یا نه؛ اما تا زمانی که عمر اجازه بدهد و تا آنجا که سرپا هستم، می‌خواهم ادامه بدهم و فیلم بسازم.

 

دانلود فیلم سینمایی با بازی شهاب حسینی و باران کوثری , اخرین فیلم سینمایی از پیمان معادی , پیمان معادی فیلم جدید

  رخشان بنی اعتماد در نشست خبری فیلم «قصه ها» در کاخ جشنواره فیلم فجر

 

کودکی باران کوثری در کنار داریوش فرهنگ فیلم؟ , عکس های باران کوثری در فیلم روز سوم , باران کوثری فیلم سقوط هوایپت

 نشست خبری فیلم «قصه ها» در کاخ جشنواره فیلم فجر

 

تصاویر مدل مانتو و پالتو خاص بازیگران زن در جشنواره فیلم فجر 94 , دختر سردار سلیمانی در جشنواره فیلم مقاومت تصاویر , باران کوثری فیلم

 باران کوثری و پیمان معادی در نشست خبری فیلم «قصه ها» در کاخ جشنواره فیلم فجر

 

اسامی فیلم های پیمان معادی , سیمرغ باران کوثری در فیلم , باران کوثری

 گلاب آدینه، مهدی هاشمی و رخشان بنی اعتماد در نشست خبری فیلم «قصه ها» در کاخ جشنواره فیلم فجر

 

پیمان معادی , رخشان بنی اعتماد , جشنواره فیلم فجر

 مهدی هاشمی، رخشان بنی اعتماد، کیوان کثیریان و پیمان معادی در نشست خبری فیلم «قصه ها» در کاخ جشنواره فیلم فجر 92

 

جشنواره فیلم مقاومت , جشنواره فیلم کوتاه , فیلم باران

 حبیب رضایی در نشست خبری فیلم «قصه ها» در کاخ جشنواره فیلم فجر

 

وی همچنین در پاسخ به این‌که آیا قرار است فیلم‌های سیاسی بسازد‌؟ اظهار کرد: من همان‌طور که فیلم ساخته‌ام، کار می‌کنم و سیاست هم بخشی از شرایط اجتماعی است. در حال حاضر قصد ندارم فیلم سیاسی بسازم، اما ممکن است روزی این کار را انجام دهم.
همچنین بنی‌اعتماد درباره‌ی پرداختن به زنان و شخصیت‌هایی که در فیلم‌هایش هستند هم گفت: به تفکیک جنسیتی قائل نیستم، اما همه‌ی تریبون‌های ما برای بیان حرف و بیان خود ضعیف‌اند؛ اما برای عده‌ای اصلا تریبونی وجود ندارد. به همین دلیل، بیشتر روی زنان و شخصیت‌هایی که در فیلم‌هایم دیده‌اید، تمرکز وجود دارد.


او درباره‌ی تلخ بودن داستان و سرگذشت شخصیت فیلم‌هایش، گفت: فیلم از زاویه‌ی نگاه من ساخته می‌شود و معتقدم شخصیت‌ها در وضعیت‌ی بدتر از قبل نیستند. همچنین تصور می‌کنم تحمیل پایان خوش به هر کدام از شخصیت‌ها، فریب دادن مخاطب بود. ضمن این‌که من برداشت خود را از واقعیت‌های اجتماع در نظر گرفته‌ام و اگر بخواهم به‌جز این نشان دهم، کارم به‌جز «خیانت» اسم دیگری ندارد، چون نگاه من براساس واقعیت‌ها در جامعه است.


کارگردان فیلم «قصه‌ها» در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه‌ی کیهان که البته با واکنش نمایندگان دیگر رسانه‌ها روبه‌رو شد،‌ مبنی بر این‌که آیا بهتر نبود نام این فیلم «بیانیه» گذاشته می‌شد‌؟ توضیح داد: این فیلم براساس اتفاق‌های واقعی است و اگر درباره‌ی مسائل غیرواقعی باشد، شاعرانه می‌شود. پس اگر شما اسم این فیلم را بیانیه می‌گذارید، من ترجیح می‌دهم همچنان بیانیه بسازم.


او همچنین اظهار کرد: سوالی دارم؛ اگر این دوستان در کیهان یا خبرگزاری فارس نبودند، آیا باز هم همین‌طور نظر داشتند و می‌نوشتند، چون آنچه من در فضای غیرعمومی از همین افراد می‌شنوم، با آنچه در نوشته‌های‌شان می‌بینم متفاوت است. قلم ما باید قلم فکر ما باشد و امیدوارم دوستانی که اعتراض دارند، واقعا اعتراض خود را بنویسند و مطرح کنند نه اعتراض جایی را که در آن کار می‌کنند.

 

جشنواره فیلم سلامت , بیوگرافی باران کوثری , جشنواره فیلم

 باران کوثری و پیمان معادی در نشست خبری فیلم «قصه ها» در کاخ جشنواره فیلم فجر

 

جشنواره فیلم ونیز , باران کوثری instagram , جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

 گلاب آدینه در نشست خبری فیلم «قصه ها» در کاخ جشنواره فیلم فجر

 

مادر باران کوثری , جشنواره فیلم فجر 95 , رخشان بنی‌اعتماد

  باران کوثری و پیمان معادی در نشست خبری فیلم «قصه ها» در کاخ جشنواره فیلم فجر

 

 بنی‌اعتماد همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تشکر از صابر ابر که به‌عنوان همسر دوم کاراکتر «نرگس» در فیلم «قصه‌ها» بدون نشان دادن چهره‌اش حضور داشت‌، گفت: باید از او تشکر کنم که آنقدر بزرگواری داشت که فقط سایه‌اش در فیلم حضور داشته باشد.


او همچنین درباره‌ی شرایط جدید مدیریت در سینما نیز بیان کرد: نمی‌دانم در آینده چه می‌شود، باید فرصت داد تا ببینیم روال به چه شکل پیش خواهد رفت؛ اما امیدوارم شاهد کمتر شدن فیلم‌هایی باشیم که نمایش داده نمی‌شوند. البته اگر باز هم عرصه تنگ‌تر شود، من به شرایط تن نمی‌دهم و با روش دیگری فیلم خواهم ساخت.
در این نشست که بسیار طولانی بود، جمعی از عوامل فیلم مانند مهدی هاشمی، گلاب آدینه‌، پیمان معادی‌، باران کوثری‌، فرهاد اصلانی،‌ شاهرخ فروتنیان‌، حسن معجونی‌، مهراوه شریفی‌نیا‌، حبیب رضایی‌، کوهیار کلاری‌ و سیامک کلانتری حضور داشتند. همچنین کیوان کثیریان، یکی از منتقدان سینما، آن را اداره و شوخی‌هایی را در طرح پرسش از بازیگران بیان می‌کرد.
اخبار فرهنگی- ایسنا


ویدیو : رخشان بنی‌اعتماد، باران کوثری و پیمان معادی در کاخ جشنواره فیلم فجر + تصاویر