دومین خرید بزرگ پرسپولیس کیست؟ : پرسپولیس که با وعده حضوری پرقدرت در لیگ قهرمانان ...


پرسپولیس که با وعده حضوری پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا لیگ شانزدهم را استارت خواهد زد، به دنبال مهره‌هایی است که در این لیگ بتوانند به سرخپوشان و اجرای برنامه‌های برانکو کمک کنند. ورزش سه: برانکو ایوانکوویچ دقیقا مثل فصل گذشته با اعلام نیازهای خود، تهران را ترک کرد و برای استراحت به زاگرب رفت و در انتظار این است که تیم مدنظرش برای حضور در لیگ فراهم شود. مسوولان پرسپولیس نیز که در این مدت با سرمربی خود در کرواسی در ارتباط مستقیم هستند به دنبال گزینه های مدنظرش هستند و در این میان تا به امروز تنها با علیرضا بیرانوند موفق به عقد قرارداد شده اند.

میل به حضور در فوتبال خارج از ایران و مشکلات مالی دو مساله ای است که تا به امروز پرسپولیسی ها را از رسیدن به مهره های مدنظرشان دور کرده و باید دید تا زمان آغاز اردوی این تیم آنها موفق خواهند شد ستاره ها را به حضور در این تیم راضی کنند یا خیر.

نگاهی به لیست پرسپولیس

برانکو و کادرش با زیر نظر گرفتن لیگ و در ادامه نیازهای تیم، مهره های مدنظر را به طاهری اعلام کردند و در این میان علیرضا بیرانوند در سرلیست این تیم با توجه به مذاکراتی که از فصل گذشته ادامه داشت اولین مهره ای بود که به تور این تیم افتاد.

آنها در این میان مهدی ترابی، کاوه رضایی، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، وحید امیری را به عنوان مهره های دیگر زیر نظر داشتند و به دنبال مذاکره با آنها بودند. مهره هایی که یا میل حضور در لیگ خارج از ایران دارند یا قرارداد با باشگاه مانع از صحبت نهایی با آنها شده است.
 
دومین خرید بزرگ پرسپولیس کیست؟

از بین مهره هایی که این تیم خواهان جذب آنهاست سیدجلال حسینی با توجه به علاقه ای که به پرسپولیس دارد و مذاکراتی نیز از لیگ پانزدهم با این تیم داشته، جدی ترین است. مدافع باتجربه تیم ملی که سابقه حضور در جمع پرسپولیسی ها را نیز در کارنامه دارد، پیش از سفر به مقدونیه صحبت هایی با مسوولان این تیم داشت و عنوان کرده بود در بازگشت پای میز مذاکره خواهد نشست و مشکلی برای حضور در جمع پرسپولیس ندارد.

وحید امیری نیز دیگر مهره ای است که پرسپولیسی ها روی او نظر دارند. امیری که با اعتمادبنفس حاصل از حضور در ترکیب اصلی تیم ملی اکنون به دنبال حضور در فوتبال خارج از ایران برای تامین مالی است، از هر دو تیم سرخابی پیشنهاد دارد و بارها اعلام کرده در صورت حضور در ایران برایش فرقی ندارد پیراهن آبی بر تن کند یا سرخ. برانکو که اعتقاد خاصی به این بازیکن دارد او را نیز جزو مهره های اصلی معرفی شده در لیست خود قرار داده و مسوولان این تیم به دنبال راهی برای راضی کردن شماره 10 سابق نفت تهران هستند. اما مشکل تنها پیشنهاد خارجی این بازیکن نیست؛ جایی که علیرضا منصوریان به عنوان مربی سابق امیری، اکنون هدایت استقلال را برعهده گرفته و رقیب جدی برای پرسپولیسی ها در راه جذب این بازیکن محسوب می شود و غفلت مسوولان این تیم می تواند منجر به حضور او در تیم رقیب شود.

ماموریت غیرممکن پرسپولیسی ها

ماموریت غیرممکن پرسپولیسی ها در راه جذب مهره های مدنظر را می توان کاوه رضایی و مهدی ترابی نامید. کاوه رضایی با پشت سر گذاشتن تمام اتفاقات و اخبار لیگ و شایعات نقل و انتقالات راهی دوبی شده و تعطیلات پایان فصل را پشت سر می گذارد و نگرانی بابت تیم آینده خود ندارد. به همین وسیله او اولویت خود را حضور در لیگ خارج از ایران قرار داده و مدیربرنامه هایش به دنبال فراهم کردن مقدمات حضورش در لیگ ستارگان است. رفقای استقلالی اش نیز به دنبال این هستند تا شرایط حضور او در جمع آبی‌ها را فراهم کنند و این اتفاقات می تواند منجر به این شود که پرسپولیس کاملا از این انتقال ناامید شود.

مهدی ترابی به عنوان پدیده جدید فوتبال ایران دیگر گزینه ای است که پرسپولیس به دنبال جذب اوست و قرارداد با سایپا و رقیبان سرسخت برای جذب کار آنها را دشوار کرده است. البته مسوولان سایپا بارقه هایی امید در دل پرسپولیس ایجاد کرده اند تا در صورت دریافت مبلغ رضایتنامه راضی به دادن او به این تیم شوند. مساله ای که در فوتبال ایران البته عرف نیست و تیم های کمی راضی به پرداخت مبالغ میلیاردی برای به سرانجام رسیدن اینگونه انتقالات می شوند. مشکل پرسپولیس اما چیز دیگری است؛ آنها اکنون با مشکلات بزرگ مالی مواجه هستند و بیشتر اندوخته خود را صرف پرداخت بدهی های میلیاردی کرده اند و میراث مدیران گذشته آنها را اکنون با این مشکل مواجه کرده است.
 
پورعلی گنجی از ژاوی دل می کند؟

مرتضی پورعلی گنجی دیگر گزینه ای است که پرسپولیسی ها دورادور او را زیر نظر گرفته اند تا در صورت برطرف شدن موانع باب مذاکره را باز کنند. ستاره جوان ثابت در ترکیب تیم ملی و السد قطر که این روزها در کنار ژاوی، ستاره اسپانیایی سابق بارسا در قطر دلبری می کند و بعید است راضی به حضور در فوتبال ایران شود. اما فسخ و بی میلی برخی باشگاه های قطری نسبت به فوتبالیست های ایرانی باعث شده تا پرسپولیسی ها امیدوار باشند او با السد نیز به پایان راه برسد و امیدی برای مذاکره سرخپوش شدن در این بین شکل گیرد؛ امری بعید و البته امیدوار کننده!

محمد نوری؛ شاید برای التیام!

گزینه دیگری که پرسپولیسی ها صحبت هایی با او انجام داده اند، محمد نوری است. کاپیتان سابق پرسپولیس که فصل گذشته را در قطر و مسیمیر پشت سر گذاشت و در بازگشت علیرغم پیشنهاداتی که دارد در انتظار این تیم نشسته است. برانکو بابت ترک این تیم در فصل گذشته از او دلخور است و نوری هم با توجه به شرایطی که مسیمیر برای فسخ قرارداد با او گذاشته بود نتوانست به پرسپولیس بازگردد. پرسپولیسی ها به او قول هایی برای عقد قرارداد داده اند که این مساله باعث شده او نتواند به پیشنهادات دیگرش فکر کند. با این شرایط اما به نظر می رسد حضور نوری در این تیم در حالی شکل خواهد گرفت که این تیم در گرفتن بازیکنان مدنظر ناکام شود و برای التیام هواداران او را در حرکتی سیاست‌مدارانه جذب کنند.
 
مهره ای که با استقلال بست

در بین نام های دیگری که مدنظر پرسپولیس بود، فرشید باقری قرار دارد که روز گذشته با استقلال توافق کرد و با افشارزاده عکس یادگاری گرفت. هافبک دفاعی فصل گذشته صبای قم که قابلیت حضور در خط دفاعی را نیز داشت مورد توجه به برانکو ایوانکوویچ نیز قرار داشت و در نهایت اما راهی تیم رقیب شد. آنها نمی خواهند این اتفاق بار دیگر رخ دهد و بازیکن مدنظرشان راهی تیم رقیب شود.
 
بازیکنان تازه وارد پرسپولیس

پرسپولیس در حال حاضر علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی و محمدحسین کنعانی زادگان را در اختیار گرفته است. بیرانوند که با توجه به مشکلات دروازه نیاز اولیه این تیم محسوب می شد و خرید عاقلانه ای به نظر می رسید. کنعانی زادگان و ماهینی نیز با توجه به پایان  سربازی به این تیم بازگشته اند. کنعانی زادگان با توجه به حضورش در تیم ملی می تواند مهره ای مناسب در قلب دفاعی این تیم باشد و البته ماهینی رقابت سختی با رامین رضاییان در پست دفاع راست دارد.

آقایی نشد، نگاه ها به سمت محمدی

پرسپولیسی ها در تفکرات خود به دنبال جابجایی پست برای محمد انصاری به سمت پست دفاع میانی بودند. برای این تغییر پست آنها نیاز به بازیکنی در پست دفاع چپ داشتند که گزینه اول آنها سعید آقایی بود. سربازی که از تیم گسترش فولاد در تراکتور بازی می کرد و پرسپولیسی ها امیدوار بودند در این فصل با توجه به پایان سربازی اش او را جذب کنند که در این راه نیز ناکام ماندند. در این بین گزینه بعدی برای آنها مهرداد محمدی است. مهرداد که راه آهن به عنوان مهاجم عملکرد خوبی داشته در صورتی که پرسپولیس در جذب امیری ناکام بماند به سراغ او خواهند رفت؛ بازیکنی که راه آهن دسته اولی برایش مبلغ یک میلیاردی برای صدور رضایتنامه قرار داده است.

بهزاد کریمی، شاید

فرید بهزاد کریمی، بازیکن صبای قم که در تراکتورسازی نیز حضور داشته دیگر مهره ای است که در لیست اولویت دوم پرسپولیس قرار دارد. وینگر سرعتی و البته تکنیکی که برانکو برای نیمکت پر قدرت خود در مسیر سه گانه لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا روی او زوم کرده و البته او نیز مشتریان خاص خود را دارد.
 
یک لشگر خروجی

در لیست در انتظار خروج پرسپولیس یک لشگر اسم دیده می شود. اسامی ای که البته پرسپولیسی ها با سیاست خاص خود هنوز از اعلام رسمی آن خودداری کرده اند تا در صورت ناکامی در جذب بازیکنان مدنظرشان با آنها برای ادامه همکاری مذاکره کنند. اتفاقی که البته خشم بازیکنان این تیم را نیز در پی داشته و آنها در صحبت های خودمانی از این بابت که بازیچه شوند ابراز نارضایتی کرده اند. سوشا مکانی که با توجه به حضور بیرانوند و لوبانف رفتنی است. این شرایط برای محسن زاده نیز به عنوان گلر سوم این تیم نیز رخ داده است. مایکل اومانیا نیز به کشور بازگشته و در اتفاقی جالب در لیست کاستاریکا برای کوپا امریکا نیز قرار گرفته است. علیرضا نورمحمدی و محسن بنگر به عنوان کاپیتان های اول و دوم این تیم در شیش و بش خروج قرار دارند و این شرایط برای بابک حاتمی نیز وجود دارد و البته او با توجه به حضور دو رقیب در جناح رسمی به عدم مذاکره نزدیک تر است و شاید تنها برای آلترناتیو سمت چپ به او چشم داشته باشند. کفشگری، کمندانی، خالقی فر و حیدریه نیز چنین شرایطی دارند و باشگاه منتظر عقد قرارداد با بازیکنان جدید است تا تکلیف آنها را نیز مشخص کند.

اتفاقی مثل فصل گذشته

نگاهی به بازیکنانی که در فصل گذشته جذب پرسپولیس شدند بیاندازیم؛ رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، وحید حیدریه، ایمان صادقی، لوکا ماریچ، کمال کامیابی نیا و محمد انصاری؛ از بین این بازیکنان تنها رامین رضاییان به عنوان مهره ای قابل دفاع - البته در ابتدای فصل گذشته- توسط مدیران این تیم جذب شدند. فرشاد احمدزاده که با این تیم قرارداد داشت و از تراکتورسازی بازگشت. وحید حیدریه، محمد انصاری و صادقی به عنوان مهره های رزرو در لیست قرار گرفتند و انصاری توانست فراتر ظاهر شود و کامیابی نیا نیز توانست تا ستاره شدن خود را بالا بکشد. در مورد مسلمان نیز هیچ موج مثبتی از سوی باشگاه و کادرفنی قرار نداشت و تنها برای التیام او را جذب کردند و مسلمان نیز با نمایشی باورنکردنی به مهره ای خارق العاده برای این تیم تبدیل شد.
 
شرایط کنونی پرسپولیس نیز همانطور است. آنها تنها با بیرانوند به توافق نهایی دست یافته اند و از بازار کنونی نیز شاید چیزی بیشتر از مهره های فصل گذشته گیرشان نیاید. کنعانی زادگان و ماهینی هم در نقش فرشاد احمدزاده در فصل گذشته در پایان سربازی به این تیم بازگشته اند و شاید یک مهره دیگر جذب شود! البته آنها امسال لیگ قهرمانان را در پیش دارند و نیاز به تقویت بهتری نسبت به فصل ماورایی گذشته دارند.


ویدیو : دومین خرید بزرگ پرسپولیس کیست؟