در کنفرانس بیلد 2016 مایکروسافت چه گذشت؟ : کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ مایکروسافت ( Microsoft ...


کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ مایکروسافت ( Microsoft Build 2016 ) هفته گذشته در گیردار تعطیلات نوروزی برگزار گردید.با اینکه گجت نیوز تمام وقایع مهم این رویداد رو پوشش داد ، اما شاید شما وقت نکرده باشید از چم و خم کنفرانس Build 2016 مطلع شوید. وب‌سایت گجت نیوز: کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ مایکروسافت ( Microsoft Build 2016 ) هفته گذشته در گیردار تعطیلات نوروزی برگزار گردید.با اینکه گجت نیوز تمام وقایع مهم این رویداد رو پوشش داد ، اما شاید شما وقت نکرده باشید از چم و خم کنفرانس Build 2016 مطلع شوید.در این مطلب به هر آنچه در کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ مایکروسافت گذشت پرداخته ایم.

کنفرانس مایکروسافت , کنفرانس wwdc 2016 , کنفرانس ایران کانکت 2016

بیایید در ابتدا یک معرفی کلی از کنفرانس Microsoft Build داشته باشیم. کنفرانس بیلد یا Build یک کنفرانس سالیانه است که توسط شرکت شناخته شده و بزرگ مایکروسافت برگزار می‌شود. هدف این کنفرانس پیشبرد نرم افزاری و کاربردی قابلیت‌های ویندوز، ویندوزفون و دیگر فناوری‌های مایکروسافت است.

در کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ مایکروسافت چه گذشت ؟

کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ مایکروسافت طی دو روز و در تاریخ‌های سی و یکم ماه مارس و یکم آوریل برگزار شد و مایکروسافت در جریان این کنفرانس از قابلیت‌های جدید و تکنولوژی‌های منحصر به فرد خاصی رونمایی کرد. همانطور که اشاره کردیم با توجه به اینکه زمان برگزاری این کنفرانس با تعطیلات نوروزی ما ایرانیان برخورد داشته، این احتمال وجود دارد که بسیاری از شما در جریان وقایع دقیق رخ داده شده در این کنفرانس قرار نداشته باشید. تیم کلیک سعی داشته تا در این مقاله مجموعه‌ای از مهم‌ترین اتفاقات کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ مایکروسافت را به طور خلاصه خدمت شما عزیزان ارائه کند.

ویندوز ۱۰ هم اکنون بیش از ۲۷۰ میلیون کاربر دارد

کنفرانس مایکروسافت 5 آبان , کنفرانس 5 آبان مایکروسافت , کنفرانس مایکروسافت 5 آبن

مایکروسافت کنفرانس اختصاصی خود را با ارائه آمار و ارقام آغاز کرد. این کمپانی اعلام کرد که هم اکنون ویندوز ۱۰ مایکروسافت بیش از ۲۷۰ میلیون کاربر دارد. تعداد کاربران نامبرده شده تنها افرادی هستند که از نسخه‌های اورجینال و غیر کرکی سیستم عامل ویندوز مایکروسافت استفاده می‌کنند. افرادی همچون ما ایرانی‌ها و برخی دیگر از کاربران به جای خرید نسخه‌های اصلی سیستم عامل ویندوز از نسخه‌های کرک شده آن استفاده می‌کنند. این دسته از کاربران جزو آمار ۲۷۰ میلیونی مایکروسافت محسوب نمی‌شوند.

مایکروسافت اعلام کرده که تاکنون به روز رسانی‌های زیادی برای ویندوز ۱۰ ارائه شده و باگ‌ها و مشکلات آن روز به روز در حال کاهش هستند. این شرکت در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ اعلام کرد که روند انتشار این به روز رسانی‌ها همچنان ادامه پیدا می‌کند چرا که هنوز کاربران زیادی وجود دارند که قصد استفاده از ویندوز ۱۰ را داشته و به زودی دستگاه‌های خود را به این سیستم عامل مجهز می‌کنند. مایکروسافت اعلام کرده که سرعت رشد استفاده از ویندوز ۱۰ در بین کاربران بی‌سابقه بوده است.

به روز رسانی Redstone برای ویندوز ۱۰ در راه است؛ مایکروسافت توجه ویژه‌ای به Windows Ink می‌کند!

کنفرانس wwdc 2016 اپل , 2016 movies , olympics 2016

مایکروسافت در جریان کنفرانس Build 2016 رسما اعلام کرد که به روز رسانی عمده بعدی که برای ویندوز ۱۰ ارائه می‌شود مربوط به Redstone خواهد بود. این به روز رسانی احتمالا طی تابستان امسال عرضه می‌شود و مایکروسافت در این به روز رسانی توجه ویژه‌ای به Windows Ink خواهد داشت.

در به زور رسانی جدید مد نظر مایکروسافت یک فضای کاری تازه به نام Ink ایجاد می‌شود که در برگیرنده پرکاربردترین اپلیکیشن‌ها خواهد بود. بنا به ادعای کمپانی مایکروسافت، تحقیقات این شرکت نشان داده که ۷۲ درصد از کاربران طی هر ۲۴ ساعت حداقل یک ساعت از قلم و کاغذ به منظور نوت برداری و انجام امورات خود استفاده می‌کنند. از اینرو مایکروسافت تصمیم گرفته تا محیط ویندوز ۱۰ را بیش از پیش برای استفاده از قلم و استایلوس بهینه‌سازی کند. مایکروسافت نسبت به افزایش قابلیت و ظرفیت پشتیبانی اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ از قلم نوری یا استایلوس بسیار امیدوار بوده و به همین دلیل برای توسعه دهندگان شرایطی را فراهم می‌کند تا به شیوه سریع‌تر و ساده‌تری قادر به افزودن قابلیت Ink به اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ باشند.

قلم نوری یا استایلوس جدید مایکروسافت با قابلیت‌های منحصر به فرد در راه است!

2016 , microsoft office 2016 , ramadan 2016

در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ مایکروسافت مشخص شد که این شرکت با همکاری شرکت Wacom در پی طراحی یک قلم نوری یا استایلوس اختصاصی و منحصر به فرد است که به کاربران اجازه می‌دهد تا آن را بر روی دستگاه‌های مختلفی به کار ببرند. منظور از به کارگیری قلم در دستگاه‌های مختلف در واقع قابلیت تعامل آن با محصولات گوناگون است. به عنوان مثال شما می‌توانید از این قلم نوری در سرفیس پرو مایکروسافت استفاده کرده و در محصولات دیگری همچون میت‌پد هوآوی و … نیز از آن استفاده نمایید. در این بین قابلیت‌های جدیدی نیز به قلم نوری مد نظر مایکروسافت اضافه می‌شود که جزئیات دقیق مربوط به آن ارائه نشده است.

پشتیبانی از دستورات Bash برای ویندوز ارائه می‌شود

rio olympics 2016 , films 2016 , bitdefender total security 2016

مایکروسافت در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ رسما اعلام کرد که امکان پشتیبانی از دستورات Bash که در سیستم عامل لینوکس ارائه شده بود به سیستم عامل ویندوز می‌آید. در این راستا قابلیت Shell به عنوان یک زبان مترجم بخش Command Line (خط دستور) وارد عمل شده و دستورات مد نظر کاربر یا فرد توسعه دهنده را به شیوه‌ای قابل درک برای سیستم عامل ویندوز ترجمه می‌کند.

در سیستم عامل لینوکس از Shellهای مختلفی پشتیبانی می‌شود، اما Bash یا Bourne Again Shell یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین شل‌های این سیستم عامل محسوب می‌شود که در آینده نزدیک پشتیبانی از دستورات آن در سیستم عامل ویندوز ارائه می‌شود. لازم به اشاره است که پیش از این با استفاده از ابزارهای مجزایی همچون MYSYS امکان ایجاد قابلیت پشتیبانی از دستورات Bash در سیستم عامل ویندوز وجود داشت، اما مایکروسافت قصد دارد که پشتیبانی از دستورات Bash را به جزئی از هسته سیستم عامل ویندوز خود تبدیل کند.

پیشرفت شایان ملاحظه قابلیت کورتانا در به روز رسانی سالیانه بعدی ویندوز ۱۰

دانلود فیلم 2016 , muharram 2016 , اخبار سلبریتی ها 2016

مایکروسافت اعلام کرد که به روز رسانی سالیانه بعدی مربوط به سیستم عامل ویندوزش طی تابستان سال جاری ارائه می‌شود و در این به روز رسانی قابلیت کورتانا (Cortana) به شکل ویژه‌ای تقویت می‌شود. ضمنا این به روز رسانی به طور رایگان برای تمامی کاربران ویندوز ۱۰ ارائه شده و قابل استفاده خواهد بود. برخی از ویژگی‌های جدیدی که قرار است به دستیار صوتی اختصاصی ویندوز ۱۰ یعنی کورتانا اضافه شوند به شرح زیر خواهند بود:

    ارائه پیشنهادات خاص و هوشمندانه نظیر سفارش غذا و … از سوی کورتانا برای کاربران

    امکان همگام‌سازی بهتر با سایر دستگاه‌های هوشمند نظیر گوشی‌ها و …. و ارائه قابلیت دریافت و ارسال پیام متنبی بر روی پی‌سی

    ارائه کورتانا کالکشن از طریق ویندوز استور و نهایتا ساده‌سازی فرآیند یافتن اپلیکیشن‌های مد نظر کاربر

    ارائه قابلیت کورتانا بر روی لاک اسکرین دستگاه و امکان استفاده کاربردی‌تر از آن

تعامل کورتانا با اپلیکیشن‌های سوم شخص

فیلم 2016 , المپیک 2016 , آموزش مایکروسافت

همانطور که در بخش فوق اشاره کردیم، یکی از ویژگی‌های جدیدی که به دستیار صوتی مایکروسافت اضافه می‌شود مربوط به قابلیت تعامل آن با اپلیکیشن‌های سوم شخص است. کورتانا می‌تواند پیام‌های دریافتی شما در گوشی هوشمندتان را بر روی کامپیوتر نمایش داده و به همین طریق امکان ارسال پاسخ مستقیم از طریق پی‌سی را نیز فراهم می‌آورد.

همچنین توسعه دهندگان سوم شخص هم اکنون قادر خواهند بود تا اپلیکیشن‌های طراحی شده خود را با قابلیت کورتانا همگام‌سازی کرده و به نوعی مابین اپلیکیشن خود و این قابلیت نوعی تعامل را ایجاد نمایند.

معرفی ابزار Desktop App Converter از سوی مایکروسافت

بهترین فیلم های 2016 , دانلود فیلم جدید 2016 , مایکروسافت

مایکروسافت در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ به طور رسمی ابزاری جدید و اختصاصی با نام Desktop App Converter را معرفی کرد. این ابزار به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا با استفاده از آن نرم افزارهای مبتنی بر Win32 و Net. را به نسخه دسکتاپ یا مدرن تبدیل کنند. با ارائه این قابلیت، توسعه دهندگان قادر خواهند بود تا به سادگی اپلیکیشن‌های قدیمی خود را به نرم افزارهایی مدرن تبدیل کرده و آن‌ها را در اختیار تعداد بیشتری از کاربران قرار دهند.

پشتیبانی مرورگر Edge از قابلیت Windows Hello

یورو 2016 , دانلود فیلم خارجی 2016 , دانلود آفیس 2016

قابلیت Windows Hello پیش از این تنها توسط اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی سیستم عامل ویندوز مایکروسافت قابل پشتیبانی بود، اما مایکروسافت اعلام کرده که با به روز رسانی سالیانه ویندوز ۱۰ امکان پشتیبانی از این قابلیت به مرورگر Edge نیز اضافه می‌شود. لازم به اشاره است که مرورگر Edge اولین و تنها مرورگر اینترنتی کنونی است که از سنسورهای بایومتریک پشتیبانی می‌کند. با ارائه قابلیت Windows Hello در مرورگر Edge شما قادر خواهید بود که شیوه بسیار امن‌تر در وب‌سایت‌های اینترنتی که در آن عضو هستید وارد شده و دیگر نیازی به وارد کردن دستی نام کاربری و گذرواژه نداشته باشید.

کاربران فعال اسکایپ به ۳۰۰ میلیون نفر در ماه رسیده است

دانلود فیلم های 2016 , resident evil 2016 , allegiant 2016

از دیگر آمار و ارقامی که مایکروسافت در جریان کنفرانس Build 2016 خود به آن اشاره کرده می‌توان به تعداد کاربران فعال اسکایپ اشاره داشت. مایکروسافت مدعی شده که هم اکنون تعداد کاربران فعال و ماهیانه اسکایپ به ۳۰۰ میلیون نفر رسیده است. مایکروسافت قصد دارد که در آینده نزدیک اسکایپ را با قابلیت کورتانا همگام‌سازی کرده و قابلیت‌های منحصر به فردی را ارائه کند. اگرچه آمار کاربران اسکایپ در مقایسه با اپلیکیشن‌هایی همچون فیسبوک‌مسنجر چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسد، اما در هر صورت هم اکنون بسیاری از افراد عقیده دارند که اسکایپ یکی از بهترین نرم افزارها و اپلیکیشن‌های موجود به منظور برقرار تماس تصویری است.

پیشرفت چشمگیر قابلیت شناسایی هوشمند تصویر مایکروسافت

2016 rio , دانلود office 2016 , the salesman 2016

مایکروسافت اعلام کرد که در زمینه شناسایی هوشمند تصویر به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است. مایکروسافت در کنفرانس Build 2016 از قابلیت کپشن‌بات (CaptionBot) رونمایی کرد که در آن با استفاده از دید هوشمند رایانه‌ای محتویات تصویر به طور خودکار شرح داده می‌شوند. سرویس کپشن‌بات سرویس بسیار قدرتمندی است که می‌تواند جزئیات هر تصویری را نسبت به یکدیگر تفکیک کرده و نهایتا به تفسیر تصویر نمایش داده شده بپردازد.

اپلیکیشن استور ویندوز ۱۰ و ایکس باکس ادغام می‌شوند

کرک آفیس 2016 , نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2016 , افتتاحیه المپیک 2016

مایکروسافت در کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ اعلام کرد که قصد دارد اپلیکیشن استورهای مربوط به ویندوز ۱۰ و ایکس باکس را ادغام کند. ظاهرا این ادغام‌سازی با عرضه به روز رسانی سالیانه ویندوز ۱۰ ارائه می‌شود. بنابراین در آینده نزدیک یک اپلیکیشن استور کاملا واحد و یکپارچه برای تمامی دستگاه‌های پشتیبانی کننده از ویندوز ارائه خواهد شد.

از نظر بسیاری افراد این اقدام مایکروسافت کاملا معقولانه بوده است. مایکروسافت مدت‌هاست که برای ارائه اپلیکیشن‌های فراگیر و با قابلیت اجرا روی دستگاه‌های مختلف نظیر موبایل، ایکس باکس و … برنامه‌ریزی کرده است، در این بین اگر قرار باشد که این ایده عملی شود بدون تردید دلیلی برای جدایی اپلیکیشن‌های‌ ایکس باکس از اسیر موارد وجود نخواهد داشت.

امکان اجرای اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ بر روی ایکس باکس وان

دانلود فیلم ترسناک 2016 , ریو 2016 , دانلود افتتاحیه المپیک 2016

با انتشار به روز رسانی سالیانه ویندوز ۱۰ قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های این سیستم عامل بر روی ایکس باکس وان نیز فراهم می‌آید. همچنین طی این به روز رسانی قابلیت کورتانا نیز به ایکس باکس وان اضافه می‌شود و امکان اجرای موسیقی پس زمینه در محیط کاربری دستگاه نیز از دیگر ویژگی‌های جدید و آینده مد نظر مایکروسافت است.

آغاز عرضه هولولنز مایکروسافت برای توسعه دهندگان برگزیده مایکروسافت

france rio 2016 , پارالمپیک 2016 , انیمیشن 2016

مایکروسافت مدت‌هاست که به دنبال افراد و توسعه دهندگان مستعدی می‌گردد تا بتواند هولولنز را ابتدا در اختیار آن‌ها قرار داده و قابلیت‌های عملکردی این محصول را بهبود بخشد. پیش از این امکان ثبت سفارش به منظور خرید این دستگاه طی شرایط خاصی برای برخی از افراد وجود داشت و به منظور خرید آن می‌بایست افراد علاقمند مبلغ ۳۰۰۰ دلار را پرداخت می‌کردند. افراد زیادی که واجد شرایط خرید این محصول بودند به منظور پیش سفارش آن اقدام کردند. مایکروسافت اعلام کرده بود که تحویل این محصول طی سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ آغاز می‌شود و این امر نیز به حقیقت پیوست. مایکروسافت در کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ رسما اعلام کرد که عرضه هولولنز آغاز شده و این محصولات پس از اتمام کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ به تدریج در اختیار افرادی که آن‌ها را خریداری کرده بودند قرار خواهد گرفت. افراد واجد شرایط به منظور خرید این محصول افرادی بودند که طی پروسه خاصی از سوی مایکروسافت تایید صلاحیت شده‌اند.

رونمایی از سرویس Bot Framework

سانتافه 2016 , bmw x6 2016 , الکامپ 2016

سرویس و قابلیت Bot Framework هم از دیگر مواردی بوده که کمپانی مایکروسافت در جریان کنفرانس Build 2016 از آن رونمایی کرده است. آقای ساتیا نادلا (Satya Nadella) مدیر عامل کمپانی مایکروسافت در جریان کنفرانس Build 2016 چندین ربات جدید به منظور انجام وظایف مختلف را معرفی کرد. برخی از این ربات‌ها قابلیت‌هایی همچون Tay داشته و قادر به بحث و مبادله با کاربر هستند. همچنین برخی دیگر از این ربات‌ها به طور اختصاصی برای نرم افزار اسکایپ توسعه داده شده‌اند و قابلیت‌هایی همچون ثبت سفارش، رزرو هتل و … را به این برنامه اضافه می‌کنند.

یکی دیگر از ربات‌های رونمایی شده در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ قابلیت استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند به عنوان یک دستیار را ارائه می‌کرد. این ربات دوربین گوشی شما را به قطعی هوشمند برای توصیف محیط اطراف و شرایط پیرامون افراد تبدیل می‌کند و بدین صورت به افرادی همچون کسانی که کم‌بینا یا نابینا باشند کمک به سزایی خواهد کرد. یکی دیگر از سرویس‌های مرتبط با این موضوع که مایکروسافت در کنفرانس Build 2016 به طور رسمی از آن رونمایی کرد Bot Framework نام دارد. بنا ادعای مایکروسافت، با استفاده از Bot Framework توسعه دهندگان می‌توانند بین ربات‌های خود و سرویس‌های آنلاینی همچون Office 365 یا Slack تعامل برقرار کنند.

انتشار رسمی اپلیکیشن Galaxy Explorer برای هولولنز مایکروسافت

دانلود بهترین فیلم های 2016 , فیلم خارجی 2016 , فیلم های برتر 2016

مایکروسافت در جریان کنفرانس Build 2016 رسما اعلام کرد که توسعه اپلیکیشن Galaxy Explorer برای هولولنز این کمپانی به پایان رسیده و افراد علاقمند هم اکنون می‌توانند این اپلیکیشن را از اپ استور مایکروسافت دریافت کنند. همچنین افراد علاقمند به کدنویسی می‌توانند کدهای این اپلیکیشن پیشرفته را از سایت Github دریافت نمایند.

مایکروسافت در رابطه با طراحی و توسعه اپلیکیشن Galaxy Explorer این چنین گفت: "ما از افراد علاقمند و خلاق در دنیای تکنولوژی درخواست کردیم که ایده‌های مد نظرشان به منظور افزایش کارایی و جذابیت هولولنز را ارائه کنند. بیش از ۵۰۰۰ ایده از سراسر دنیا برای ما ارسال شد. تیم توسعه Microsoft Studios با بررسی بهترین و کاربردی‌تری آن‌ها تصمیم گرفت تا یکی از این ایده‌های جالب را به مرحله تولید برساند. اپلیکیشن Galaxy Explorer در واقع ایده برگزیده کاربران و علاقمندان به دنیای تکنولوژی بوده است. با استفاده از اپلیکیشن Galaxy Explorer و هدست واقع افزوده هولولنز، شما می‌توانید به سفری در کهکشان راه شیری رفته و به گشت و گذار در محیط مجازی آن بپردازید. همچنین در این اپلیکیشن اطلاعات بسیار عالی و کاربردی در رابطه با سیاره‌ها، ستاره‌ها و …. موجود در محیط مجازی پیش رو ارائه می‌شود.


ویدیو : در کنفرانس بیلد 2016 مایکروسافت چه گذشت؟