داغ‌ترین خبرهای این روزهای جهان پزشكی : یا اكسیر جوانی كشف شده؟ آیا این عجیب‌ترین ...


یا اكسیر جوانی كشف شده؟ آیا این عجیب‌ترین راه لاغری است؟ آیا معجون خنثی‌كننده خطرات فست‌فود كشف شده؟ پرجمعیت ترین شهرهای جهان , ترسناک ترین فیلم جهان , زیبا ترین زن جهان

داغترین خبرهای این روزهای جهان پزشكی

آیا اكسیر جوانی كشف شده؟ آیا این عجیبترین راه لاغری است؟ آیا معجون خنثیكننده خطرات فستفود كشف شده؟

اكسیر جوانی اینجاست

شاید شنیدن این خبر برای شما عجیب بهنظربرسد اما دانشمندان ادعا كردند آب چغندر خواصی دارد كه میتوان لقب اكسیر جوانی به آن داد.

تحقیقات نشان میدهد سالمندان بعد از نوشیدن آب چغندر راحتتر میتوانند از عهده كارهای خود برآیند و زندگی فعالتری داشته باشند. این نوشیدنی به این افراد كمك میكند هنگام راه رفتن 12 درصد كمتر انرژی مصرف كنند و همچنین سریعتر راه بروند.

آب چغندر باعث گشادتر شدن رگهای خونی میشود و به این ترتیب نیاز انسانها به اكسیژن در هنگام فعالیتهای بدنی كاهش پیدا میكند.  هنگامی كه سن انسان افزایش پیدا میكند، تغییراتی در سیستم قلبی او بهوجود میآید كه باعث میشود مقدار اكسیژن مورد نیاز در هنگام فعالیتهای بدنی بهشدت كاهش پیدا كند. اما با كمك این نوشیدنی بدن با اكسیژن كمتر میتواند فعالیتهای بدنی با شدت پایین را انجام دهد.

این نوشیدنی جریان خون را به سمت مغز تقویت میكند و به این ترتیب از بیماریهایی مانند آلزایمر و زوال عقل نیز پیشگیری میشود. یكی از مهمترین تركیبات موجود در آب چغندر، نیترات است كه باعث باز شدن رگهای خونی میشود و به این ترتیب شما كمتر احساس خستگی میكنید.

آب چغندر همچنین كمهزینهترین روش برای كاهش فشار خون است و مصرف آن هیچ عارضه و اثر جانبی به همراه ندارد.

با فستفود چای بنوشید

با نوشیدن چای می‌توان از افزایش وزنی كه در اثر خوردن غذاهای آماده به‌وجود می‌آید پیشگیری كرد.

بعد از خوردن غذاهای آماده تغییرات مخربی در فشار خون بهوجود میآید كه مهمترین دلیل آن اسیدهای چرب موجود در این غذاهاست. اما چای سیاه میتواند از این تغییرات پیشگیری كرده و احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم را نیز كاهش دهد.

دانشمندان با انجام آزمایشهایی روی موشها متوجه شدند مصرف چای میتواند از افزایش وزن جلوگیری كرده و از تجمع چربیها در بدن پیشگیری كند. چای سیاه دارای تركیباتی است كه از تغییرات در فشار خون انسان جلوگیری میكند. غذاهای چرب نقش مهمی در افزایش فشار خون انسان بازی میكنند. افرادی كه رژیمهای غذایی پرچرب مصرف میكنند بیشتر به كلسترول، قند خون بالا و مقاومت در برابر انسولین بدن مبتلا میشوند. یكی از مهمترین عوامل چاقی در جهان بیماری دیابت است، چرا كه افراد مبتلا به این بیماری نمیتوانند بهخوبی از انسولین موجود در بدن خود استفاده كنند.

در واقع این خبر خوشی برای طرفداران چای، بهخصوص چای سیاه است زیرا تحقیقات نشان میدهد آنها با احتمال كمتری به بیماریهای سرطان، پاركینسون و بیماریهای قلبی دچار میشوند. همچنین افرادی كه بیش از 10 سال است بهطور مرتب چای سیاه مینوشند تراكم استخوانی بهتری دارند و دیرتر از دیگران به پوكی استخوان دچار خواهند شد.

نكته مهم

مصرف چای میتواند از افزایش وزن جلوگیری كرده و از تجمع چربیها در بدن پیشگیری كند. چای سیاه دارای تركیباتی است كه از تغییرات در فشار خون انسان جلوگیری میكند

اگر كنار خیابانهای شلوغ زندگی میكنید

زنان بارداری كه در فاصله كمتر از 200 متر از خیابانهای اصلی زندگی میكنند با احتمال بیشتری فرزند خود را زودتر از موعد طبیعی به دنیا میآورند.

اگر یك زن، فرزند خود را قبل از گذشت 37 هفته از شروع بارداری به دنیا بیاورد نوزاد او نارس به حساب میآید. تولد زودتر از موعد میتواند خطرات زیادی به همراه داشته باشد كه از مهمترین آنها میتوان به نابینایی، ناشنوایی، ابتلا به بیماریهای قلبی و بسیاری دیگر اشاره كرد. هرچقدر یك مادر فرزند خود را زودتر به دنیا بیاورد به همان اندازه خطر نجات مرگ نوزادش هم افزایش پیدا میكند. دانشمندان ژاپنی متوجه شدند زنانی كه در اطراف خیابانهای اصلی و شلوغ زندگی میكنند با احتمال 50 درصد بیشتر از زنان دیگر ممكن است صاحب فرزند نارس شوند. بهنظر میرسد آلودگی هوا مهمترین عامل بروز این مشكل است چرا كه فشار خون زنان را افزایش داده و حتی ممكن است باعث پاره شدن كیسه آب جنین شود. این موضوع در سه ماهه اول بارداری اهمیت بسیار بیشتری دارد زیرا در آن دوران جنین در حال شكلگیری در رحم مادر است. اگر در این دوره مادر در معرض گازهای سمی ناشی از آلودگی هوا قرار گیرد، تركیبات سمی وارد بدن جنین شده و حتی میتواند باعث سقط آن شود. به همین دلیل پزشكان به زنان بارداری كه در شهرهای آلوده زندگی میكنند هشدار دادند تا حد ممكن ساعات خروج از خانه خود را كاهش دهند. این زنان همچنین باید سیگار كشیدن را ترك و رژیم غذایی بهتری برای خود انتخاب كنند.

پسرها چاقترند یا دخترها؟

تحقیقات نشان میدهد 7 سالگی دختران بسیار چاقتر از پسران هستند.

یكی از مهمترین دلایل این موضوع این است كه مادران توجه بیشتری به دختران خود میكنند و معمولا به آنها كمتر اجازه بازی كردن و بیرون رفتن از خانه را میدهند.

مطالعه روی 11 هزار كودك نشان داد معمولا یك چهارم دختران زیر 7 سال و یك ششم پسران در این سنین دچار اضافه وزن هستند. البته تعداد فرزندان یك خانواده نیز نقش مهمی در چاقی كودكان دارند. برای مثال كودكانی كه هیچ خواهر و برادری ندارند 25 درصد بیشتر از دیگر كودكانی كه فقط یك خواهر یا برادر دارند ممكن است دچار اضافه وزن شوند. البته هرچه قدر تعداد فرزندان یك خانواده بیشتر شود به همان میزان احتمال چاقی آنها كاهش پیدا میكند.  معمولا مادران بیشتر نگران تغذیه دختران خود هستند و به همین دلیل مرتب سعی میكنند به بهانههای مختلف به فرزند خود غذا بدهند. علاوه بر آن والدین كمتر به فرزندان دختر خود اجازه میدهند از خانه خارج شوند كه این موضوع باعث میشود كودكان آنها فعالیت بدنی كافی نداشته باشند و زمان بیشتری را در خانه به سر ببرند.

این عوامل سبب میشود دختران سریعا چاق شوند و نتوانند به اندازه كافی كالری بسوزانند كه این موضوع خطرات زیادی به همراه دارد. علاوهبر مشكلات مرتبط با سلامت دختران دچار اضافه وزن، آنها سریعتر به سن بلوغ میرسند كه این عامل می


ویدیو : داغ‌ترین خبرهای این روزهای جهان پزشكی