خوردن سبزیجات و گوشت دردوران بارداری : سبزيجات و سالادها:سبزيجات تازه، كاهو ...



خوردن انار در بارداری , خوردن گردو در بارداری , خوردن گلابی در بارداری

سبزيجات و سالادها:سبزيجات تازه، كاهو و ديگر مواد مخصوص تهيه سالاد بايد با دقت شسته شوند. حتي اگر آن ها را به صورت بسته بندي از سوپرماركت هم خريداري كنيد، باز هم بايد توسط خودتان شسته شوند، اگر سبزيجات را در خانه پرورش مي دهيد يا از ميدان تره بار كاهو، خيار، گوجه فرنگي و سبزي هاي ديگر را خريداري مي كنيد، در حين چيدن یا خريدن، خاك و گل هاي چسبيده به آن را جدا كنيد. چرا كه ممكن است آلوده به بيماري عفوني باشند يا آلوده به فضولات حيواناتي مانند گربه.

تصور نكنيد چون در خانه شما گربه وجود ندارد، از آلودگي ها و بيماري هاي عفوني در امان هستيد، زيرا ممكن است گربه اي از خانه همسايه وارد حياط شما شده باشد، بدون آن كه متوجه شده باشيد.

گوشت:بيشتر مردم به خاطر خوردن گوشت گاو، گوسفند يا مرغي كه خوب پخته نشده باشد، به توكسوپلاسموزيس مبتلا مي شوند. گوشت مرغ را قبل از آن كه يخ آن آب شود، نپزيد. صبر كنيد كاملاً از حالت فريز شده در بيايد و نرم شود، بعد آن را با حرارت 45 درجه سانتي گراد بپزد و بگذاريد تا كاملاً پخته و نرم شود. مي توانيد با فروكردن يك سيخ كباب، پخته شدن گوشت را امتحان كنيد. قبل و بعد از دست زدن به گوشت خام، دست هاي خود را با دقت بشوييد.

برگرفته از کتاب 101 نکته برای حفظ سلامتی دوران بارداری




ویدیو : خوردن سبزیجات و گوشت دردوران بارداری