خواب كودكان را تنظیم كنید : خواب منظم ، مدت از زمان بیداری تا خواب را با ...



خواب منظم ، مدت از زمان بیداری تا خواب را با به وجود آوردن احساس امنیت و راحتی بیشتر برای كودكتان دلپذیرتر می سازد .

 

برای نتیجه بخش بودن زمان خواب منظم ، و استمرار آن تا آینده ، به نحوی كه نه تنها برای كودكتان ، بلكه برای خود شما نیز ثمر بخش باشد ، سلسله اتفاقات قابل پیش بینی را كه هر شب و همواره به یك صورت دنبال می كنید ، كنارهم قراردهید .

 

نظم حقیقی شكل خواهد گرفت و با بزرگتر شدن كودكتان ، تغییر خواهد كرد ، اما اصول به همان صورت باقی می ماند .

 

 

 

چگونه خواب خود را تنظیم کنیم , تنظیم خواب نوزاد , داروی تنظیم ساعت خواب

 

 

در این مرحله سنی ، برنامه منظم زمان خواب ، ممكن است شامل مراحل پوشیدن لباس خواب ، مسواك زدن دندان های كودك و خواندن قصه جذابی برای او باشد . همچنین ممكن است برنامه منظم خواب از نظر شما شامل حمام كردن ، داستان گفتن ، نوشیدن یك لیوان آب و گفتن داستان دیگری باشد . این بستگی به خود شما دارد ، كه بخواهید عمل خوابیدن سریعتر و آسانتر انجام شود ، و یا برای تنوع ، 20 تا 30 دقیقه را به كودكتان اختصاص داده و برایش قصه بگویید ، او را در آغوش بگیرید و با هم باشید .

 

 

اگر قبل از خواب ، ساعتی را به بازی آرامی اختصاص دهید ، برنامه خواب منظم به بهترین نحوه انجام خواهد شد . این عمل باعث پایین آوردن سطح فعالیت كودكتان شده و سیستم عصبی او را آرام می سازد .

 

بازی های پر تحرك ، بدو بدو ، غلغلك دادن و حتی تماشای فیلمی پر تحرك ، باعث تأخیر در عمل خوابیدن و ایجاد بد خوابی می شود . مثال های زیر ، باعث ایجاد نظم در جریان خوابیدن شده و نه تنها برای كودكتان ، بلكه برای شما نیز مفید خواهد بود :

 

 

تنظیم نبودن فشار خون باعث اختلال در خواب , تعبیر خواب , اجاره ویلا تک خواب در متل قو

 

1 - تنظیم زمان خواب و پیروی از آن

 

اگر برنامه منظم خواب از الگویی طبیعی و مستحكم پیروی كند ، ساعت بدن كودك به سرعت خود را با آن برنامه سازگـار می سازد .

 

 

 

2 - هشدار قبل از خواب


درست قبل از ساعت خواب ، توجه كودكتان را به این مسأله جلب كنید كه روز در حال تمام شدن است .

 

ممكن است كودك شما هنوز برای قضاوت خیلی كوچك باشد . بنا بر این به طور مثال اگر بگویید5 دقیقه بیشتر به زمان خواب نمانده ، احتمالاً برایش قابل درك نخواهد بود . در عوض با ربط دادن موارد گوناگون به یكدیگر ، می توانید زمان را به كودكتان بیاموزید .

 

برای شروع اولین قسمت از برنامه منظم خواب ، اسباب بازی ها را جمع كنید ، و به این ترتیب برنامه منظمتان را با علامتی كه حاكی از تمام شدن روز باشد شروع می كنید .

 

 

 

کاغذ دیواری اتاق خواب , سرویس خواب , خواب

 

 

برخی از والدین ، نزدیك شدن به زمان خواب را با استفاده از زنگ ساعت گاز آشپزخانه نشان می دهند . به این ترتیب كودك یاد می گیرد كه صدای زنگ به معنی زمان خواب است . از آنجا كه كودك می داند شما نمی توانید با گاز و دستگاه هایی از این قبیل بحث كنید ، متعاقباً به شی ء سوم شخص اجازه داده می شود تا زمان را اعلام كرده و میل به اعتراض را كاهش دهد .

 

 

 

3 - پیشنهاد تنقلات


تنقلات سبكی كه شامل پروتئین و كربوهیدرات است ، مانند تكه كوچكی پنیر و كمی نان گندم ، باعث خواب شده و كمك می كند تا كودك ، تمام شب را بخوابد . كربوهیدرات ، باعث خواب آلودگی شده و پروتئین ، مقدار قند خون را تا زمان صبحانه ثابت نگه می دارد . حتماً بعد از خوردن نان و پنیر ، دندان های كودك را مسواك بزنید .

 

 

 

4 - حمام آب گرم قبل از خواب


با افزایش تدریجی دمای بدن كودكتان ، او را آماده خوابیدن كنید . همچنین بازی با اسباب بازی هایش در حمام به او آرامــــش می دهد .

 

 

تعبیر خواب مار , قصه های کودکانه برای خواب , لباس خواب

 

 

 

5 - پوشیدن لباس خواب


لباس های راحت و بدون بند انتخاب كنید كه نه زیاد گرم و نه نازك باشد .

 

 

 

6 - خواندن داستان مورد علاقه كودكان


خواندن داستان برای كودك نوپایتان ، برنامه فوق العاده آرامش بخشی است . به خصوص اگر داستان مورد علاقه اش را انتخاب كرده باشید ، مانند داستان شنگول و منگول . توجه داشته باشید كه كودك شما ، با بزرگتر شدن ، داستان های بیشتر و متنوع تری از شما می خواهد .

 

 

 

7- اطمینان از تنها نبودن كودك


خرس اسباب بازی یا عروسك مورد علاقه اش ، باعث راحتی و آرامش ، هنگام خوابیدن می شود .

 

 

تخت خواب , تعبیر خواب سگ , کیسه خواب

 

 

8 - حذف یا محدود كردن محتویات شیشه شیر


اگر كودك شما هنگام خوابیدن نیاز به شیشه دارد اطمینان حاصل كنید كه درون شیشه فقط آب است . شیر ، غذای كمكی ، یا آب میوه اطراف دندان های كودك جمع شده و باعث كرم خوردگی دندان حتی در نوزادان می شود .

 

 

 

 

 

 

 


ویدیو : خواب كودكان را تنظیم كنید