خداحافظی با هات‌میل؛ اوت لوک با ساپورت کامل فارسی رونمایی شد : مایکروسافت سرانجام ...


مایکروسافت سرانجام از سامانه خدمات دهنده ایمیل خود رونمایی کرد outlook.com. پشتیبانی کامل از زبان فارسی، فضای نامحدود و عاری از آگهی و البته رابط ‌کاربری آسان از جمله مشخصات این سامانه جدید است هفت صبح: مایکروسافت سرانجام از سامانه خدمات دهنده ایمیل خود رونمایی کرد outlook.com. پشتیبانی کامل از زبان فارسی، فضای نامحدود و عاری از آگهی و البته رابط ‌کاربری آسان از جمله مشخصات این سامانه جدید است

همانطور‌که پیش‌تر به‌شایعه‌های پیرامون ظهور سامانه خدمات دهنده ایمیل مایکروسافت پرداخته بودیم، این اتفاق افتاد. گرچه نام اولیه این سامانه، «نیو‌میل» بود ولی مایکروسافت 11 مرداد، رسما نام اوت‌لوک «Outlook» نرم‌افزار پرآوازه و قدیمی‌ دریافت و ارسال ایمیل در رایانه شخصی را روی این سامانه گذاشت.

بدین ترتیب از 11 مرداد، تمامی‌ مردم جهان، این امکان را یافتند که بتوانند در این خدمات دهنده ایمیل جدید به نشانی outlook.com وارد شوند و ثبت‌نام کنند. همانطور که حدس می‌زدیم، تمامی‌ شناسه‌های پیشین در‌مایکروسافت، اعم از ایمیل‌ها و شناسه‌ها، تحت نام شناسه مایکروسافت «Microsoft Account»  مجتمع‌ می‌شوند. بدین‌‌ترتیب دیگر‌ فقط یک‌ شناسه برای ورود به تمامی‌ خدمات فضای ابری اسکای ‌درایو، ایکس ‌باکس‌لایو، ویندوز‌فون و خدمات ‌دهنده ایمیل اوت‌ لوک نیاز ‌است.

فارسی ساپورت کردن فتوشاپ , کارتون مسافر کوچولو دوبله فارسی کامل , گلچین کامل مداحی فارسی

برای‌داشتن‌ شناسه مایکروسافت، می‌توانید یک بار شناسه قبلی خود در مجموعه مایکروسافت را امتحان کنید و در صورتی که موفق نشدید یا بار نخستی است که وارد سامانه کاربری مایکروسافت می‌شوید، شناسه‌ای جدید بسازید.

پشتیبانی کامل از زبان فارسی

هر چقدر این روزها شرکت اپل، دل‌کاربران ایرانی و فارسی زبان خود را در‌گوشه و کنار جهان شکسته است، مایکروسافت از این تهدید، فرصتی تازه ساخته است. به رغم تحریم‌ها، کاربران ایرانی می‌توانند در این سامانه، نام ایران را برای کشور خود انتخاب و همچنین با تنظیماتی ساده، زبان فارسی را زبان رسمی ‌ایمیل خود کنند.

بدین‌ترتیب برای نخستین بار یک سامانه خدمات دهنده ایمیل، از روز نخست زبان فارسی را به تمام بخش‌های خود و نه‌فقط در خواندن متن ایمیل اضافه کرده است. کاربران فارسی زبان، حتی در لایه‌های داخلی این سامانه، به طور ‌مثال در بخش تنظیمات، با متن روان مواجه می‌شوند که به زبان فارسی به تمامی ‌نکته‌ها  اشاره کرده است.‌ شاید این سامانه پس‌از ثبت‌نام، آسان‌ترین خدمات‌دهنده‌ایمیل برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ایرانی باشد، چرا‌‌که نه‌ فقط پشتیبانی از زبان فارسی، بلکه رابط‌کاربری آسان آن نیاز به یادگیری بیش از چند دقیقه ندارد.

زیرنویس فارسی , ترجمه فارسی به انگلیسی , خبر فارسی

مترو همه‌گیر شد


مترو، نام‌ رابط‌‌کاربری جدید مایکروسافت است که این‌روزها روی هر‌محصول این شرکت می‌نشیند تا دیگر با خرید هر‌دستگاه یا خدمات اعم از کنسول بازی تا دسترسی به ایمیل نیاز به یادگیری دستورات پیچیده نداشته باشد. این رابط‌ کاربری در داشبورد جدید ایکس باکس 360 و ویندوز 8 هم گنجانده شده و بدین ترتیب، هم به چشم کم‌سن و سال‌ها و هم برای بزرگ‌ترها آشنا خواهد بود.

مایکروسافت با مترو، جهانی مجازی برای خود خلق کرده‌که علاوه بر‌جذابیت بصری و سهولت کاربری، زبانی مشترک برای کار با مغز متفکر رایانه‌ها به شمار می‌آید، حال می‌خواهد این مغز متفکر یک تبلت شخصی باشد یا یک سامانه خدمات ابری.

ارزش افزوده به زبان مایکروسافت


اگر شادمانی‌کاربران فارسی زبان را کنار بگذاریم، همچنان اوت لوک افتخاراتی برای بالیدن دارد. فضای نامحدود ایمیل بر‌خلاف جی‌میل و عدم استفاده از آگهی، شرایطی بحرانی برای رقیب دیرپای مایکروسافت، گوگل، ایجاد کرده‌است. گوگل نه فقط فضای ایمیل محدودی را (در حدود 10 گیگابایت) به صورت رایگان ارائه می‌دهد، بلکه متن نامه‌های شما را برای نمایش آگهی‌های مربوط مورد بررسی قرار‌می‌دهد. گرچه این کار را ابررایانه‌ها انجام می‌دهند ولی سروصدای زیادی در مورد نقض‌حریم شخصی در‌ زمان عرضه خود به‌پا‌کرد. حال مایکروسافت اعلام کرده‌است که به‌هیچ وجه تمایلی برای این‌کار ندارد و آسودگی خاطر را به‌کاربران سرسخت مدافع حریم شخصی برگردانده‌است، بماند‌که بسیاری از ما از آگهی‌های شگفت‌آور‌ جی‌میل، متحیر شده بودیم.

مایکروسافت همچنین بازار رقابتی را خوب شناخته است و به همین علت سرانجام تصمیم گرفت به جای جذب مخاطب برای یک‌برند سوخته یعنی ‌هاتمیل، ریسک بازار را بپذیرد و با نامی‌نو (اوت‌لوک) که برگرفته از نرم‌افزار قدیمی‌ ایمیل این شرکت‌است، به جنگ جی‌میل و رقبای دیرین خود برود. از چهارشنبه تا به امروز، بسیاری از پایگاه‌های حوزه فناوری اطلاعات، همین‌شجاعت و البته درایت مایکروسافت را ستودند و البته جذب یک میلیون کاربر در یک روز در سامانه اوت‌لوک خود گویای موفقیت چشمگیر آن است.

فونت فارسی , گوگل فارسی , العربیه فارسی

اوت لوک فقط یک ایمیل نیست


نه، به راستی این طور نیست. قابلیت اتصال به شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک و لینکدین و البته توییتر به همراه امکان دسترسی به سامانه ابری‌اسکای درایو، کافی است که اوت‌لوک فقط ایمیل نباشد. با این حال باید اشاره‌کنیم که اوت‌لوک، فقط نسخه اولیه (پری‌ویو) خود را در دسترس قرار داده است و در نسخه کامل آن، امکان چت تصویری به کمک اسکایپ در سامانه ایمیل اوت‌لوک امکان‌پذیر می‌شود.

قابلیت دریافت اطلاعات شخصی و دوستان از شبکه‌های اجتماعی و طبقه‌بندی آنان می‌تواند بسیاری از اطلاعات چندگانه کاربران را یک‌جا جمع کند. همچنین ایمیل خاکستری (graymail) هم در این سامانه، گزینه جدیدی است برای دریافت نامه‌هایی‌که هرزنامه نیستند ولی با ایمیل‌های شخصی هم تفاوت دارند، به عبارت دیگر خبرنامه یا بولتن هستند. بدین ترتیب دیگر نه از دریافت آنها عاصی می‌شوید و نه آنها را مانند هرزنامه‌ها از دست می‌دهید. مایکروسافت این بار به راستی سنگ تمام گذاشته است، هر‌چقدر هم که این سال‌ها جی‌میل خوب کار کرده باشد.


ویدیو : خداحافظی با هات‌میل؛ اوت لوک با ساپورت کامل فارسی رونمایی شد