جوانه کنجد و خواص آن :       جوانه کنجد در مدت چند ساعت تهیه می‌شود و ...



 

خواص جوانه کنجد , خواص کنجد , خواص روغن کنجد

 

 

جوانه کنجد در مدت چند ساعت تهیه می‌شود و سرشار از پروتئین گیاهی و اسیدهای چرب ضروری است که بدن بشدت به آنها نیازمند است و در جوانه کنجد به میزان بیشتر از دانه کنجد یافت می‌شود.

 

 

همچنین سرشار از ویتامین‌های ب۶، ب۹، E، آهن، منیزیم، کلسیم، فیبر، پتاسیم، فسفر، زینک و روی است. کنجد به عنوان آنتی‌اکسیدان با رادیکال‌های آزاد که باعث مشکلات قلبی عروقی و پیری زودرس می‌شوند مبارزه می‌کند. دانه‌های کنجد منبعی از کلسیم به شمار می‌رود و کنجد با پوست و بخصوص جوانه زده منبع عالی از آهن است و باعث اکسیژن‌رسانی بهتر به مولکول‌های قرمز خون می‌شود.

 

 

روی ماده‌ای که به دشواری در مواد غذایی مصرف می‌شود به وفور در کنجد حتی در کنجد تفت داده شده موجود است. دانه‌های کنجد را باید دور از نور در محیطی خشک و خنک نگهداری کرد. برای تهیه جوانه کنجد دانه‌هایی با پوست را در کاسه پرآب ریخته به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت خیسانده سپس آب ظرف را خالی کنید اگر ریشه‌های سفید رنگ نمایان شده‌اند نشانه جوانه‌زدن کنجد است.

 

 

می‌توان آنها را در همین زمان مصرف کرد درغیر‌این صورت آنها را در ظرف قرار داده و با دستمال کاغذی مرطوب بپوشانید پس از ۳۶ ساعت جوانه سفید رنگ کنجد رشد می‌کند. هر روز بایستی آب اضافی کنجد را دور ریخته و آنها را مرطوب کنید .

 

 

 

 


ویدیو : جوانه کنجد و خواص آن