جایزه اصلی جشنواره لندن به فیلم ماریون کوتیار رسید : فیلم سینمایی «زنگ و استخوان» ...



جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن , جایزه های جشنواره فیلم فجر 94 , ماریون کوتیار
فیلم سینمایی «زنگ و استخوان» به کارگردانی ژاک اودیار برنده جایزه بهترین فیلم پنجاه و ششمین جشنواره فیلم لندن شد.
به گزارش خبرآنلاین، برندگان این دوره جشنواره فیلم لندن BFI شنبه شب در وایت‌هال معرفی شدند و «زنگ و استخوان» جایزه ستاره لندن بهترین فیلم جشنواره را برد.
هیئت داوران بخش مسابقه جشنواره به ریاست دیوید هیر همچنین از فیلم مکزیکی «به دنبال لوسیا» ساخته میشل فرانکو و «نه» به کارگردانی پابلو لارین از شیلی تقدیر کردند.
اودیار سال 2009 هم برای درام با موضوع زندان «یک پیشگو» جایزه ستاره لندن را برد که آن سال برای اولین بار اعطا شد.
ماریون کوتیار بازیگر فرانسوی برنده اسکار در «زنگ و استخوان» نقش یک تربیت‌کننده وال قاتل را بازی می‌کند که در حادثه‌ای تلخ هر دو پا خود را از دست می‌دهد. این فیلم اولین بار در دنیا ماه مه در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن نمایش داده شد.
کوتیار در فیلم جدید اودیار مقابل ماتیاس شونارتس بازیگر نه چندان شناخته‌شده بلژیکی بازی می‌کند. شونارتس در «زنگ و استخوان» نقش علی مردی نه چندان باسواد را بازی می‌کند که ناگهان ناچار می‌شود مسئولیت نگهداری سام پسر پنج ساله خود را که خیلی هم او نمی‌شناسد، به عهده بگیرد.
الکس گیبنی فیلمساز برنده اسکار برای «مئا ماکزیما کولپا: سکوت در خانه خدا» جایزه گریرسن بهترین مستند جشنواره لندن 2012 را برد.
جایزه ساترلند بهترین فیلم بلند اول به «جانوران محیط وحش جنوب» ساخته بن زیتلین اعطاء‌ شد. این فیلم درباره دختری شش ساله به نام هاشپاپی است که همراه پدر فقیر خود در نزدیکی میسی‌سیپی زندگی می‌کند. وقتی حال پدر رو به وخامت می‌گذارد و تغییرات محیط زیست باعث ظهور موجودات پیش از تاریخ می‌شود، هاشپاپی برای پیدا کردن مادرش خانه را ترک می‌کند.
«جانوران محیط وحش جنوب» پارسال در ساندنس در بخش داستانی فیلم‌های آمریکایی برنده جایزه بزرگ هیئت داوران همین طور جایزه فیلمبرداری شد. این فیلم در جشنواره کن پیش هم جایزه بهترین فیلم بخش نوعی نگاه به انتخاب فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) را از آن خود کرد و همچنین از سوی داوران کلیسای جهانی مورد تقدیر قرار گرفت.
سالی الحسینی فیلمنامه‌نویس و کارگردان فیلم «برادرم شیطان» جایزه بهترین چهره تازه‌کار بریتانیایی را برد. این جایزه به یک نویسنده، تهیه‌کننده یا کارگردان تعلق می‌گیرد.
امسال بالاترین نشان افتخار جشنواره لندن به تیم برتن و هلنا بونهام کارتر بازیگر اعطاء شد.
پنجاه و ششمین دوره جشنواره فیلم لندن 10 تا 21 اکتبر (19 تا 30 مهر) برگزار شد. انیمیشن سه‌بعدی و استاپ-موشن «فرانکن‌وینی» به کارگردانی تیم برتن فیلم افتتاحیه و «آرزوهای بزرگ» ساخته مایک نیوئل فیلم اختتامیه بود.
امسال در مجموع 225 فیلم داستانی و مستند در جشنواره لندن حضور داشتند که در میان آن‌ها 14 فیلم برای اولین بار در دنیا به نمایش درآمدند. «مثل یک عاشق»‌ ساخته عباس کیارستمی و «یک خانواده محترم» به کارگردانی مسعود بخشی در جشنواره8 به نمایش درآمدند.
از جشنواره فیلم لندن به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی بریتانیا یاد می‌شود..... / خبر آنلاین


ویدیو : جایزه اصلی جشنواره لندن به فیلم ماریون کوتیار رسید