ثبت 10 اختراع در روز برای گوگل : اخبار علمی - ثبت 10 اختراع در روز برای گوگل گوگل ...



گوگل پلاس برای سایت , ساخت گوگل پلاس برای سایت , آموزش ساخت صفحه گوگل پلاس برای سایت خود

اخبار علمی - ثبت 10 اختراع در روز برای گوگل

گوگل که معمولا برای ثبت اختراعات و حق امتیازها با شرکت‌های دیگر نبرد می‌کند و به دادگاه می‌رود، عنوان بزرگ‌ترین ثبت کننده حق امتیازها در جهان را به خود اختصاص داده است. حدود یک دهه قبل که گوگل تازه فعالیت خود را آغاز کرده بود، تنها ۴ حق امتیاز را به نام خود به ثبت رساند.

اما نشریه Technology Review وابسته به دانشگاه MIT براساس اطلاعات منتشر شده از «مرکز ثبت اختراعات و علایم تجاری آمریکا» اعلام کرده است که شرکت گوگل تنها در سال‌جاری میلادی بیش از ۱۸۰۰ اختراع و حق امتیاز را به نام خود ثبت کرده است.

 به گفته این مرکز، شرکت گوگل به طور میانگین روزانه ۱۰ اختراع و حق امتیاز را به نام خود به ثبت می‌رساند و با این اتفاق، رکورد همه شرکت‌ها و سازمان‌های جهانی را در این زمینه شکسته است. این شرکت اینترنتی بیشترین حق امتیازهای خود را برای موتور جست‌وجوگر اینترنتی و سیستم‌عامل آندروید خود ثبت می‌کند. با این وجود فناوری‌های متفاوتی از سوی گوگل ثبت می‌شود که از جمله آنها می‌توان به اتومبیل بدون سرنشین، بالن اینترنتی و عینک هوشمند اشاره کرد.

این شرکت از سال ۲۰۰۷ به بعد در عرصه حق امتیاز و ثبت اختراعات جدید به موفقیت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافت و در همان زمان بود که «استیو جابز مدیرعامل شرکت اپل اعلام کرده بود که هر حق امتیاز و اختراعی را که به گوشی هوشمند‌ آی‌فون مربوط شود، به ثبت می‌رساند و همین مساله باعث شد که رقابتی تنگاتنگ بین آندروید گوگل و آی‌فون اپل صورت گیرد.

گفته می‌شود که تنها در حوزه گوشی‌های هوشمند تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار حق امتیاز ثبت شده است و به همین خاطر بسیار غیرممکن است که یک شرکت اقدام تازه‌ای در حوزه تلفن‌های همراه انجام دهد و حق شرکت دیگری را ضایع نکرده باشد.
اخبار علمی - ایسنا


ویدیو : ثبت 10 اختراع در روز برای گوگل