توضیحات وزیر کشور در مورد گشت ارشاد : عبدالرضا رحمانی فضلی که برای ارائه گزارشی ...


عبدالرضا رحمانی فضلی که برای ارائه گزارشی در مورد آسیب‌های اجتماعی در مجلس حاضر شده بود در پاسخ به نمایندگان توضیحاتی را درباره‌ گشت ارشاد و فرمانداری‌های ویژه ارائه داد. خبرگزاری ایسنا: عبدالرضا رحمانی فضلی که برای ارائه گزارشی در مورد آسیب‌های اجتماعی در مجلس حاضر شده بود در پاسخ به نمایندگان توضیحاتی را درباره‌ گشت ارشاد و فرمانداری‌های ویژه ارائه داد.

وزیر کشور گفت: برخی از نمایندگان این سوال را مطرح کردندکه دستگاه‌های اجرایی چه کارکردی داشتند حدود 23 دستگاه اجرایی در این زمینه کار می‌کند که بین قوایی هستند. بنابراین ما جلسات مستمری داریم که هر کدام از این دستگاه‌ها با توجه به وظایف ذاتی خود گزارش می‌دهند.

او ادامه داد: در برنامه ششم توسعه نیز دستگاه‌ها بحث آسیب‌شناسی اجتماعی را لحاظ کردند و دستگاههای مرتبط و وزارت کشور در زمان بررسی برنامه حضور خواهند داشت.

اهم اظهارات وزیر کشور را در ادامه بخوانید؛

*اقتصاد مقاومتی یکی از موضوعات مهمی است که وزارت کشور به آن ورود پیدا کرده و سه استان را به عنوان پایلوت در نظر گرفته. مسائل اجتماعی آنگونه که در ارتباط با این این موضوعات هستند در اقتصاد مقاومتی مورد توجه است.

*ارتباط گشت ارشاد را به موضوع مورد بحث نمی‌دانم اما وزارت کشور قوانینی را که مجلس یا شورای عالی انقلاب تصویب کرده‌اند اجرا می‌کند. ما باید هزینه‌های اجتماعی را کاهش بدهیم. در مجلس قبل نیز سوال شد و من توضیح دادم که یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند وظایف همه دستگاهها را اجرایی کند. در سال 93 بیش از 230 هزار نفر فقط در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی مورد تذکر قرار گرفتند و حتی به کلانتری هدایت شدند. این مسائل پارادوکسیکال است و در برخی موارد ما را دچار اشکال می‌کند. بعضی با اشد برخورد موافقند و بعضی اصلا با برخورد موافق نیستند.

*{در مورد فرمانداری‌های ویژه}:در فرمانداری‌های ویژه هیچ امکانات خاصی وجود ندارد و حقوق برخی از مسئولین و کارکنان افزایش پیدا کرده است.

*در بحث گمرک و قاچاق کالا از 10 تا 20 میلیارد دلار اختلاف است که ما خواسته‌ایم دستگاه‌های مختلف به یک مقدار مشخص برسند. این آمار در بخش قاچاق سوخت در سال 94 نسبت به سال 93 حدود 40 تا 45 درصد کاهش پیدا کرده که قدم بزرگی است. از سال 94 از لحاظ کاهش قاچاق و آسیب‌های اجتماعی سال خوبی بوده است. همچنین آمار سرقت و طلاق و ناهنجاری‌ها در سال 93 و 94 پایین آمده است.

*این وزارتخانه باید در آبان ماه گزارش شش ماهه‌ای را به رهبری ارائه دهد که اقدامات ویژه وزارت کشور در مورد کاهش آسیب‌های اجتماعی را در بر داشته باشد.


ویدیو : توضیحات وزیر کشور در مورد گشت ارشاد