توسعه کسب و کار از طریق فروشگاه های اینترنتی : خرید و فروش اینترنتی به كوچك ...


خرید و فروش اینترنتی به كوچك ترین كسب و كارها نیز این امكان و فرصت را می‌دهد كه به مخاطبان خود در سطح جهانی و با حداقل هزینه دسترسی پیدا كنند. توسعه فناوری اطلاعات و مشکلات شهر نشینی در سال های گذشته، ضرورت گسترش فعالیت فروشگاه های اینترنتی را بیش از پیش نمایان کرده است. علی اكبر امیری رییس فرهنگسرای فناوری اطلاعات با اشاره به کاهش مشكلات از جمله مشكل آلودگی هوا، ترافیك و دیگر موارد در ارایه خدمات به صورت اینترنتی معتقد است: خرید و فروش اینترنتی به كوچك ترین كسب و كارها نیز این امكان و فرصت را می‌دهد كه به مخاطبان خود در سطح جهانی و با حداقل هزینه دسترسی پیدا كنند.

توسعه فروشگاه اینترنتی , فروشگاه اینترنتی , طراحی فروشگاه اینترنتی

وی درباره مزایای استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی می گوید: دسترسی آسان الكترونیكی به محصولات و اینكه محصولات با آسیب كمتری به مشتریان ارایه می شود و دسترسی عمده در هر ساعت از شبانه روز از مزایای استفاده از فروشگاه های اینترنتی است.
وی با بیان اینکه فروشگاه‌های اینترنتی راهی به سوی توسعه كسب و كار اینترنتی است، ادامه می دهد: امروزه استفاده از فناوری‌های نوین در ارایه خدمات شهری از جمله ارایه یارانه ها، كارت‌های سوخت، ارایه خدمات شهری و دیگر موارد به خوبی دیده می‌شود و استفاده از این فناوری‌ها در نهایت موجب بهبود مدیریت شهری، ارایه بهتر خدمات شهری و دسترسی آسان به خدمات ارایه شده خواهد بود.
امیری بیان می کند: طریقه پرداخت درفروشگاه های اینترنتی كشور به گونه ای است كه خریدار باید هزینه آن را از طریق پیك و یا از طریق كارت‌های بانكی پرداخت كند که این خود یک مزیت بانکی نیز می باشد.
همچنین احسان گلابگیر مدیرعامل مرکز خرید اینترنتی البسکو دات کام(albasco.com)، در این خصوص اظهار داشت: خرید اینترنتی بدین معنی است که فروشگاه هایی که متصل به این سیستم هستند محصولات خود را در سایت های اینترنتی عرضه می کنند و خریداران با توجه به طبقه بندی موجود می توانند محصولات مورد نیاز خود را از طریق اینترنت خریداری کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه فضای توسعه و پیشرفت کشور اقتضا می کند تا از نوآوری ها و امکانات جدید بهره برداری شود، ادامه می دهد: علاوه بر تسهیل در امر خرید کالاها در محیطی امن، این موضوع می تواند به بسیاری از اقدامات انجام گرفته در خصوص کاهش مشکلات ترافیکی و هزینه های سرسام آوری مصرف انرژی کمک شایانی کند.
این مدیر موفق فروشگاه اینترنتی کشور، در ادامه بیان می کند: شلوغی فروشگاه های سنتی مخصوصا در فصل تعطیلات، احتمال تمام شدن کالاهای موجود در انبار، وجود فروشندگان غیر ماهر و بی تجربه، نیاز به صرف وقت نسبتا زیاد برای انجام خرید و ... نیز از عوامل دیگری است که می تواند منجر به افزایش حمایت های مادی و معنوی مسئولان و خود مردم از فروشگاه های اینترنی شود تا بسیاری از امور روزانه تسهیل شود.
مدیرعامل فروشگاه البسکو دات کام با اشاره به اینکه امروزه رقابت های بانکی به سمت و سوی ارائه خدمات الکترونیکی بیشتر به مشتریان سوق پیدا کرده است، اضافه می کند: رشد و توسعه فعالیت بانکداری الکترونیکی موجب شده است که مشتریان با انتقال راحت وجوه کالاهای مورد نظر خود را خریداری کنند که این موضوع می تواند ضمن گردش مالی صحیح به اقتصاد ملی و بانکداری کشور نیز کمک شایانی نماید.
طی چند سال گذشته با توجه به رشد و توسعه فناوری ها اقدامات قانونی برای حمایت از فناوری های نوین رشد مناسبی گرفته است که این موضوع نیازمند توجه ویژه برنامه ریزان و تصمیم گیران می باشد که با توجه به تدوین برنامه پنجم توسعه کشور ضرورت دارد که این موضوع از سوی نمایندگان مسئول در این برنامه اعمال شود.

منبع : MBAnews.ir


ویدیو : توسعه کسب و کار از طریق فروشگاه های اینترنتی