تهدید به انتشار فایل صوتی حرف های اشتون : یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس در ...



یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس در خصوص بیانیه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که روز گذشته پس از انجام مذاکرات ژنو 3 منتشر شد، گفت: بیانیه کاترین اشتون پس از پایان مذاکرات ایران و 1+5 با محتوای مذاکرات و توافقات انجام شده منطبق نیست.

 

وی افزود: همانطور که دبیر شورای عالی امنیت ملی پس از پایان دور سوم گفت‌وگوها تأکید کرد که مذاکرات آتی با 1+5 در استانبول، گفت‌وگو بر مبنای همکاری حول نقاط مشترک خواهد بود بنابراین این نشان می‌دهد اظهارات کاترین اشتون درباره محوریت موضوع هسته‌ای در مذاکرات با محتوای مذاکرات منطبق نیست.

این منبع آگاه همچنین اظهار داشت: در صورتی که کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنان بر بیانیه خلاف واقع خود اصرار بورزد، فایل صوتی مذاکرات از جانب طرف ایرانی منتشر خواهد شد.

متن بیانیه کاترین اشتون به شرح زیر است:

ما تقریبا دو روز گفت‌وگوهای مبسوط و اساسی داشتیم که محور آنها برنامه هسته‌ای ایران و لزوم پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی خود بود. کشورهایی که من نمایندگی آنها را به عهده دارم به اتفاق در تلاشند نگرانی‌های جامعه بین الملل را درباره برنامه هسته‌ای ایران حل و فصل کنند، موضوعی که محور این مذاکرات بود. ما حقوق ایران را به رسمیت می‌شناسیم ولی تأکید می‌کنیم که این کشور به تعهداتش عمل کند. ما آماده‌ایم به دیگر مسائل مورد علاقه دو طرف نیز رسیدگی کنیم و به دنبال اشتراک نظر در خصوص این مسائل باشیم. ما و ایران توافق کردیم این مذاکرات را اواخر ماه ژانویه در استانبول ترکیه پیگیری کنیم. ما در نظر داریم در مذاکرات آتی درباره نظرات عملی و راههای همکاری دوجانبه برای حل و فصل نگرانی‌های اصلی ما درباره مسئله هسته‌ای تبادل نظر کنیم.../فارس


ویدیو : تهدید به انتشار فایل صوتی حرف های اشتون