تمرین تیم ایران در خانه تیم ملی پرتغال : شاگردان کارلوس کی‌روش اردوی آماده‌سازی ...


شاگردان کارلوس کی‌روش اردوی آماده‌سازی جدیدشان در کشور سرمربی خود را در ورزشگاهی برگزار می‌کنند که به عنوان ورزشگاه ملی پرتغال شناخته می‌شود. خبرگزاری تسنیم: تیم ملی ایران روز گذشته (یک‌شنبه) وارد لیسبون شد تا اردوی آماده‌سازی 11 روزه خود را در پایتخت پرتغال آغاز کند. شاگردان کارلوس کی‌روش قرار است تمرینات اردوی آماده‌سازی خود را در پرتغال در ورزشگاه ملی این کشور، استادیو ناسیونال که با نام ورزشگاه «ژامور» هم شناخته می‌شود آغاز کنند.

استادیو ناسیونال که در سال 1944 تأسیس شده است و 37 هزار و 500 نفر گنجایش دارد، خانه تیم ملی پرتغال محسوب می‌شود هرچند که فینال جام حذفی فوتبال این کشور هم سالهاست در آن برگزار می‌شود.

یتیم خانه ایران , فوتسال ایران پرتغال , یتیم‌خانه ایران

کلنگ احداث این استادیوم که علاوه بر زمین فوتبال دارای پیست دو و میدانی هم هست در سال 1939 زده شد و پس از 5 سال در ماه ژوئن سال 1944 افتتاح شد. 2 سال بعد در سال 1946 هم این ورزشگاه برای اولین بار میزبان فینال جام حذفی پرتغال شد و از آن زمان به بعد هر ساله ورزشگاه ملی پرتغالی‌‌ها میزبان این بازی بوده است.

ورزشگاه ژامور همچنین در سال 1967 میزبان فینال جام باشگاه اروپا بود، دیداری که در آن سلتیک اسکاتلند از سد اینتر ایتالیا گذشت.

اتحادیه فوتبال پرتغال به عنوان مالک این ورزشگاه، تا کنون طرح‌هایی برای نوسازی و مرمت این ورزشگاه ارائه کرده است که البته هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است و ظاهر این ورزشگاه با ظاهر ابتدایی خود تفاوت چندانی ندارد.

نقد فیلم یتیم خانه ایران , اکران یتیم خانه ایران , پوستر فیلم یتیم خانه ایران

ورزشگاه ملی پرتغال در منطقه اویراس در غرب لیسبون و در فاصله 12 کیلومتری تا مرکز تاریخی این شهر واقع است.

اما نکته‌ای که برای تیم ملی فوتبال ایران در اردوی پرتغال و استفاده از ورزشگاه ژامور اهمیت دارد، این است که با تماس‌های کارلوس کی‌روش، همچنین رایزنی سفیر پرتغال در ایران و حمایت وزارت خارجه این کشور اروپایی، استفاده از ورزشگاه ملی پرتغال، همچنین اسکورتی که تیم ایران را همراهی خواهد کرد، هزینه‌ای برای تیم ملی کشورمان نخواهد داشت.

تمرین بدنسازی در خانه , فوتسال ایران و پرتغال , آنونس فیلم یتیم خانه ایران


ویدیو : تمرین تیم ایران در خانه تیم ملی پرتغال