تزریق مستقیم عدسی به چشم انسان : به تازگی شرکت گوگل اختراع جدیدی را به ثبت ...



تزریق خون اصلاح شده ژنتیکی به انسان , شارژ مستقیم ایرانسل , شارژ مستقیم همراه اول

به تازگی شرکت گوگل اختراع جدیدی را به ثبت رسانده است که به موجب آن می توان نوع خاصی از لنزهای چشمی را تولید کرد که به جای استفاده به روش مرسوم، به صورت مستقیم به چشم بیمار تزریق می شوند.

یکی از مشکلات همیشگی انسان امروزی که بیشتر به واسطه استفاده از سیستم های کامپیوتری به وجود آمده است را می توان آسیب های وارده به چشم انسان ها دانست. با این حال مشکلات بینایی در انسان ها تنها به عصر مدرن مربوط نبوده و از مدت ها پیش به عنوان یک دغدغه اصلی برای دانشمندان به حساب می آمده است.

در واقع این وسیله نور را به صورت متمرکز به شبکیه چشم می تاباند که در نتیجه آن دید چشم ها بهتر خواهد شد.

در این میان شرکت های فناوری در طول دهه گذشته با تغییر رویکرد خود از شرکت های صرفا فعال در زمینه کامپیوتر خارج شده و تقریبا به همه صنایع خدماتی را ارائه کرده اند که در این میان علوم پزشکی نیز از این خدمات بی بهره نبوده و شرکت هایی مانند گوگل توانسته اند تا ابداعات فراوانی را به علوم پزشکی ارائه کنند.

به تازگی گوگل حق امتیاز ساخت وسیله الکترونیکی بسیار عجیبی را به نام خود ثبت کرده است که مستقیما به داخل چشم بیمار تزریق می شود. مسلما استفاده از این وسیله برای افرادی که با جراحی چشم خود یا استفاده از لنز های تماسی مشکل دارند کمی سخت به نظر می رسد. بر اساس گزارش ها این وسیله الکترونیکی که برای بهبود دید افراد طراحی شده است می تواند به عنوان جایگزینی مصنوعی برای عدسی چشم افراد مورد استفاده قرار گیرد.

در واقع این وسیله نور را به صورت متمرکز به شبکیه چشم می تاباند که در نتیجه آن دید چشم ها بهتر خواهد شد. نحوه نصب این دستگاه نیز به این صورت است که عدسی طبیعی چشم از درون کپسول لنز خارج شده و به جای آن مایعی به درون کپسول لنز چشم تزریق می شود. لازم به ذکر است که این دستگاه الکترونیکی کاملا بی سیم است اما گوگل هنوز درباره منبع تامین انرژی آن چیزی نگفته است.

 

اخبار پزشکی  - سیناپرس


ویدیو : تزریق مستقیم عدسی به چشم انسان