تجاوز به دختر جوان در کوچه، ساعت 8:20 صبح روز كاری : جوانی سابقه‌دار بعد از ...


جوانی سابقه‌دار بعد از آنكه دختر جوانی را به عنوان مسافر سوار خودرواش كرد در خیابان وی را مورد تعرض قرار داد. شرق:  جوانی سابقه‌دار بعد از آنكه دختر جوانی را به عنوان مسافر سوار خودرواش كرد در خیابان وی را مورد تعرض قرار داد.

دختر 26ساله‌ای نخستین روز خرداد با مراجعه به دفتر سرپرست دادسرای جنایی تهران اعلام كرد توسط مردی مسافربر مورد آزار جنسی و همچنین تهدید و ضرب و جرح قرار گرفته است.

 بعد از طرح این شكایت كارآگاهان اداره 16 پلیس آگاهی موظف شدند با انجام تحقیقات ویژه مرد متجاوز را شناسایی و دستگیر كنند. آنان ابتدا به پرس‌وجو از دختر جوان پرداختند. او كه به شدت دچار ترس و وحشت شده بود، در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «طبق روال هر روز، ساعت هشت صبح روز 31 اردیبهشت برای رفتن به محل كار خود واقع در خیابان فاطمی از منزل خارج و حدود ساعت 8:20 در نزدیكی میدان هفتم تیر سوار یك خودرو مسافربر شدم كه پژو 405 نقره‌ای یا روآ بود.

هنوز دقایق زیادی از زمان سوار شدن من به ماشین نگذشته بود كه ناگهان راننده با تغییر مسیر از خیابان اصلی خارج شد و به داخل كوچه‌ای خلوت رفت. وقتی به او اعتراض كردم با كشیدن وسیله‌ای برنده و قدرت‌نمایی و حمله به سمت من، گلویم را گرفت و دستانش را روی دهانم گذاشت تا نتوانم فریاد بكشم.

 در همین شرایط و در حالی‌كه از شدت ترس به او التماس می‌كردم اجازه بدهد پیاده شوم، به من تعرض و پس از گذشت حدود 20 دقیقه مرا به بیرون از ماشین پرتاب كرد و به سرعت از محل دور شد.»


شاكی در پاسخ به این سوال كارآگاهان كه آیا می‌تواند چهره راننده را شناسایی كند، گفت: «چهره دقیق راننده را به یاد دارم و مطمئن هستم چشمانش سبز بود.» كارآگاهان با به دست آوردن این سرنخ به بررسی پرونده مجرمان سابقه‌داری پرداختند كه چشمانی سبز دارند.

در این بین یكی از این متهمان را كه جوانی 24ساله به نام «افشین» است شناسایی كردند و عكس او را به دختر بزه‌دیده نشان دادند وی نیز این جوان را به عنوان عامل تجاوز شناخت.


در ادامه معلوم شد افشین پیش از این نیز بارها به اتهام ارتكاب جرایم مختلف دستگیر شده است. بررسی سوابق متهم نشان داد آخرین سابقه دستگیری او مربوط به اوایل سال‌جاری است كه به اتهام ایجاد مزاحمت برای بانوان و سرقت مقرون به آزار روانه زندان شده بود.

نخستین سابقه كیفری این متهم در سال 87 زمانی كه او 20 سال بیشتر نداشت به ثبت رسیده و وی آن زمان به اتهام آدم‌ربایی و تجاوز به عنف دستگیر شده بود. افشین پس از آن در سال 89 به اتهام حمل و نگهداری ماده مخدر شیشه روانه زندان شد و جعل اوراق شناسایی و سرقت داخل خودرو سال گذشته بار دیگر وی را راهی حبس كرد. او در همان سال به عمل منافی ‌عفت همراه با آزار و اذیت نیز متهم شده بود.

كارآگاهان با توجه به شناسایی دقیق هویت متهم با بهره‌گیری از اطلاعات موجود در پرونده وی موفق به شناسایی محل سكونت او در محدوده میدان شهدای هفتم تیر شدند و پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش وی را ساعت 10 صبح روز هشتم ماه جاری دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل كردند.


افشین در اظهارات اولیه منكر آزار و اذیت دختر جوان شد و ادعا كرد او را به عنوان مسافر سوار خودرو كرده بود. او در این مرحله از بازجویی‌ها گفت: «هدف من از صحبت كردن با این دختر آشنایی و دوست شدن با وی بود و ظاهرا در اولین برخورد و صحبت، برداشت اشتباهی صورت گرفت و بعد از اینكه احساس كردم او ناراحت شده، بلافاصله توقف كردم و او نیز در ماشین را باز كرد و از خودرو پیاده شد و به هیچ عنوان آن‌گونه كه او عنوان كرده‌ است آزار و اذیتی انجام نشد و من هم این قصد را نداشتم.»

كارآگاهان با توجه به اطلاعات دقیقی كه از شیوه و شگرد متهم درخصوص آزار و اذیت و تعرض به اشخاص داشتند مطمئن بودند متهم تلاش می‌كند واقعیت را انكار كند به همین دلیل متهم و شاكی را با هم رودررو كردند. دختر جوان در زمان مواجهه حضوری در حالی‌كه با دیدن دوباره افشین دچار وحشت شده بود و به شدت گریه می‌كرد، بار دیگر به تشریح وقایع روز حادثه و جزییات آن پرداخت و به متهم گفت: «آن روز من به تو التماس نكردم كه كاری با من نداشته باشی؟

من از تو خواهش نمی‌كردم با آینده و سرنوشت من بازی نكنی؟ تو مرا تهدید به مرگ نكردی؟» متهم در این هنگام با سكوت و تكان دادن سر خود، صحبت‌های شاكی را تایید و سپس در حالی‌كه چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، ضمن اقرار به تجاوز به دختر جوان به كارآگاهان گفت: «چون با خانواده‌ام مشكل داشتم و با آنها درگیر بودم شب قبل از روز حادثه، مواد مصرف كرده و كمی هم مشروب خورده بودم. روز حادثه در حال خودم نبودم. وقتی شاكی سوار ماشین شد، در یك لحظه داخل كوچه‌ای خلوت پیچیدم و با تهدید به مرگ به وی تعرض كردم.»


سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران با تایید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس صادر و متهم برای انجام تحقیقات تكمیلی و شناسایی دیگر شكات پرونده در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است بنابراین از سایر شكات احتمالی كه به این شیوه مورد آزار و اذیت و... قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهم به اداره شانزدهم پلیس آگاهی واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه كنند و اطمینان داشته باشند اظهارات آنها درخصوص این موضوعات، كاملا محرمانه محسوب می‌شود.»

مرد متجاوز در ملاء‌عام اعدام می‌شود

شرق: مردی كه متهم است چهار زن خانه‌دار را با تهدید و زور مورد تجاوز قرار داده است هفته جاری در رباط‌كریم در ملا‌ء‌عام به‌دار آویخته می‌شود. این پرونده 20 مهر 89 با شكایت زنی 23ساله به جریان افتاد.

 این زن كه ساكن منجیل‌آباد رباط كریم بود به ماموران گفت: «همراه دختر سه ماهه‌ام در خانه بودم كه مردی زنگ در را زد و خودش را مامور شهرداری معرفی كرد. او گفت برای تنظیم و تكمیل سند خانه آمده و باید منزل را متر كند. من كه حرفش را باور كرده بودم به او اجازه ورود دادم اما آن مرد ناگهان با چاقویی به من حمله‌ور شد و تهدید كرد اگر در برابرش مقاومت كنم دخترم را می‌كشد.

 او به من تجاوز كرد و بعد از سرقت النگوها و كارت عابربانكم با یك پژو 206 فرار كرد. بعد از این حادثه من دوان‌دوان به كوچه رفتم و با كمك مردم توانستم شماره پلاك خودرو او را یادداشت كنم.»ماموران تلاش خود را برای یافتن متهم آغاز كرده بودند كه سه زن دیگر نیز از مامور قلابی شهرداری به اتهام تجاوز به عنف شكایت كردند. كارآگاهان در جریان تحقیقات، با شناسایی مالك پژو 206 فهمیدند این خودرو در اختیار برادر او است.

به این ترتیب متهم روز 10 آبان همان سال بازداشت شد. مرد متجاوز بعد از محاكمه در شعبه 75 دادگاه كیفری استان تهران به اعدام در ملاء‌عام محكوم شد كه این رای به تایید رسید و این هفته در رباط‌كریم اجرا خواهد شد. علاوه بر این در هفته جاری چهار مرد دیگر نیز كه مرتكب تجاوز به عنف شده بودند در تهران در برابر مردم به ‌دار آویخته می‌شوند.

یكی از این محكومان به پسری 17ساله تعرض كرده بود. مجرمی دیگر لابه‌لای شمشادهای میدان آزادی به دختری دانشجو تعرض كرده، متهم دیگر نیز دختری دانشجو را در میدان آزادی به مقصد شهرك آپادانا به عنوان مسافر سوار كرده و در خودرو او را مورد آزار جنسی قرار داده بود. متهم چهارم نیز بعد از ورود به خانه سه زن خانه‌دار در كرج به آنان تجاوز كرده بود.
      


ویدیو : تجاوز به دختر جوان در کوچه، ساعت 8:20 صبح روز كاری