به آباژورها رنگ تازه‌ای دهید :           اگر برای خانه خود پرده یا روتختی ...



 

 

فکر تازه , تدبیر تازه , تازه ترین اخبار

 

 

 

اگر برای خانه خود پرده یا روتختی جدیدی درست كرده‌اید خیلی راحت می‌توانید از پارچه‌های اضافه كوسن، آباژور و رومیزی درست كنید كه هماهنگی و هارمونی خانه‌تان را افزایش دهد.

 

برای درست كردن یك آباژور اندازه بالای آن را با متر اندازه بگیرید. سپس اندازه پایین آن را هم اندازه بگیرید. ارتفاع آباژور هم مورد نیاز است.

 

حالا بقیه پارچه را برداشته و به سبك دامن كلوش آن را تا كنید تا یك مثلث تشكیل شود. كلوش بودن آن بستگی به بزرگی دایره آباژور شما دارد. باید بالای آباژور 2 سانت از اندازه شما بزرگ‌تر باشد و پایین آن هم به همین ترتیب، ارتفاع را هم 4 سانت بلندتر از آنچه در نظر دارید، رسم كنید. 2 سانت آن برای تا شدن در بالای كار و 2 سانت دیگر برای تا شدن در پایین است.

 

از نوك مثلث دایره‌وار بالا و پایین آن را یك منحنی بكشید و سپس آن را ببرید. به كمك چسب داغ آن را به بدنه آباژور بچسبانید.

 

شما می‌توانید رویه میز كامپیوتر خود یا دراورتان را نیز با سبك مبلمان و رنگ پرده‌ها هماهنگ كنید. كافی است به كمك چسب یك لایه از كاغذ دیوار همرنگ یا پارچه رو مبلی یا پرده‌ای خود را روی دراور یا میز كامپیوتری كه رویه آن فرسوده شده، بچسبانید. لبه‌های آن را هم می‌توانید با یراق زینت دهید و با گل میخ آن را وصل كنید.

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو : به آباژورها رنگ تازه‌ای دهید