برگزاری مراسم ترحیم آیت الله خزعلی در قم : مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله ابوالقاسم ...


مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله ابوالقاسم خزعلی، سه‌شنبه شب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور گسترده علما، فضلا، مسوولان اجرایی و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد. خبرگزاری ایسنا: مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله ابوالقاسم خزعلی، سه‌شنبه شب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور گسترده علما، فضلا، مسوولان اجرایی و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم حضرات آیات مکارم شیرازی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، سبحانی و علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، همچنین آیات جوادی آملی، هاشمی شاهرودی، مصباح یزدی، امینی، خرازی و مقتدایی از علمای برجسته حوزه علمیه قم و همچنین آیات سعیدی و رحیمیان تولیت‌های آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران حضور داشتند.

بدر این مراسم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید مهدی صادقی استاندار قم و جمعی از مسوولان اجرایی، طلاب و فضلای حوزه های علمیه و اقشار مختلف مردم برگزار شد، امام جمعه موقت تهران و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص ویژگی های برجسته علمی و اخلاقی و انقلابی مرحوم آیت الله خزعلی به سخنرانی پرداخت.

سخنران این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی، گفت: خداوند متعال در قرآن به انسان‎های پاک طینت و سست عنصر اشاره می‏‌کنند و انسان‎های با ایمان را افرادی معرفی می‏‌کنند که در سختی و مشکلات و چه در روزهایی که مشکل آنها حل می‎شود نیز پیوسته در پی جلب رضایت خدا هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قرآن کریم در ادامه به انسان‎های مومن نیز اشاره دارد و ویژگی‎های این انسان‎ها را نیز بر می‎شمرد؛ این انسان‎ها از نظر قرآن انسان‎هایی هستند که هیچ چیز آنها را از یاد خدا دور نمی‎سازد و همیشه در راه پاک بازی برای این دین آماده هستند.

وی گفت: اگر به دنبال قرآنی شدن هستیم باید بدانیم که اگر موضوعی ما را از یاد خدا غافل می‎کند با انسان قرآنی تفاوت بسیاری داریم؛ هیچ چیزی نباید مانع ما و وصل به خدا باشد.

خاتمی با اشاره به دغدغه‌مندی مومنان نسبت به دین تصریح کرد: مومنان تا آخر عمر پای اعتقادات و دین خود می‎مانند و هیچ عاملی مانع آنها نیست؛ این انسان از نظر خداوند در قرآن دارای شخصیت والا و ارزشمند است که می‎توان او را قرآنی نامید.

وی گفت: آیت‎الله خزعلی چنین شخصیتی داشتند و همه عمر خود را صرف فراگیری علوم الهی و قرآنی کردند و در این مسیر نیز همیشه با اخلاق و خلوص نیت از این مسیر دفاع کردند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: آیت‌الله خزعلی عاشق و دلباخته قرآن و عترت بود و به امام علی (ع) عشق می‌ورزید و این ارادت را در همه زمینه‎های علمی و تبلیغی و فرهنگی در همه امور حفظ کرد؛ ایشان در این ولایتمداری خالص و بی‌ریا بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با ذکر این مطلب که ولایتمداری شاخصه اصلی زندگی این عالم بزرگ بود، گفت: ایشان عاشق امام خمینی (ره) بود و همان عشقی که به امام راحل داشت یک جا نثار مقام معظم رهبری می‌کرد و تا آخر عمر نیز این عشق را ابراز می‎کرد.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله خزعلی همیشه در خط انقلاب و اسلام بود و در شرایط حساس سال‌های اخیر به خصوص در جریان فتنه نیز همیشه به تبیین این ارزش‎های والای انقلاب پرداخت و یک قدم از انقلاب و نظام و خط رهبری عدول نکرد.


ویدیو : برگزاری مراسم ترحیم آیت الله خزعلی در قم