بازنشستگی اساتید با هر بهانه‌ای :           عضو كمیسیون آموزش مجلس در واكنش ...



 

 

 

 

بازنشستگی , سازمان بازنشستگی کشوری , بازنشستگی کشوری

 

عضو كمیسیون آموزش مجلس در واكنش به بازنشستگی اساتید:

بازنشستگی اساتید با هر بهانه‌ای از دیدگاه علمی قابل‌تائید نیست

به هر عنوان بازنشستگی زودتر از موعد اساتید دانشگاه ظلم به طبقه علمی و دانشگاهی كشور است/ بی‌شك پس از بازنشستگی اساتید آنها دریافتی بیشتری خواهند داشت.

 یك عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است كه نباید به اساتید دانشگاه كه نیروی فكری هستند به عنوان یك نیروی یدی نگاه كرد.

اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برخی خبرها مبنی بر آغاز روند بازنشستگی اساتید دانشگاه تاكید كرد: یكی از قشرهایی كه با افزایش سن، میزان تجربه و مهارت آنان زیاد می‌شود اساتید دانشگاه هستند.

به گفته وی در همه كشورهای دنیا به اساتید با سابقه‌تر امتیازات بیشتری ارائه می‌دهند و حتی به عنوان مشاور از آنان استفاده می‌شود.

این نماینده مجلس معتقد است كه داشتن نگاه یدی به نیروی فكری نادرست است و بازنشستگی به هر عنوان و هر بهانه‌ای از دیدگاه علمی قابل تایید نیست چراكه علم و تجربه اندوخته در میان اساتید دانشگاه در میان هیچ قشر دیگری پیدا نمی‌شود.

اختیاری در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با به خطر افتادن امنیت شغلی اساتید دانشگاه‌ها در صورت بازنشستگی زودتر از موعد،تصریح كرد: بی‌شك پس از بازنشستگی اساتید آنها دریافتی بیشتری خواهند داشت چراكه پس از بازنشستگی می‌توانند در دانشگاه‌های غیر دولتی و یا حتی دانشگاه‌های خارج از كشور مشغول به كار خواهند شد، اما به هر عنوان بازنشستگی زودتر از موعد اساتید دانشگاه ظلم به طبقه علمی و دانشگاهی كشور است..../تحلیل:ایلنا


ویدیو : بازنشستگی اساتید با هر بهانه‌ای