اچ پی اسپکتر، زیباترین و باریک‌ترین لپ تاپ جهان : اچ پی دقایقی پیش در کنفرانس ...


اچ پی دقایقی پیش در کنفرانس اختصاصی خود، از اولترابوک لوکس و زیبای Spectre 13.3 رونمایی کرد. علاوه بر زیبایی، اچ‌پی به واسطه‌ی این دستگاه، رکورد باریک‌ترین لپ‌تاپ، اواترابوک و دستگاه هیبریدی جهان را به خود اختصاص داد. zoomit.ir - محمد حسین جعفری: اچ پی در کنفرانس اختصاصی خود، از اولترابوک لوکس و زیبای Spectre 13.3 رونمایی کرد. علاوه بر زیبایی، اچ‌پی به واسطه‌ی این دستگاه، رکورد باریک‌ترین لپ‌تاپ، اواترابوک و دستگاه هیبریدی جهان را به خود اختصاص داد. برای اطلاع از جزئیات اسپکتر 13.3، با ما همراه باشید.

باریک ترین پل جهان , باریک ترین لپ تاپ جهان , نظرات آدم های مختلف درباره باریک ترین لپ تاپ جهان

اچ‌پی طی چند روز گذشته تبلیغات گسترده‌ای در خصوص کنفرانس اختصاصی خود، انجام داده بود. این تولید‌کننده‌ی مطرح آمریکایی اعلام کرده بود که دستگاهی معرفی خواهد کرد که مک‌بوک‌های اپل را تحت‌تاثیر زیبایی خود قرار دهد. حال اچ‌پی از اسپکتر ۱۳.۳ رونمایی کرده است که علاوه بر طراحی زیبا و رنگ طلایی خود، دارای ضخامت تنها ۱۰.۴ میلی‌متر است که بدین ترتیب رکورد باریک‌ترین دستگاه مجهز به کیبورد جهان را برای اچ‌پی به ارمغان آورده است.

زیباترین وجذاب ترین گوشی های جهان عکس , زیباترین و عجیب ترین مرغ عشق جهان عکس , باریک ‌ترین گوشی جهان

سخت‌افزار قدرتمند در بدنه‌ی زیبا و باریک

باریک ترین خیابان جهان , باریک ترین خیابان جهان شیدانه , باریک ترین کوچه جهان

نکته‌ی تاثیرگذار در اسپکتر ۱۳.۳، تجهیز به سخت‌افزار قدرتمند در بدنه‌ی باریک آن است. اچ‌پی در این دستگاه به جای استفاده از پردازنده‌های Core m اینتل که در اکثر اولترابوک‌ها به کار رفته، از نمونه‌ی قدرتمند‌تر Core i5 و Core i7 بهره برده است. علت استفاده‌ی اکثر تولید‌کنندگان از سری Core m، عملکرد خنک‌تر آن‌ها است که نیازی به سیستم خنک‌سازی پیشرفته‌ای ندارند.

اچ‌پی برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه‌ی دمای پردازنده‌های Core i5 و Core i7، از محفظه‌ی هوای فشرده بهره برده است تا روند عملیت خنک‌سازی در اسپکتر ۱۳.۳ را ارتقا دهد. برای این امر دو فن در پایین دستگاه تعبیه شده است و هوا را با قدرت به اطراف مادربورد انتقال می‌دهند؛ در نهایت نیز جریان هوا از طریق خروجی‌های تعبیه شده پشت اولترابوک خارج می‌شود.

زیباترین وخوش اندام ترین زنان جهان درسال2016 , ساخت باریک ترین گوشی جهان عکس , کمر باریک ترین زن جهان

مسئولین اچ‌پی زمان زیادی را وقف تشریح نحوه‌ی کار و تمجید از این سیستم خنک‌سازی کردند. البته نمی‌توان از سیستم مذکور عملکرد آرام نمونه‌های به کار رفته در لپ‌تاپ‌های ضخیمتر مانند دل XPS 13 را انتظار داشت. تا زمانی که سیستم خنک‌سازی لپ‌تاپ‌ها عملکرد موثری نداشته باشند، استفاده از پردازنده‌های Core i اینتل بی‌معنا خواهد بود؛ زیرا با افزایش دما فرکانس و قدرت پردازنده‌ها کاهش می‌یابد. باید تا زمان عرضه‌ی اسپکتر ۱۳.۳ منتظر ماند و سپس به طور قطع در خصوص عملکرد سیستم خنک‌سازی نوین آن اظهار نظر کرد.

لولاهای منحصر به فرد

کمنر باریک ترین زن جهان , باریک ترین تونل جهان , زیباترین زن جهان

یکی دیگر از جنبه‌های متمایز اسپکتر ۱۳.۳، لولا‌های منحصر به فرد نمایشگر آن است. اچ‌پی برای بخشیدن استحکام و قدرت کافی به این لولا‌ها برای تحمل وزن نمایشگر، از دو پیستون در هر لولا بهره برده است.

اسپکتر ۱۳.۳ به نمایشگر IPS با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ مجهز شده است که توسط پوشش گوریلا گلس ۴ محافظت می‌شود. طبق گفته‌ی اچ‌پی، دلیل این شرکت در عدم استفاده از نمایشگر‌هایی با رزولوشن بیشتر یا پنل‌های OLED، افزایش ضخامت لپ‌تاپ است. از سایر مشخصات سخت‌افزار اسپکتر ۱۳.۳، می‌توان به ۸ گیگابایت حافظه‌ی RAM در کنار ۵۱۲ مگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD اشاره کرد.

صفحه‌کلید و اتصالات

پرجمعیت ترین شهرهای جهان , ترسناک ترین فیلم جهان , زیباترین دختر جهان

در بخش اتصالات، اسپکتر ۱۳.۳ تنها دارای ۳ پورت USB نوع C است. دو عدد از این پورت‌ها از تاندربولت ۳ و USB 3.1 پشتیبانی می‌کنند. تمامی پورت‌های USB اسپکتر ۱۳.۳ از دیسپلی‌پورت و شارژ لپ‌تاپ نیز پشتیبانی‌ می‌کنند. البته هنوز اچ‌پی در خصوص امکان شارژ اسپکتر ۱۳.۳ با سایر شارژرها اطلاعاتی منتشر نکرده است، اما با توجه به سابقه‌ی این شرکت به احتمال قوی امکان شارژ این اولترابوک را با شارژر موبایل خود نخواهید داشت.

زیبا ترین زن جهان , پولدار ترین افراد جهان , ثروتمند ترین افراد جهان

اچ‌پی در خصوص صفحه کلید اسپکتر ۱۳.۳ اعلام کرده است که کلید‌های آن توانایی جابجایی ۱.۳ میلی‌متر را دارند. دِل XPS 13‌ و سرفیس پرو ۳ مایکروسافت نیز همین میزان از جابجایی را در خصوص صفحه کلید خود اعلام کرده بودند. طبق بررسی‌های اولیه کیبورد اسپکتر ۱۳.۳ راحتی بیشتری نسبت به مک‌بوک ۱۲ اینچی به ارمغان می آورد. ترک‌پد این دستگاه نیز به صورت یک تکه و از جنس شیشه است.

عمر باتری

قدیمی ترین کشور جهان , زیباترین خانه های جهان , ترسناک ترین فیلم تاریخ سینمای جهان

یکی از مشخصه‌های اولترابوک‌ها، عمر بالای باتری آن‌ها نسبت به لپ‌تاپ‌ها است. اچ‌پی برای افزایش عمر باتری اسپکتر ۱۳.۳، از اتصال باتری‌ها با ضخامت متفاوت در بخش‌های مختلف لپ‌تاپ بهره برده است که ظرفیتی معادل ۳۸ وات-ساعت دارند. این میزان از باتری به اسپکتر ۱۳.۳ قابلیت پخش مداوم ویدیو تا ۹.۵ ساعت یا همین میزان از زمان برای انجام کارهای آفیس را می‌دهد. مک‌بوک ۱۲ اینچی نیز به واسطه‌ی باطری ۳۹ ساعتی خود همین میزان از شارژدهی را ارائه می‌دهد. البته با توجه به باطری حجیم‌تر و پردازنده‌ی کم‌مصرف‌تر مک‌بوک ۱۲ اینچی، به نظر می‌رسد اچ‌پی در اعلام آمار شارژ دهی اسپکتر ۱۳.۳ اینچی کمی اغراق کرده است.

لوگوی جدید

پرجمعیت ترین کشورهای جهان , سنگین ترین سایت جهان , آلوده ترین شهر جهان

یکی دیگر شاخصه‌های اسپکتر ۱۳.۳ اینچی که برای اولین بار در محصولات اچ‌پی شاهد آن هستیم، لوگوی جدید و زیبای این شرکت است. دلیل عدم ادامه‌ی استفاده‌ی اچ‌پی از نام Hewlett-Packard در محصولات خود، تقسیم این شرکت به دو بخش مستقل است. در همین راستا اچ‌پی از لوگوی جدید برای درج روی لپ‌تاپ‌ها و اولترابوک‌های خود پرده برداشت.

اچ‌پی اولترابوک اسپکتر ۱۳.۳ را از ۶ اردیبهشت (۲۵ آوریل) با قیمت ۱۱۶۹ دلار پیش‌فروش خواهد شد. فروشگاه Best Buy نیز از ۹ خرداد (۲۹ می) با قیمت ۱۲۵۰ دلار فروش اسپکتر ۱۳.۳ را آغاز خواهد کرد.


ویدیو : اچ پی اسپکتر، زیباترین و باریک‌ترین لپ تاپ جهان