انصار حزب الله: تذکر لسانی نیاز به مجوز ندارد !! :  اخباراجتماعی - انصار حزب ...



انصار حزب الله , کدام سوره بسم الله ندارد , انصار حزب‌الله


 اخباراجتماعی - انصار حزب الله: تذکر لسانی نیاز به مجوز ندارد

دبیرکل انصار حزب‌الله از مانورهای ژورنالیستی درباره گشت‌های سیار امر به معروف انتقاد کرد و گفت: متاسفانه عده‌ای سعی می‌کنند که مبارزه با بدحجابی را به نیروی انتظامی منحصر کنند و یکی از ترفندهای ضدانقلاب و شرکای داخلی آنان اقدامات امروز است.

عبدالحمید محتشم دبیرکل انصار حزب‌الله، در گفت‌وگو با فارس، به تشریح آخرین فعالیت‌های تشکل متبوعش پرداخت و با انتقاد از برخی فضاسازی‌ها درباره عملکرد گشت‌های سیار امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: خبر فعالیت گشت‌های موتوری امر به معروف و نهی از منکر ابتدا بر روی سایت یالثارات منتشر شد اما برخی رسانه‌ها با شیوه‌های ژورنالیستی تلاش کردند با استفاده از همان خبر فضاسازی انجام داده و یا به تعبیری از آبِ گل‌آلود ماهی بگیرند.

*برای روشنگری مصاحبه کردم، منشاء مناقشه جدید شد
وی به مصاحبه خود با یکی از خبرگزاری‌های داخلی اشاره و بیان داشت: انجام آن مصاحبه فقط برای روشنگری بود اما متاسفانه یکی از روزنامه‌ها آن را منشاء یک مناقشه جدید قرار داد و در اصل این عده کسانی هستند که با انجام دادن مانور می‌خواهند اغراض و اهداف سیاسی خاص خودشان را مطرح کنند.

محتشم اضافه کرد: البته روابط عمومی انصار جوابیه کاملی را منتشر کرد و این کار دوبار هم صورت گرفت که هربار توضیح اضافه بر توضیحات قبلی بود و اساسا نیازی نبود ما بخواهیم واکنشی نشان دهیم.

*آغاز گشت‌های امر به معروف بعد از ماه رمضان
دبیرکل انصار حزب الله در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عده ای اعتقاد دارند فعالیت گشت‌های سیار امر به معروف راکد شده است و نظر شما در این خصوص چیست؟ گفت: بدلیل فرارسیدن ماه مبارک رمضان و شرایط روزه‌داری تاحدودی انجام فعالیت‌های امران به معروف با کُندی صورت می‌گیرد اما پس از ماه رمضان این وظیفه دینی با قدرت از سوی برادران مؤمن انجام خواهد شد.

محتشم با اعتقاد بر  اینکه انجام وظیفه با موتور یا پیاده برای ما تفاوتی ندارد، اظهار کرد: ما بیشتر مایلیم عنوان گروه‌های سیار به این حرکت اطلاق شود. بارها گفته شده است اینکه با موتور انجام وظیفه شود یا با پای پیاده تفاوتی ندارد چون این حرکت بر اساس یک وظیفه قرآنی، شرعی و انقلابی انجام می‌شود.

*تذکر لسانی نیاز به مجوز ندارد
وی معتقد است: برای انجام وظیفه نیز نیاز به مجوز خاصی نیست و البته شیوه فعالیت ما تذکر لسانی است که اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم به این شکل است که در بحث‌های اجرایی نیاز به نیروهای خاص و مراجع قضایی-انتظامی وجود دارد و نیازی به نیروهای عام نیست که ماهم بر روی این نکته اشراف داریم.

دبیرکل انصار حزب‌الله در ادامه با ذکر این نکته که بارها در اطلاعیه‌های انصار گفته‌ایم مجوز در جایی مطرح می‌شود که اقدام عملی بخواهد صورت گیرد، اذعان داشت: ما فردی را بازداشت نمی‌کنیم و  ادامه سیر مراحل قانونی برای فرد هنجارشکن باید از طریق مراجع قضایی و انتظامی پیگیری شود و این بحث کاملا روشن است.

*توضیح دبیرکل انصار درباره جذب امران به معروف/ آموزش لازم داده می‌شود
محتشم در خصوص شیوه جذب آمران به معروف و ناهیان از منکر توضیح داد و گفت: کار ما روان‌سازی فریضه مقدس امر به معروف است و به همین جهت فرم‌هایی را برای داوطلبین امر به معروف در مکان‌های مختلف توزیع کرده‌ا‌یم و به همین شکل جذب و ساماندهی نیروها انجام شده و ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چگونه این نیروها آموزش می‌بینند؟ ابراز داشت: در حدی که لازم باشد آموزش های لازم و کافی داده می‌شود و با توجه به اینکه وسعت عملکرد نداریم و تنها به تذکر لسانی اکتفاء می‌کنیم آموزش‌ها بر همان اساس انجام می‌شود و برادران امت حزب‌الله درباره نوع کار توجیه شده‌اند اما در صورت وارد شدن به حوزه اجراء بحث متفاوت است و نیاز به آموزش تخصصی داریم.

دبیرکل انصار حزب‌الله به حضور نیروهای تشکل متبوعش در شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: به جز تهران پیگیری این فریضه مقدس در شهرستان‌ها  هم صورت می‌گیرد و هم‌اکنون شهرهایی مانند مشهد، جیرفت، بابل، سیرجان و تبریز زیر پوشش قرار گفته‌اند.

*برنامه انصار برای مقابله با موج جدید بدحجابی/ رژه ساپورت‌پوشان و پسران زیرابرو برداشته
محتشم در پاسخ به سؤال دیگری در مورد اینکه شکل بدحجابی‌ها و بی عفتی‌ها نسبت به سال‌های قبل تغییر پیدا کرده است و چه برنامه‌ای برای برخورد با این موج جدید وجود دارد، خاطرنشان کرد: به هرحال ما شاهد هستیم که ساپورت‌پوشان در سطح شهر رژه راه انداخته‌اند و قطعا دیگر امروز شاهد این نیستیم که فردی روسری‌اش عقب رفته باشد و سریع اصلاح کنیم و بی‌حجابی پیچیده تر شده است، ما امروز پسرانی را می‌بینیم که زیرابرو برمی‌دارند و آرایش می‌کنند و لباس‌های عجیب و غریب می‌پوشند؛  به همین دلیل ما سعی می‌کنیم تذکر لسانی قاطعانه و سازنده باشد تا فرد قانون‌شکن اصلاح شود؛ ما مرحله ابتدایی برخورد با بدحجابی را انجام می‌دهیم و امیدوارم نیروی انتظامی مراحل بعدی را به دقت انجام دهد.

*عده‌ای سعی می‌کنند مبارزه با بدحجابی را به نیروی انتظامی منحصر کنند
به گفته وی شبکه عظیم رسانه‌های غربی برنامه‌ریزی بلند مدتی برای از بین بردن قُبح هنجارشکنی کرده‌اند و تمام نهاد‌ها و سازمان‌ها که امکانات و توان دارند باید وارد عرصه مبارزه با تهاجم فرهنگی شوند.

دبیرکل انصار حزب الله ابراز امیدواری کرد: متاسفانه عده‌ای در طول انقلاب سعی داشته و دارند که برخورد با بدحجابی و بی‌حجابی  را به نیروی انتظامی منحصر کنند که یکی از ترفندهای ضدانقلاب و شرکای داخلی آنان اقدامات امروز است و می‌خواهند دست‌به دست صهیونیست‌ها بدهند و ما خوشبین هستیم که این پدیده از بین برود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه موافق کار فرهنگی هستیم، تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی که از گذشته مطرح می‌شوند لازم است اما ما کار ابتدایی را انجام می‌دهیم و همچنان از شیوه‌های اصلاح فرهنگی استقبال می‌کنیم.
اخبار  اجتماعی - فارس


ویدیو : انصار حزب الله: تذکر لسانی نیاز به مجوز ندارد !!