افزایش دوباره قیمت طلا :         بنا بر همین گزارش ها بر اثر هجوم سرمایه گذاران ...



 

 

 

افزایش قیمت دلار , علت افزایش قیمت دلار , دلیل افزایش قیمت دلار

 

بنا بر همین گزارش ها بر اثر هجوم سرمایه گذاران به خرید طلا در آمریکا و نقاط دیگر جهان ارزش یکاونس طلا برای تحویل در ماه دسامبر 19 دلار و 80 سنت افزایش یافت و به یک هزار و 377 دلار و 60 سنت رسید.

 

در پی نگرانی های ناشی از بحران های تازه اقتصادی در کشور های اروپایی، روز سه شنبه قیمت طلا در بازار نیویورک و سایر پایتخت های جهان افزایش یافت.

 

ایرنا: وجود افزایش اخیر ارزش برابری دلار در بازارهای ارزی که معمولا موجب پایین آمدن ارزش طلا می شود، این بار به خاطر نگرانی های روز افزون مربوط به بحران شدید اقتصادی ایرلند و تلاش این کشور برای گرفتن وام های گوناگون از همسایگان اروپایی خود، سرمایه گذاران آمریکایی بار دیگر به طلا به عنوان یک منبع مطمئن ترسرمایه گذاری روی آورده اند.

 

بنا بر همین گزارش ها بر اثر هجوم سرمایه گذاران به خرید طلا در آمریکا و نقاط دیگر جهان ارزش یک اونس طلا برای تحویل در ماه دسامبر 19 دلار و 80 سنت افزایش یافت و به یک هزار و 377 دلار و 60 سنت رسید.

 

بسیاری از ناظران اقتصادی معتقدند که با احتمال گسترش و شیوع تورم اقتصادی در کشور -های جهان، که با ادامه کمک های مالی دولت ها برای جلوگیری از ورشکستگی بانک ها و موسسات مالی در کشور های خود اجتناب ناپذیر به نظر می رسد، در آینده نزدیک بهای طلا در بازار های جهان همچنان سیر صعودی طی خواهد کرد.

 

این کارشناسان و ناظران ضمن پیش بینی این که بهای هر اونس طلا در آینده بسیار نزدیک از یک هزار و 400 دلار نیز تجاوز خواهد کرد گفته اند که همزمان با بالا رفتن ارزش طلا باید انتظار بالا تر رفتن قیمت برخی دیگر از فلزات صنعتی از قبیل پالانیوم را هم در بازارهای صنعتی داشت.

 

همزمان روز سه شنبه ارزش سهام در نیویورک نیز سقوط کرد.شاخص سهام داوجونز 142 واحد سقوط کرد و به 11 هزار و 36 رسیداما شاخص نزدک نیز با سقوطی 37 واحدی روی رقم دو هزار 495 ثابت ماند.

 

عموم دیگر شاخص های سهام در این بازار نیز با سقوط مشابهی مواجه شدند./عصرایران


ویدیو : افزایش دوباره قیمت طلا