اظهارات تند قالیباف: انتخاب هاشمی، کشور را وارد تنش های سخت می کند : اظهارات ...



اظهارات تند قالیباف: کاندیداتوری کسی که 8 سال رییس جمهور بوده، به میلیتاریسم بیشتر شبیه است تا به دموکراسی/ انتخاب هاشمی، کشور را وارد تنش های سخت می کند

 

اظهارات هاشمی در مورد گلشیفته , اظهارات سیدجواد هاشمی در خصوص گلشیفته فراهانی , واکنش رحیم‌پور ازغدی به اظهارات سیدجواد هاشمی

 

انتخاب  : محمد باقر قالیباف، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز  با نزدیک یکصد نفر از مدیران رسانه‌های استانی و منطقه‌ای دیدار و گفت و گو کرد.

عضو ائتلاف پیشرفت در این دیدار پس از استماع سخنان مدیران مسئول نشریات استانی به سوالات حاضران در جلسه درباره وضعیت انتخابات پاسخ گفت. وی در پاسخ به سوالی درباره ثبت‌نام‌های دقیقه 90 و شایعاتی که در این رابطه منتشر شده گفت: آیا واقعا اتفاقاتی که به تعبیر دوستان در دقیقه 90 در کشور اتفاق افتاده است،اتفاق خاص و مهمی است؟

آیا این اتفاق آینده روشن تری را برای ما ترسیم می کند؟ آیا این اتفاق می تواند یک اتفاق میمون و مبارک باشد؟ نقاط قوت و ضعف حوادث 2 ساعت آخر انتخابات از چه جنسی است؟ آیا این موضوع غافلگیر کننده و غیرقابل پیش بینی بود یا خیر؟ آیا این اتفاقات برنامه ریزی شده بود یا می توان آن را حادثه نامید؟ این مسایل مهم است و  دوستانی که اهل قلم ، مطالعه و تحلیل هستند باید این موضوعات را تحلیل کرده و به جامعه منتقل کنند.

قالیباف ادامه داد: اگر همه ما منصفانه نگاه کنیم و کلام مقام معظم رهبری را مستند قرار دهیم، بارها و بارها موضوع رسیدگی به وضع اقتصادی و فرهنگی کشور را از ایشان شنیده ایم، اما متاسفانه  در این دو موضوع، کارنامه قابل قبول و قابل دفاعی از مدیران کشور  نداریم.  در این شرایط جای سوال است که چه کسانی این کارنامه غیرقابل قبول و غیرقابل دفاع را امروز برای ما به ارمغان آورده اند که ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم؟

با ورود هاشمی مردم مستضعف محروم تر خواهند شد

وی تصریح کرد: سوال از آقای رفسنجانی این است که شما 16 سال با قدرت و هماهنگی کامل و بدون اینکه در سر راه شما تنشی وجود داشته باشد و یا کسی قدرت مقابله و حتی انتقاد از شما را داشته باشد درقدرت بودید. 8 سال در راس قوه مجریه و 8 سال هم رئیس مجلس بودید. ا

ز دید من همه دولت در دست ایشان بود- چرا که جنگ دست ایشان بود و امام (ره) از ایشان حمایت می کردند- دولت آن زمان هم پارلمانی و نخست وزیری بود و مجلس وزرا و کابینه را تعیین می کرد و در راس مجلس نیز آقای هاشمی حضور داشت.

8 سال بعد هم ایشان رئیس جمهور بوده است و مقام معظم رهبری تمام قد از ایشان حمایت می کردند به گونه ای که حمایت های معظم له از آقای هاشمی در آن زمان تاریخی است. 

برگردید و نشریات آن زمان را مشاهده کنید تا مشخص شود سخنانی که مقام معظم رهبری برای آقای هاشمی بیان کرده اند، حتما برای آقای احمدی نژاد نگفته اند

. آن جمله ای که آقا فرمودند هیچ کس برای من مثل هاشمی نمی شود را به یاد داریم. اما با همه این حمایت ها و هماهنگی ها خروجی اجتماعی و فرهنگی که دوران اقای هاشمی داشت چه بوده است؟

دولت اصلاحات زاییده دولت آقای هاشمی است

قالیباف ادامه داد: امروز چه چیزی تغییر کرده که  آقای رفسنجانی وارد عرصه شده اند؟ ورود آقای رفسنجانی به آن معنی است که کشور را حداقل در یک دوره چهار ساله دیگر وارد تنش های سخت و دو قطبی کرده و مردم مستضعف و محروم را مستضعف تر و محروم تر کنیم.

این مسئله چه آورده دیگری برای کشور دارد؟ در مناظرات آقای رفسنجانی باید به من پاسخ بدهند كه بعد از این مدت چه كرده اند؟

بزرگ ترین ظلم به مردم آن است که به 20 سال قبل برگردیم. اگر کارنامه 20 سال قبل تا به امروز قابل دفاع بود حرفی نداشتیم اما کارنامه برای مردم مشخص است;

بدون تعارف باید بگویم دولت اصلاحات زاییده دولت آقای هاشمی است. شما مطبوعات آن زمان را نگاه کنید. بسیاری از بد اخلاقی ها، بد رفتاری ها و حرف هایی که امروز گله مند آن در دولت اصولگرا هستیم، آغاز و پایه آن ها از دولت اصلاحات بود.

اگر روزنامه های دهه 70 را نگاه کنید و عالی جناب سرخ پوش را مورد توجه قرار دهید، شاهد خواهید بود که بد اخلاقی ها کجا بود. تا جایی که مقام معظم رهبری مجبور شدند تا در مصلی صحبت کنند که مطبوعات باید اخلاق، دیانت و حرمت را در جامعه رعایت کنند. حالا چه شده است که سیاست پیشگانی که امروز این آسیب ها را در جامعه ایجاد کردند، دوباره می خواهند همین مسایل را برای ما پیش بیاورند؟

كشور نیازمند آرامش است

قالیباف یادآور شد: امروز کشور ما بیش از هر چیز نیازمند به آرامش، توافق، دلدادگی، کار، خدمت و تلاش است. اکنون به تنها چیزی که در کشور توجه نمی شود کار است چرا که همه با یکدیگر دعوا می کنند. با این روند می خواهیم آتش دعوا را بیشتر کنیم؟ دامن این آتش  ملت، بچه های انقلاب، دستاورد های انقلاب، خون شهدا و جوانان را می گیرد.

بنده حتما سیاست به معنای سیاست بازی را به هیچ عنوان در زندگی خودم به عنوان یک بچه رزمنده نیاوردم و نمی آورم.

شما شاهد بودید در مواضع شفافی که در 8 سال گذشته در حوزه سیاست داشتم، در هر کجا که احساس کردم حق وجود دارد، از حق دفاع کردم، فارغ از اینکه این حق متلعق به کدام جریان است. ما متعلق به حق هستیم و متعلق به اصلاح طلبان و اصولگرایان نیستیم. گاهی یک قطب بندی درست می کنند و می گویند هرچه ما می گوییم درست است و هر کسی با ما نیست، برما است. این موضوع برخلاف «سیاست عین دیانت» است.

وی تاکید کرد:  امروز دولت فعلی محکم ایستاده است و می گوید ما حق هستیم. نگاه کنید ببینید چه رفتارهایی انجام می‌شود؟ هنوز این سوال برای من باقی مانده است که دولت اصلاحاتی که جامعه مدنی را دنبال می کرده است و به دنبال توسعه سیاسی بوده است با کدام منطق باید تلاش کند که بعد از 4 سال، رئیس جمهوری که هشت سال رئیس جمهور بوده است به قدرت برگردد؟ این به میلیتاریسم بیشتر شبیه است تا به دموکراسی؛ این موضوع به اردوگاه روسیه بیشتر شبیه است تا اردوگاه غربی و هدفی که آن ها دنبال می کنند.

قالیباف خطاب به انقلابی نماها و سیاست‌پیشگان گفت: آیا آن روزی که لازم بوده است برای انقلاب و اسلام یک سیلی بخورید، سیلی خورده اید؟ آن روزی که لازم بوده است برای این انقلاب یک تیر بزنید و یک تیر بخورید، تیر زده اید و تیر خورده اید؟ نشانی از مجاهدت از شما وجود دارد؟ اگر جایی مسئولیتی به شما داده اند آیا کارنامه ای دارید که با افتخار بگویید من این وزارتخانه و بخشداری را اداره کرده ام و این کارنامه من است؟ خروجی خود را ارایه کنید تا ببینیم خروجی شما در این انقلاب چه چیزی است؟ آیا این وزارتی است که شما اداره کردید؟

کشور  باید در یک مسیر عقلانیت، معنویت و کار بیفتد

وی اظهار کرد:  اصلا آقای رفسنجانی بیاید چه چیزی را حل کند؟ با این بحث هایی که در سال های اخیر دیده اید و موضع گیری هایی که بررسی کرده اید مشخص می شود چیزی عوض نشده است. آیا مسیر انقلاب عوض شده است؟ با این وجود اگر این افراد بیایند یعنی مجددا تنش به وجود می آید. این تنش به نفع چه کسی است؟ 

من چندی پیش در رسانه ها خاطره ای از آقای هاشمی را مطرح کردم، واقعا آقای هاشمی چه پاسخی به خاطره دو نفره ای که من مطرح کردم دارند؟آیا  واقعا دولت فعلی قابل ادامه دادن است؟ کارنامه عمکرد، رویکردها و صداقت آنها قابل ادامه دادن است؟ کدام روند را می توانیم مبنا قرار دهیم که بگوییم این روند را ادامه می دهیم؟ نباید اجازه دهیم در این مقطع حساس،کشور در طراحی و دام سیاست پیشگان بیفتد. باید اجازه دهیم کشور در یک مسیر عقلانیت، معنویت و کار بیفتد.

وی گفت:  این شایعاتی مطرح می شود که آن فرد آمده و این فرد رفته، درست نیست. تصمیم گرفته شده است و در صحنه آمدیم .

در سال 84 که آمدم ورودم به عرصه سیاسی مثل ورود به جبهه بود. مهم این است حرف خود را بزنیم و وظیفه خود را انجام دهیم. من افتخار می کنم که در میان این مردم بزرگ شدم و با افتخار می گویم که روستا زاده هستم؛ همه این فرصت ها را انقلاب، مردم و خون شهدا برای ما فراهم کردنداز این رو هیچ گاه رفتار سیاست پیشگی انجام ندادم و تاریخ کاری من نیز این موضوع را نشان می دهد.

قالیباف افزود:  اولین بی تقوایی فرد این است کاری را نتواند انجام دهد و بگوید می خواهم این کار را انجام دهم. از این بی تقوایی بزرگ‌تر وجود ندارد .

قالیباف افزود: به برکت بچه هایی که پشت خاکریز با آن ها بودیم و پشت خاکریز آر پی جی می زدیم محکم ایستادیم و محکم می ایستیم به شرطی که با همان روحیه پشت خاکریز باقی بمانیم. به من می گویند مثال جبهه ای نزن اما می گویم  می گویم همه افتخارم این است که مردان مرد را در جبهه ها دیدم و نه نامردانی که امروز می بینیم. امروز افرادی هستند که حاضر نیستند با صداقت و تقوا کاری انجام دهند./انتخاب

 

 

 


ویدیو : اظهارات تند قالیباف: انتخاب هاشمی، کشور را وارد تنش های سخت می کند