اصغر نقی: آنها که بودجه های کلان در اختیار دارند به کمک سینمای دفاع مقدس بیایند! :



 

سینمای دفاع مقدس دهه سصت , سینمای دفاع مقدس دهه شصت , فهرست فیلمهای سینمای دفاع مقدس دهه شصت

 

ارگان هایی که بودجه های کلان در اختیار دارند به کمک سینمای دفاع مقدس آمده و آن را از رکود برهانند!

اصغر نقی زاده بازیگر با سابقه که بیشتر با فیلم های دفاع مقدس شناخته شده است به تازگی در مجموعه تلوزیونی «وضعیت سفید» که با آغاز هفته دفاع مقدس از شبکه سه سیما در حال پخش است در نقش عباس ایفای نقش می کند. این بازیگر علاوه بر این سریال در بسیاری از فیلم های برتر حوزه جنگ ایفای نقش کرده که از میان آنها می توان به «وصل نیکان»،«از کرخه تا راین»،«خاکستر سبز»، «آژانس شیشه ای»، «مردی از جنس بلور»، «سرزمین خورشید»، «سلام بر فرشتگان»،«گزارش یک جشن، «چشم شیشه ای »و «مهاجر»اشاره کرد. وی غیر از فیلم های دفاع مقدس آثاری چون «دیگری»، «ده رقمی»،«کلبه»،«به خاطر خواهرم»،«دست های خالی» و« گاهی به آسمان نگاه کن» را در کارنامه خود دارد. نقی زاده فقط به بازیگری بسنده نکرده و در فیلم های «شیدا»و «جان سخت» سمت دستیار کارگردان را داشته و در چندین اثر دیگر دستیار اجرای دکور و تدارکات بوده است.

اصغر نقی زاده در رابطه با فعالیت هایی که این روزها بدان مشغول است به شبکه ایران گفت: «گزارش یک جشن» را آماده اکران دارم که هنوز پخش نشده است. همچنین یک کارتازه با آقای اژدری دارم که کار فنی آن هنوز تمام نشده است و قرار است به جشنواره کودک برود. علاوه بر آن نیز یک کارتلویزیونی با آقای افشاری داشتم که به پایان رسیده است.

نقی زاده درباره فیلم «وضعیت سفید»که از شبکه سه سیما در حال پخش است گفت: این سریال در مورد دوران موشک باران است که خانواده ای می روند به روستا و یک سری مشکلات برای آنها پیش می آید که در آخر متوجه می شوند که باید با هم دوست باشند.

وی ادامه داد: حدود دو سال است که کارمند بازنشسته آموزش و پرورش منطقه ۱۷تهران هستم و بازیگری سینما را از سال ۶۱ شروع کردم و الان نزدیک ۲۹ سال است که قسمت ما بوده کارکنیم.

این بازیگر سینمایی درباره فیلم های دفاع مقدس گفت: من فکر می کنم اینکه یک هفته بیاییم و بگوییم هفته جنگ است خوب نیست. ما بایستی روح فداکاری در راه دین و مملکت و روحیه سلحشوری و از خود گذشتگی که در طول ۸ سال دفاع مقدس داشته ایم را برای مردم همیشه زنده نگه داریم، چون دشمن ما که عوض نشده است تازه آن موقع عراق و افغانستان در دست دشمن نبود ولی الان هست.

نقی زاده افزود: شما وقتی می گویید شهید، یعنی چه کسی؟ یعنی کسی که همه وجود و زندگی اش را در راه دین و مملکت از دست داده است والان هر چیزی در دنیا به خانواده اش بدهیم هیچ وقت جایگزین آن نخواهد شد.

وی ادامه داد: وقتی ما می گوییم یاد شهید، یاد جانباز یعنی یاد آدم هایی که برای دین و مملکت فداکاری کردند.

نقی زاده تصریح کرد:ما باید این مسائل را به نسل جوان منتقل کنیم و امتداد دهیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. ایشان این مملکت را با فداکاری حفظ کردند و با توسل به امام حسین(ع)،زیارت عاشورا و دعای کمیل به مردم روحیه می دادند.

نقی زاده ادامه داد:اگر الان بخواهیم این مملکت حفظ شود باید روحیه همان آدم ها در مملکت حفظ شود. اگر دشمن به کشور بیاید باید اول شکمش را سیر کنیم و بعد زن و بچه ات را می خواهد، تعارف هم با کسی ندارد. به طور مثال یک سال و نیمی که دشمن در خوزستان بود خاطرمان هست که چه بلایی بر سر این مردم آورد.

وی گفت:ما بایستی به یاد داشته باشیم آن آدم ها با چه روحیه و انگیزه و فداکاری هایی مجروح یا شهید شدند.

نقی زاده درباره وضعیت حال حاضر فیلم های دفاع مقدس گفت: ارگان های رسمی ما مثل صدا وسیما، سازمان تبلیغات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کسانی که بودجه های کلان دولت دستشان است اگر همان طور که برای گندم سوبسید می دهند برای ساخت کارهای جنگی هم سوبسید بدهند و نگویند فیلم باید خودش بفروشد و پول برگرداند ما می توانیم امیدوار باشیم که فیلم های جنگی بیشتری ساخته شود.

وی ادامه داد: ارگان های انتظامی و نظامی شامل سپاه، بسیج، ارتش نیروی انتظامی و همه که امکانات نظامی دستشان است با ما باشند و امکانات برای ما قرار دهند و نگویند هلی کوپتر، تانک ساعتی اینقدر میلیون است چون در این صورت تهیه کننده از ساخت این گونه فیلم ها پشیمان می شود. مثل فیلم «کبری ۱۱» که اینقدر بنز و بی.ام.و در آن از بین می رود و هیچ پولی از تهیه کننده گرفته نمی شود و در نهایت به نفع سازنده بنز و بی .ام. و است.

نقی زاده گفت: فیلم های دفاع مقدس وقتی ساخته می شود به نفع نیروهای انتظامی ونظامی و کل سیستم ما است و اگر این اتفاق بیفتد ما می توانیم امیدوار باشیم در آینده فیلم های جنگی بیشتری ساخته شود. ولی اگر این مشکلات حل نشود مثل همین الان است که شما می بینید ما هنوز هیچی از جنگ برای مردم نگفتیم.

وی ادامه داد: شما الان می توانید بگویید چه در دل یک مادر شهید می گذرد که سال های سال است بچه اش را گم کرده است؟ یاکسی که ۲۰سال همسرش را ندیده و بدون اینکه او باشد بچه هایش را بزرگ کرده است؟ ما توانستیم در این مورد همه اینها فیلم بسازیم؟ آیا ما توانستیم برای عملیات بیت المقدس فیلم بسازیم؟آیا توانستیم درباره فداکاری بچه های هوانیروز، نیروی هوایی، نیروی زمینی، بچه های بسیج، ژاندارمری و همه کسانی که مظلومیت ما رانشان دادند فیلم بسازیم؟.... / شبکه ایران



ویدیو : اصغر نقی: آنها که بودجه های کلان در اختیار دارند به کمک سینمای دفاع مقدس بیایند!