اردوغان:روزنامه نیویورک تایمز از دوره عثمانی ها نسبت به ما کینه دارد : این ...



این رسانه مدام علیه ما مطلب می نویسد. آنها از عثمانی ها کینه قدیمی دارند . این همان روزنامه ای است که به سلطان عبدالحمید عثمانی "سلطان مطلق" می گفت.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه بار دیگر با حمله به روزنامه نیویورک تایمز آمریکا ، این روزنامه را به داشتن عقده و کینه از امپراتوری عثمانی متهم کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک اردوغان در مراسم پانصدو شصت و دومین سالگرد فتح شهر استانبول از سوی سلطان محمد فاتح عثمانی در سخنانی در شهر استانبول بار دیگر با حمله به روزنامه نیویورک تایمز آمریکا این روزنامه را رسانه ای بی ارزش و " ژنده" خواند که دارای عقده ها و کینه های قدیمی از اسلام و آخرین امپراتوری مقتدر اسلامی(عثمانی) است.

حدود 63000 درخت مصرف می شود تا روزنامه یکشنبه نیویورک تایمز تولید شود  , نیویورک تایمز , عکس روزنامه های دوره قاجار


اردوغان که چند روز پیش نیز با حمله به نیویورک تایمز به این رسانه توصیه کرده بود حد و حدود خود را بداند، این بار نیزگفت:" در آمریکا یک رسانه ژنده به اسم نیویورک تایمز علیه ما فعال است. آنها مطلب می نویسند که اردوغان مثل یک ابر تیره بر فراز آسمان ترکیه سایه افکنده است. این رسانه مدام علیه ما مطلب می نویسد. آنها از عثمانی ها کینه قدیمی دارند . این همان روزنامه ای است که به سلطان عبدالحمید عثمانی "سلطان مطلق" می گفت. رویه این روزنامه هیچ فرقی نکرده . این روزنامه همان کینه ای را که از دوره عثمانی نسبت به این امپراتوری داشت به دوره جمهوری هم منتقل کرد و حالا دارد علیه نماینده جمهوریت ترکیه (رییس جمهور) مطلب می نویسد."

اردوغان با متهم کردن نیویورک تایمز به تاثیر پذیری از لابی ارمنی گفت:" صاحبان این رسانه تحت تاثیر لابی ارمنی هستند. بخشی از کینه ای که آنها از ما دارند به خاطر همین است. البته در این اواخر عامل دیگری هم به کینه این روزنامه اضافه شده است و آن ارتباط این روزنامه با جماعت گولن است. همان به اصطلاح روحانی که در دهه 1990 فرار کرده و به آمریکا رفت و کسی از او نپرسید که تو عالم دینی اسلامی برای چه آمریکا را انتخاب کردی و چرا مثلا به شهر مکه نرفتی؟"

رییس جمهور ترکیه در ادامه لابی صهیونیستی را متهم کرد و گفت:" البته ما دلیل این کینه ها را می دانیم . این روندی است که از اجلاس داووس سوییس  و کشتی ماوی مرمره علیه من آغاز شد. من از همین جا خطاب به آنها می گویم : شما به هیچ عنوان  با این قبیل کارها نمی توانید ما را از قبله اول مان (شهر قدس) منصرف کنید. شما نخواهید توانست ما را از حمایت از برادران مسلمان مان منصرف کنید. مادامی که طنین اذان دوباره در شهر (قدس) برقرار نشده و مادامی که پرچم اسلام به اهتزاز درنیامده شما به هیچ عنوان به هدفتان نخواهید رسید. بیهوده پیغام های مرگ برای ما نفرستید ما به راه و هدفمان ایمان داریم."

گفتنی است روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در ماه های گذشته چند مطلب جنجالی درباره حمایت ترکیه از داعش و نیز طرح های اردوغان برای برقراری سیستم ریاستی به جای نظام پارلمانی ترکیه منتشر کرده است که این گزارش ها با واکنش شخص اردوغان مواجه شده است.

 اخبار  بین الملل  -  عصر  ایران 


ویدیو : اردوغان:روزنامه نیویورک تایمز از دوره عثمانی ها نسبت به ما کینه دارد