ارائه بیمه مستمری زنان خانه‌دار :   زیان 700 میلیون دلاری بیمه‌های خارجی از ...



مدارک لازم برای بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی , زنان خانه دار , برنامه غذایی هفتگی برای زنان خانه دار

 

زیان 700 میلیون دلاری بیمه‌های خارجی از تحریم. 

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه با انجام بیمه نفتکش‌ها در داخل کشور از خروج 700 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شد، گفت: در 4 ماه ابتدای امسال،حق بیمه تولیدی کشور 65 درصد رشد را نشان می‌دهد.

سید محمد کریمی در نشست خبری امروز با بیان اینکه کارکرد صنعت بیمه آرامش‌بخشی و ایجاد اطمینان به جامعه است، اظهار داشت: ارائه خدمت مناسب به مردم و توسعه فرهنگ بیمه نیاز به گفتمان و تبلیغ دارد و فراگیر شدن آن در ابعاد زندگی مردم با کمک همه اعضای جامعه قابل دستیابی است.

* ارائه بیمه مستمری زنان خانه‌دار

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: رویکرد صنعت بیمه، توسعه بیمه‌های زندگی برای تمام اقشار جامعه است و الزاماً حمایت از افراد جامعه تکلیف دولت‌ها نیست بلکه این کار برعهده شرکت‌های بیمه است. وی افزود: در همین راستا و برای پوشش‌دهی به اقشار جامعه بیمه‌نامه‌ای برای زنان خانه‌دار درنظر گرفته شده که براساس آن زنان خانه‌دار از مزایای مستمری برخوردار می‌شوند.کریمی اضافه کرد: برای انجام این کار در حال حاضر به یکی از شرکت‌های بیمه مجوز فعالیت داده شده و آن شرکت بیمه ملت است.

رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص اهم اقدامات صنعت بیمه در سال‌های اخیر گفت: حق بیمه تولیدی کشور در سال 84 رقمی معادل 17 هزار میلیارد ریال بوده که این رقم در سال 90 به 90 هزار میلیارد ریال رسیده است.وی همچنین خسارت پرداختی در سال 84 را 10 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این رقم در سال 90، 54 هزار میلیارد ریال بوده است.

کریمی با تأکید بر اهمیت مدیریت ریسک در صنعت بیمه، تصریح کرد: این موضوع را به طور جدی مورد توجه قرار داده‌ایم و ریسک‌های بزرگی مانند نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها را تحت پوشش شرکت‌های بیمه قرار داده‌ایم.

وی در خصوص کمک شرکت‌های بیمه به اعتبارات نیروی انتظامی که 10 درصد از حق بیمه‌های تولیدی را شامل می‌شود، گفت: طبق قانون این کار از سال 86 شروع شده و از آن زمان تاکنون 766 میلیارد ریال از این محل به اعتبارات نیروی انتظامی واریز شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: همچنین طبق قانون 13 هزار میلیارد ریال هم به وزارت بهداشت پرداخت شده، بنابراین کلیه بیمارستان‌های خصوصی و دولتی موظفند به حادثه‌دیدگان ناشی از تصادف ارائه خدمت کنند.وی به شرکت‌های بیمه توصیه کرد: این حق قانونی وزارت بهداشت را به آنها پرداخت کنند تا بیمه‌گذاران دچار مشکل نشوند.

* رشد 62 درصدی تولید حق بیمه در سال جاری

کریمی در خصوص عملکرد سال 91 صنعت بیمه گفت: در 4 ماه ابتدای امسال، حق بیمه تولیدی کشور رقمی معادل 30 هزار میلیارد ریال بوده که 62 درصد رشد را نشان می‌دهد، همچنین در این مدت 1500 میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است.

وی تقویت تشکل‌های غیردولتی در شورای عالی بیمه، اصلاح ساختار بیمه مرکزی برای حرکت به سمت یک نهاد سیاست‌گذار، تصویب و ابلاغ آیین‌نامه حمایت از بیمه‌گذاران و تأکید بر مشتری‌مداری را از جمله فعالیت‌های صنعت بیمه عنوان کرد.رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به ظرفیت بسیار مناسب کشورهای عضو جنبش عدم تعهد گفت: ارتباط خود را برای فعالیت‌های بیمه‌ای مشترک با شرکت‌های عضو این جنبش آغاز کرده‌ایم.

وی در خصوص ارزیابی رضایت مشتریان بیمه گفت: این کار در پژوهشکده بیمه آغاز شده و تا 2 ماه آینده به اتمام می‌رسد و پایه‌ای برای آغاز رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه است.

* ایجاد سامانه اعلام وضعیت بیمه‌گذاران

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به برنامه IT در بیمه مرکزی گفت: ایجاد سامانه بیمه مرکزی تا حدود زیادی انجام شده و در صورت تکمیل و با ابلاغ کدینگ به بیمه‌نامه‌ها، هر بیمه‌گذار می‌تواند وضعیت خود را از طریق سامانه بیمه مرکزی مشاهده کند.وی همچنین اضافه کرد: برای گسترش نظارت در استان‌‌ها، مدیران یکی از شرکت‌های بیمه مستقر در هر استان را به عنوان رئیس شورای هماهنگی بیمه در استان انتخاب کردیم تا آن فرد با هماهنگی سایر مسئولان استان برای رفع مشکلات بیمه‌گذاران فعال باشند و این کار در اغلب استان‌ها صورت گرفته و تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود.

* ورود 2 شرکت جدید به بازار بیمه

کریمی با اشاره به اینکه در سال 83 در کشور 13 شرکت بیمه وجود داشت که این رقم هم اکنون به 25 رسیده و در آینده نزدیک دو شرکت بیمه دانش و خاورمیانه وارد صنعت بیمه می‌شوند که شرکت خاورمیانه به صورت تخصصی در رشته بیمه زندگی فعالیت می‌کند.

* تشکیل کنسرسیوم داخلی برای مقابله با تحریم

وی با اشاره به شروع تحریم بیمه‌ای ایران در سال گذشته اظهار داشت: با تشکیل کنسرسیوم و تقویت بیمه های اتکایی این کار را در داخل کشور صورت گرفت و بیمه p&I داخلی راه اندازی شد.کریمی تصریح کرد: با انجام این کار از خروج 700 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شد./فارس

 


ویدیو : ارائه بیمه مستمری زنان خانه‌دار