ادعای جدید اسراییلی ها: مذاکره محرمانه ایران و آمریکا در سوییس :   ادعای جدید ...



تحریم های جدید آمریکا علیه ایران , محصولات جدید ایران خودرو , ماشین جدید ایران خودرو

 

ادعای جدید اسراییلی ها: مذاکره محرمانه ایران و آمریکا در سوییس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب :  یک سایت اسراییلی مدعی شد ایران و آمریکا، دور جدیدی از مذاکرات مستقیم و دو جانبه را انجام داده اند.

به گزارش بازتاب، سایت دبکا فایل در گزارشی نوشت: اولین دور مذاکرات مستقیم تهران – واشنگتن، اول دسامبر( 15 روز قبل) در شهر لوزان سوییس برگزار شد.

در بخشی دیگر از این گزارش ادعا شده که مصطفی دولتیار ریاست هیات مذاکره کننده از سوی ایران با آمریکا را برعهده داشته است و البته وی از سوی رهبر ایران اجازه مذاکره و گفت وگو با مقامات آمریکایی را داشته است.

مصطفی دولتیار عضو دفتر مطالعات سیاسی وزارت خارجه ایران است. وی به همراه عراقچی در تیم مذاکره کننده ایران با گروه 1+5 حضور داشت که اوایل خرداد گذشته در بغداد و به ریاست سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزار شد.

سایت دبکا نوعا اخبار و تحلیل های اطلاعاتی منتشر می کند، اما به نظر نمی رسد این خبرش درباره آقای دولتیار و مذاکره او صحت داشته باشد.

خبر مذاکره تیمی از ایران به مدیریت ولایتی با آمریکا چندی پیش مطرح شده بود، اما وی آن را کاملا تکذیب کرد.

آن گونه که دبلیو ان دی گزارش داده، در تاریخ های 4 ، 9 و 24 اکتبر نشست های محرمانه ای در واشینگتن و دوحه پایتخت قطر بین مقامات ایرانی و آمریکایی برگزار شده است.

قبلا گفته شده بود در نشست قطر طرف آمریکایی از هیات مذاکره کننده ایرانی شامل ولایتی خواسته پیش از انتخابات آمریکا اعلام کند در برنامه های غنی سازی خود محدودیت هایی ایجاد می کند تا اوباما بتواند از این کارت برای پیروزی در انتخابات استفاده کند. چرا که در صورت پیروزی رامنی، وی با سیاست های اسرائیل و احتمال اقدام نظامی علیه ایران هماهنگی بیشتری خواهد داشت. در مقابل این همکاری ایران، طرف آمریکایی نیز مشوق لغو برخی تحریم ها را پیشنهاد داده است.

اوایل آبان گذشته بود که رسانه های غربی از انجام مذاکرات محرمانه ایران و امریکا خبر دادند . آن طور که خبرگزاری دبلیو ان دی گزارش داده بود؛ این دیدارها در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شده بود، چرا که دولت اوباما پیش از انتخابات ریاست جمهوری به یک پیروزی دیپلماتیک نیاز داشته تا حمله انجام شده علیه سفارت آمریکا در لیبی و کشته شدن سفیر آمریکا و 3 آمریکایی دیگرکه انتقاد هایی را متوجه اوباما کرده و برخی وی را به ناتوانی در حفاظت از دیپلمات ها در کشورهای دیگر متهم می کنند، جبران کند.

درز اخبار مربوط به این نشست های پشت پرده، تکذیبیه های آمریکا، ایران و حتی قطر را نیز به همراه داشت که گفته شده بود میزبان این جلسات بوده است./انتخاب

 


ویدیو : ادعای جدید اسراییلی ها: مذاکره محرمانه ایران و آمریکا در سوییس