آیین بخت گشایی دختران :   آیین بخت گشایی دختران دی شد و بهمن گذشت فصل بهاران ...



دختران ترامپ , دختران حوا , دختران زیبا

 

آیین بخت گشایی دختران

دی شد و بهمن گذشت فصل بهاران رسید، جلوه گلشن و باغ همچو نگاران رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در قدیم كه شهرها دارای دروازه های چند گونه بودند ، روز سیزده می بایست هر كس از دروازه ای بیرون می رفت و از دروازه ای دیگر بر می گشت تا بدین ترتیب دیو شروری كه همراه او كنار دروازه خروجی می ماند در بقیه سال پشت دیوار شهر به انتظار باقی بماند و او سال خوبی داشته باشد هنوز هم كسانی دیده می شوند كه سبزه نوروزی شان را بر ماشین می زنند و به سوی سبزه روان حركت می كنند و با دعا و آرزو و به نیت بخت گشایی دختران بر سبزه ها گره می زنند و ماهیان قرمز را از تنگ ها بیرون می آورند و به آب روان می سپارند چه زیباست كه رنگ این خرافات را از دامن سنت های ملی خود بزداییم.

 

امروز با طبیعت و دنیای پیرامون خود چه رفتاری داریم؟ بعضی از كارشناسان بر این باورند با بلایی كه انسان بر سر طبیعت آورده، دور نیست محیط زیست انسانی به جهنمی سوزان و نا آماده برای زیست مبدل گردد.

سیزدهمین روز فروردین به نام روز طبیعت نام گذاری شده است، در این روز گرایش روح انسان به طراوت و طبیعت شكوفا می شود.

 

*بهانه ای برای رفتن، دیدن و گره خوردن

روز طبیعت، فقط یك بهانه است برای رفتن ، دیدن و گره خوردن با آنچه پیش روی چشمانت رشد می كند و مبنای رشد طبیعت را از میان آن همه تازگی و طراوت می توان می شوید.

دشتی به وسعت تمدن ایران، سبزینه ای به زیبایی فرهنگ ایران و مردمانی به زلالی آب كه بر سرتا سر دشت های زیبایی این سرزمین رویاها می نشیند.

هر كجا گیاهی سر از خاك برون آورده گلی روییده یا طروات بهاری به آن دمیده و نوای نغمه و سرود شادی در هوا آكنده است آنجا جایگاه شادی و شعف مردم است.

 

*بهار فصل تحول و دگرگونی

طبیعت خزان زده و زمستان دیده به ناگاه به امر خداوند گار سر از خاك بر می آورد و زنده و با طروات می شود.

خداوند از آسمان آبی فرستاد و زمین را پس از آن كه مرده بود حیات و زندگی بخشید و این نشانه روشنی است برای گروهی كه گوش شنوا دارند (سوره نحل آیه 65)

دیدن این دگرگونی شگرف، درسی بزرگ و زمانی سودمند برای ما انسانهاست تا به یاد بهار و خزان عمر خویش بیافتیم و به خویشتن بیندیشیم كه «ان الانسان لفی خسر» سوره عصر آیه 2

اكنون در پایان تعطیلات نوروزی و روز پیوند با طبیعت ، آروزیمان این است كه همگام با یكدیگر آینده را در شادمانی عمومی جشن بگیریم/باشگاه خبرنگاران


ویدیو : آیین بخت گشایی دختران