آیا می توان در دوران شیردهی رژیم گرفت؟ :   آیا می توان در دوران شیردهی ...



 

رژیم لاغری در دوران شیردهی , رژیم لاغری دوران شیردهی , مصرف دارو در دوران شیردهی



آیا می توان در دوران شیردهی رژیم لاغری گرفت؟

 

بله مادران شیرده می توانند وزن کم کنند البته با رعایت نکات و اصول تغذیه خود و فرزند شیرخوارشان این کار انجام خواهد گرفت

 

دوران شیردهی , مصرف قرص سرماخوردگی در دوران شیردهی , مصرف شنبلیله در دوران شیردهی صبر کنید تا کودکتان دو ماهه شود بعد رژیم خود را شروع کنید . این کار به بدن شما زمان کافی برای تولید شیر را خواهد داد تا هنگام شروع رژیم لاغری و محدود شدن کالری دریافتی شما شیر مورد نیاز کودک شیرخوارتان کم نشود. شیر دادن به طور متوسط بین 200-500 کالری در روز می سوزاند. پس بیاد داشته باشید بدون یک رژیم لاغری نیز شما در حال سوزاندن کالری های اضافی خود هستید.



مصرف استامینوفن در دوران شیردهی , مصرف کلداکس در دوران شیردهی , مصرف زعفران در دوران شیردهی بدون محدودیت شیر بدهید . تحقیقات مشخص کرده که شیر دادن مرتب و طولانی تر از 6 ماه کاهش وزن را در مادر افزایش می دهد.



مشکل رایج مادران در دوران شیردهی , تاثیر نوشیدن آب در دوران شیردهی , مصرف قهوه در دوران شیردهی روزانه بین 1500-1800 کالری مصرف کنید. هنگام دوران شیردهی شما نباید کمتر از 1500 -1800 کالری مصرف نمایید و اکثر خانمهای شیرده باید حداکثر این میزان را دریافت نمایند. حتی بعضی از مادران به مقداری بیش از این نیاز دارند. اما مطالعاتی در این زمینه نشان داده که دریافت کالری کمتر از 1500 برای مادر و کودک شیرخوار خطرآفرین خواهد بود.

 


چای سبز در دوران شیردهی , مصرف داروهای مجاز در دوران شیردهی , تزریق بوتاکس در دوران شیردهی کاهش وزن را کمتر از 1.5 کیلو در هفته یا هرماه حدود 3 کیلو حفظ کنید.



نامنظم شدن پریود در دوران شیردهی , پریود نامنظم در دوران شیردهی , بارداری در دوران شیردهی دریافت کالری را بتدریج کم کنید. افت ناگهانی در کالری ها می تواند در تولید شیر مادر تاثیر بگذارد. بعضی از مادران در دوران بیماری حتی با از دست دادن آب بدن و یا مصرف دارو متوجه کم شدن میزان تولید شیر در خود میشوند. فرضیه در اینجا وجود دارد که کاهش ناگهانی دریافت کالری در بدن می تواند در بدن مادر حالت قحطی ایجاد کرده و منابع غیرضروری مانند تولید شیر را خشک کرده و از کار بیاندازد.



خوردن قهوه در دوران شیردهی , درمان درد سینه در دوران شیردهی , علت سردرد در دوران شیردهی از محلول های لاغری سریع جدا پرهیز کنید. رژیم های مایعات ، رژیم های کم قند، رژیم های تفریحی، کاهش وزن با روش مصرف دارو و غیره در طی دوران شیردهی به هیچ وجه توصیه نمی شوند.

 

 

 

 


ویدیو : آیا می توان در دوران شیردهی رژیم گرفت؟