آمار کاربران اینترنت پرسرعت موبایل : معاون وزیر ارتباطات گفت: اکنون 13 میلیون ...


معاون وزیر ارتباطات گفت: اکنون 13 میلیون و 800 هزار مشترک موبایل از اینترنت پرسرعت سیار استفاده می‌کنند و فصل جدید رقابت اپراتورهای موبایل بر سر سرعت بیشتر در انتقال دیتا است. خبرگزاری فارس: علی‌اصغر عمیدیان معاون وزیر ارتباطات امروز در مراسم اعطای مجوز آزمایشی ارتقای پروانه شرکت خدماتی رایتل به نسل 4 اظهار داشت: طرح ملی باند پهن کشور برای پاسخ گویی به نیازهای جامعه در حال اجرا است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نسل دو باند پهن یا نسل 4 موبایل در سال 2013 در 256 اپراتور دنیا راه‌اندازی شده است.

وی گفت: امروز با صدور مجوز آزمایشی ارتقای پروانه رایتل به نسل 4 بهره‌برداری آزمایشی خدمات نسل 4 توسط این اپراتور در تهران، کرج و کیش آغاز می‌شود و پس از یک ماه ارتقای تجاری و رسمی پروانه به رایتل اعطاء خواهد شد.

عمیدیان با اشاره به تاثیر ارتقای پروانه همراه اول و ایرانسل به نسل 3 و بالاتر تصریح کرد: تا پیش از آزادسازی مجوز نسل 3 ، 584 هزار مشترک در شبکه رایتل به باند پهن سیار دسترسی داشتند که اکنون این تعداد به 13 میلیون و 800  هزار افزایش یافته است و از سال گذشته تاکنون تعداد دسترسی‌های ثابت و سیار پرسرعت در تمام اپراتورها از 5 میلیون به 22 میلیون مشترک افزایش یافته است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به تاثیر طرح‌های رومینگ ملی تصریح کرد: با اجرای این طرح تعداد مشترکان رایتل 2 تا 3 برابر افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: در آینده نیز طرح ترابردپذیری شماره (تغییر اپراتور با حفظ شماره موبایل) اجرا خواهد شد که پس از آن رقابت اپراتورها بر سر سرعت بیشتر انتقال دیتا خواهد بود.


ویدیو : آمار کاربران اینترنت پرسرعت موبایل