یارانه نگیران وفاداری خود را به کشور اعلام می کنند! :   اخبار اقتصادی - یارانه ...



دیوسان سیاسی میخواهند تفکرات انقلابی را از کشور پاک کنند , یارانه دولتی کشور المان , یارانه در کشور ها

 

اخبار اقتصادی - یارانه نگیران وفاداری خود را به کشور اعلام می کنند!

به نظر می‌رسد، محدودیت منابع مالی در خصوص تأمین ۴۸ هزار میلیارد در آینده نزدیک دولت را وادار به انجام یکسری کارهای دیگر‌ نیز بکند. پیش‌بینی می‌شود در صورتی که میزان انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه به حدی نرسد که کسری مورد نیاز تأمین شود، دولت سقف درآمدی را تا حدی که این نیاز برآورده شود، بالا ببرد!

همه چیز به شمار یارانه‌بگیران بستگی دارد‌فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در آستانه آغاز قرار گرفته‌ و دولت برای اینکه بتواند کسری ۱۴ هزار میلیاردی خود را در هدفمند کردن یارانه‌ها جبران کند، کارهای تشویقی می‌کند تا بتواند افراد بیشتری را از دریافت یارانه نقدی منصرف کند.

به گزارش «تابناک»، تازه‌ترین کاری که در این زمینه از سوی دولت انجام شده، دادن کارت همیاری به افرادی است که از یارانه خود انصراف داده باشند.

در این باره،‌ دولت اعلام کرده است، افرادی که از دریافت یارانه نقدی انصراف داده و در سایت رفاهی ‌‌نام‌نویسی کنند، کارت همیاری ملی دریافت می‌کنند. به موجب دستورالعملی که در ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها در دولت تهیه شده، قرار است به انصراف‌‌دهندگان از مرحله دوم دریافت یارانه نقدی، کارتی ‌همیاری ملی تقدیم شود که بنا بر آن، مقرر شده دارندگان این کارت، از امتیازهایی برخوردار شوند.

اما هنوز جزئیات این امتیاز‌ها و چگونگی ارائه این کارت اعلام نشده و معلوم نیست، منظور دولت از این کار چه بوده است!

نکته جالب این طرح آنجاست که هیچ یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این باره اطلاعی ندارند و حتی هنگامی که از برخی از آن‌ها در این زمینه پرسیده شد، کاملا از موضوع ‌ بی‌اطلاع بودند.

ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اظهار بی‌اطلاعی از جزئیات این طرح گفت: به نظر می‌رسد، نباید چیزی گفت، چون روح و محتویات آن مشخص نیست. از سوی دیگر، دولت می‌خواهد چه امتیازی به اشخاصی که از دریافت یارانه انصراف داده‌اند ‌بدهد که نسبت به یارانه ارجحیت داشته باشد؟

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به نظر این کار درستی نباشد، زیرا وقتی کسی انصراف داده، به نوعی وفاداری خود را به مردم و کشور به دلیل داشتن توانایی مالی اعلام کرده و بنابراین، این بزرگ‌ترین امتیاز برای این شخص ‌یا اشخاصی است که این فداکاری را کرده و تقدیر از این افراد، شاید از سوی رئیس جمهور در رسانه ملی کفایت کند.

این نماینده افزود: اگر کسی به این فکر باشد که در صورت انصراف، امتیاز بالاتری به دست خواهد آورد، ‌‌انصراف دادن مفهومی نخواهد داشت ولی اگر برای کمک به مردم است، این مردم آنقدر بزرگ هستند که با یک تقدیر رئیس‌جمهور قانع شوند.

این نماینده گفت: اما اگر دولت با این روش به دنبال تشویق مردم برای انصراف افراد از دریافت یارانه است، اصلا روش درستی نیست ‌و در آینده باعث ایجاد توقعاتی در میان انصراف‌دهندگان یارانه خواهد شد و شاید بار دیگر دولت را ‌از ‌منظری دیگر دچار مشکل کند.

نکو در پایان افزود: گویا شمار افراد انصراف‌دهنده از یارانه تا حدودی ادامه خواهد داشت، ولی چشمگیر نخواهد بود و دولت نمی‌تواند آن منابع مورد نظر را به دست آورد؛ بنابراین، باید ‌روش مناسب دیگری ‌در پیش می‌گرفت. به هر حال امیدواریم، دولت در فرصت باقی مانده، تجدیدنظری در این باره کند.

گفتنی است، ‌‌به نظر می‌رسد، محدودیت منابع مالی در خصوص تأمین ۴۸ هزار میلیارد در آینده نزدیک دولت را وادار به انجام یکسری کارهای دیگر‌ نیز بکند. پیش‌بینی می‌شود در صورتی که میزان انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه به حدی نرسد که کسری مورد نیاز تأمین شود، دولت سقف درآمدی را تا حدی که این نیاز برآورده شود، بالا ببرد!

از سوی دیگر، اعلام نشدن بهای سوخت نیز شاید به میزان بسیاری به تعداد افراد انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه بستگی دارد و شاید دلیل تعلل دولت در اعلام نرخ جدید نیز وجود همین عامل باشد.

در بهترین حالت پیش‌بینی می‌شود، ۱۰ درصد از افراد یارانه‌بگیر از دریافت یارانه انصراف دهند که در این صورت، حدود ۷ میلیون ‌تن یارانه دریافت نمی‌کنند و این یعنی ۴.‌۲ هزار میلیارد از کسری مورد نیاز دولت در پرداخت یارانه که البته با توجه به کسری ۱۲ هزار میلیاردی، دولت‌ هنوز به دو‌سوم این میزان نیاز دارد که باید از منابع دیگر تأمین شود که البته پیشتر مجوز این کار‌ را از مجلس شورای اسلامی گرفته است.
اخبار اقتصادی - تابناک

 


ویدیو : یارانه نگیران وفاداری خود را به کشور اعلام می کنند!