چینش دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی :       اسکاندیناوی نام سبکی است ...



 

دکوراسیون داخلی , دکوراسیون داخلی شیراز , طراحی دکوراسیون داخلی

 

 

اسکاندیناوی نام سبکی است که اگر از آن برای طراحی داخلی و چیدمان وسایل خانه خود استفاده کنید دکوراسیون منزلتان از محبوبیت جهانی برخوردار می شود. این سبک بسیار معروف و زیبا است. دلیل اصلی محبوبیت و ماندگاری این سبک سادگی و کلاسیک بودن آن است. وسایل سبک اسکاندیناویایی در هر فضا و در هر دکوراسیونی که قرار بگیرند، آنجا را شیک و با شکوه می کند.

 

 

دکوراسیون داخلی منزل , دکوراسیون داخلی خانه های کوچک , طراحی و دکوراسیون داخلی

 


سبک اسکاندیناویایی از سال 1950 مطرح شد و رفته رفته با گذشت زمان جای خود را در میان سبک های مختلف باز کرد. امروزه این سبک دارای طرفداران زیادی است. البته ناگفته نماند که سبک اسکاندیناوی اولیه به مرور زمان دستخوش تغییرات زیادی قرار گرفته است و سبک فعلی آن با آنچه در گذشته به این نام شناخته می شده متفاوت است؛ اما در کل ویژگی هایی که سبب شد این سبک روز به روز پیشرفت کند و بیشتر مورد توجه همگان واقع شود کاربردی بودن و در عین حال جذاب بودن آن است. وسایلی که در سبک اسکاندیناویایی مورد استفاده قرار می گیرند، به زیبایی خود را با دیگر وسایل موجود در دکوراسیون تطبیق می دهند و با بیشتر سبک های دکوراسیونی سازگارند و در هر دکوراسیونی به زیبایی نمایان می شوند.


به کارگرفتن رنگ سفید در خانه آرایی یکی از ویژگی های برجسته سبک اسکاندیناوی به شمار می رود.ظاهرا این ویژگی با اقلیم همیشه برفی و سرد کشورهای شمال اروپا ارتباط می یابد و جزیی از باورها و رسوم مردم این منطقه است.رنگ برتر سفید انتخاب می شود تا فضا را وسیع تر از آنچه هست نمایان کند.

 

 

دکوراسیون داخلی خانه , دکوراسیون داخلی آشپزخانه , دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

 



وسایلی که در سبک اسکاندیناویایی مورد استفاده قرار می گیرند اغلب از چوب طبیعی درختان از قبیل چوب درخت ساج، کاج، و چنار ساخته می شوند. از جمله مواد دیگری که در ساخت وسایل سبک اسکاندیناویایی مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: آلومینوم، شیشه، کروم و استیل. همانطور که می بینید تمام موارد نام برده ارزان بوده و به راحتی قابل دسترس هستند.

 

 

طراحی دکوراسیون داخلی منزل , دکوراسیون داخلی ایرانی , دکوراسیون داخلی پذیرایی

 

 

در دوره ای که این سبک در شهرهای اسکاندیناوی ظهور کرد، یک تحول اجتماعی بسیار مهم و بزرگ در حال وقوع بود. در آن زمان برای کم کردن فاصله طبقاتی میان افراد فقیر و ثروتمند اقداماتی صورت گرفته بود و تصمیم گرفته شده بود که فقر در کشور کاهش داده شود. شاید به همین دلیل است که این سبک دارای ساختاری ساده و بی تکلف است. به نوعی می توان گفت این سبک به خوبی تداعی کننده شرایط اجتماعی آن دوره در کشورهای اسکاندیناوی است.



شما نیز اگر طرفدار جلوه ای کلاسیک و شیک برای دکوراسیون خانه خود هستید، می توانید تنها با قرار دادن یک صندلی یا میز اسکاندیناویایی جلوه ای از این سبک را در خانه خود ایجاد کنید.

 

منبع : pcparsi

 


ویدیو : چینش دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی