چای نعناع؛ نوشیدنی پاییزی! :     یک متخصص گیاهان دارویی با بیان اینکه فصل پاییز ...



 

نوشیدنی های پاییزی , عکس نوشیدنی پاییزی , انواع نوشیدنی های پاییزی

 

یک متخصص گیاهان دارویی با بیان اینکه فصل پاییز دارای طبیعتی سرد و خشک است و باید بدن را با این هوا وفق داد، اظهار کرد: در فصل پاییز هر روز چای نعناع بنوشید.

هادی گلزاری مکمل در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه همدان، با بیان این مطلب اظهار کرد: در فصل پاییز انرژی بدن رو به تحلیل رفته همچنین بیماری های سودا مانند آرتروز و بیماری های پوستی در این فصل در افراد سوداوی مزاج بروز می کند.

وی اظهار کرد: توصیه می شود در این فصل از مصرف زیاد مواد غذایی مانند بادمجان و برنج که دارای طبیعت سرد و خشک هستند خودداری شود.

گلزاری اضافه کرد: در مقابل مصرف گوشت گوسفند، خشکبار و تنقلات از جمله گردو و بادام به علت دارا بودن طبیعت گرم و بدست آوردن انرژی و رطوبت از دست رفته بدن مورد تاکید قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: مصرف مخلوط آب و عسل با لیمو و همچنین چای نعناع در پاییز علاوه بر تقویت قوای جسمی و سیستم دفاعی بدن در درمان سرما خوردگی نیز موثر است.

وی در پایان تصریح کرد: استفاده از روغن کنجد و روغن بادام برای پیشانی، گونه ها و ملاج (فاصله یک وجب از نوک بینی تا وسط سر) برای تقویت پوست در این فصل تاثیرگذار است..... /  خبرگزارى ایسنا



ویدیو : چای نعناع؛ نوشیدنی پاییزی!