چالش غول سبز هالیوود برای دانشمندان : ورود مارک روفالو به مبحث آب شهری در میشیگان، ...


ورود مارک روفالو به مبحث آب شهری در میشیگان، پاسخ محققان و مدیران شهری را به همراه داشته است. خبرگزاری مهر: ورود مارک روفالو به مبحث آب شهری در میشیگان، پاسخ محققان و مدیران شهری را به همراه داشته است.

به نقل از هافینگتون پست، آب تصفیه نشده در میشیگان قابلیت نوشیدن ندارد، اما محقان معتقدند دلیل ندارد از آن برای حمام کردن استفاده نشود.

مارک روفالو که مدتی است بحث محیط زیست و آب را مورد توجه قرار داده و در این زمینه فعالیت می‌کند به تازگی گفته بود نباید شهروندان شهر فلینت به اطمینانی که دولت محلی داده مبنی بر این که این آب برای شستشو قابل استفاده است اطمینان کنند. وی گفته است این آب دارای عناصر شیمیایی چون کلروفرم است که از محصولات جانبی کلر است که برای ضدعفونی آب به کار می رود.

شعر چند بیتی برای دانشمندان , خاطرات احمدایراندوست برای بادیگاردبودنش در هالیوود , تست دانشمندان روسی برای بیدار ماندن

با این حال دانشمندان و محققان دانشگاه ماساچوست وارد میدان شده‌ و به روفالو پاسخ داده‌اند و می‌گویند دلیلی ندارد که نتوان از این آب برای حمام کردن استفاده کرد.

برخی از شهروندان معتقد بودند استفاده از این آب به ریزش مو منجر می‌شود و روفالو هم از مردم خواسته که با احتیاط بیشتری از این آب استفاده کنند. محققان نیز پذیرفته‌اند که سرب این آب بیشتر از حد مجاز است.

روفالو با تاکید بر این که قرار گرفتن در معرض سرب در سنین خیلی پایین می‌تواند موجب آسیب دایمی مغزی و مشکلات رفتاری شود، از مردم خواسته بود در استفاده از این آب رعایت احتیاط را بکنند.

روفالو بنیادی در حمایت از آب و مصرف آب ایجاد کرده که این بنیاد در ماه ژانویه سطح خطرناکی از عناصر جانبی در آب این منطقه را اعلام کرده بود.

از وقتی بنیاد روفالو این مطلب را عنوان کرد تاکنون تحقیقات مستقل و دولتی متعددی برای بررسی میزان خطرناک بودن آب این منطقه صورت گرفته است.

مقامات شهری هم ضمن این که گفته‌اند در ماه آگوست می توانند نتیجه قطعی تحقیقاتشان را اعلام کنند، اما معتقدند هالیوود یک داستان ترسناک واقعی در این شهر ایجاد کرده است.

مارک روفالو بازیگر، کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس آمریکایی در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار برای بازی در فیلم «کانون توجه» به عنوان نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد انتخاب شد.


ویدیو : چالش غول سبز هالیوود برای دانشمندان