پیامك‌ بدون محتوا هم هزینه دارد؛ نحوه ی محاسبه تعرفه پیامك های فارسی و لاتین :



 

 

نحوه محاسبه هزینه اینترنت , محاسبه هزینه پست , محاسبه هزینه پستی

مشتركان تلفن همراه توجه كنند زمانی كه می خواهند پیامكی فقط حاوی علامت ارسال كنند اگر زبان گوشی فارسی باشد پیامك، فارسی محاسبه شده و زمانی كه زبان گوشی لاتین باشد، پیامشان لاتین محاسبه می شود.

 

به گزارش خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این موضوع در پیام هایی كه فقط حاوی اشكال هندسی هستند، نیز صادق است؛ به این معنی كه اگر زبان گوشی مشترك فارسی باشد، پیامك، فارسی محسوب شده و زمانی كه زبان گوشی لاتین باشد، پیام او لاتین محاسبه می شود و پیام هایی كه با حرف فارسی شروع شده و با شكل و یا عدد همراه باشد هم فارسی محاسبه می شوند.

ممكن است برخی مشتركان خواسته یا ناخواسته به ارسال پیامك خالی اقدام كنند، این دسته از مشتركان باید توجه داشته باشند كه هنگام ارسال، زبان گوشی خود را فارسی كنند تا آن پیامك فارسی محاسبه شود؛ در غیر این صورت اگر زبان گوشی در زمان ارسال پیامك لاتین باشد، حتی پیامك خالی نیز برای آن ها مثل پیام لاتین محاسبه شده و باید تعرفه پیامك لاتین را پرداخت كنند.

اما در پیامك هایی كه فقط حاوی عدد هستند نیز این قانون صدق می كند و بسته به زبان گوشی فارسی یا لاتین محاسبه می شوند.

پیامك هایی كه با حرف فارسی شروع شده و با لاتین ادامه پیدا كنند، فارسی محاسبه شده و برعكس اگر پیامكی با زبان لاتین شروع شود و با فارسی ادامه یابد، لاتین محاسبه می شود.../ ایسنا


ویدیو : پیامك‌ بدون محتوا هم هزینه دارد؛ نحوه ی محاسبه تعرفه پیامك های فارسی و لاتین