پاسخ آموزش و پرورش به حذف و یا تغییر تصاویر و داستان های کتاب های درسی دهه 60/ (+عکس های نوستالژیک کتاب های درسی دهه 60 ) :



تصاویر و داستان های کتاب های دهه 60 برای بسیاری از افراد همراه با خاطرات شیرین است

با پیشرفت تکنولوژی این روزها  همه چیز در خانواد ها تغییر کرده است  کودکان دهه 60 این روزها از بازی هایی که در کوچه ها و یا مدارس با دوستان خود انجام می دادند به عنوان یک خاطره یاد می کنند .

سرگرمی های بچه‌های دهه ۶۰ که فوتبال با توپ پلاستیکی در زمین‌های خاکی و... بود امروزه  جای خود را به بازی‌های کامپیوتری و تبلت‌ها سپرده است.

کتاب درسی , ثبت نام کتاب درسی , کتاب های درسی

 
هم زمان با این تحولات کتاب‌های درسی نیز تغییرات گسترده‌ای داشته‌اند داستان تصمیم کبری، پطرس فداکار، چوپان دروغگو، کوکب خانم با مهمان‌هایش و ...  یا خذف شده  و یا با تغییرات در نحوه نگارش و تصاویر در کتاب‌های درسی وجود دارند. برخی نیز جای خود را به داستان‌ دیگری سپرده‌اند.

 

توزیع کتاب درسی , ثبت نام کتاب درسی دبستان , فروش کتاب درسی

 
تصاویر و داستان هایی که در کتاب های درسی دهه 60 وجود داشت به حدی برای کودکان که اینک بسیاری از آنها پدرها و  مادرهای امروز هستند جذاب بود که  تغییر و حذف این مطالب از کتاب های درسی امروز برای بسیاری از آن ها  این سئوال را پدید آورد که چرا این داستان های زیبا حذف شده اند؟

این موضوع را با رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در میان گذاشتیم.

آموزش و پرورش: محتوان کتاب‌های درسی بر اساس نیاز جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با عصر ایران گفت: تغییر در محتوا و تصاویر کتب درسی، ضرورتی است که باید انجام شود؛ چرا که نیازهای دانش‌آموزان در دهه ۶۰ با دهه‌های بعد از آن متفاوت است.

وی افزود: نوع نگاه به زندگی تغییر کرده است و محتوان کتاب‌های درسی بر اساس نیاز جامعه است؛ در دهه ۶۰ زمانی که درباره نامه‌نگاری، مطلبی در کتاب درسی درج می‌شد، نامه نگاری تنها از طریق اداره پست بود اما اکنون پیامک و فضای مجازی، روند نامه‌نگاری را تغییر داده است و نمی‌توان همان داستان را با آن تصاویر برای دانش‌آموزان پیش‌بینی کرد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در مورد افرادی  که کتاب‌های درسی دهه ۶۰ را بهتر می‌دانند، گفت: این احساس نوستالوژیک است که نسبت به کتاب‌های درسی وجود دارد و افراد فکر می‌کنند کتاب‌های آن دوره بهتر بوده است در حالی که سال‌ها بعد نیز دانش‌آموزانی که کتاب‌های این دوره را خوانده‌اند چنین احساسی خواهند داشت.

 

کتاب درسی رشته چاپ , توزیع کتاب درسی 95 , زمان پخش کتاب های درسی

 
وی با بیان اینکه آنچه در روند تألیف کتاب درسی مهم است، ثابت بودن اصول و ارزش‌هاست، افزود: در گذشته فداکاری در قالب پطروس فداکار مطرح می‌شد اما اکنون ما هزاران فداکار در کشور داریم و می‌توانیم فداکاران کشور خود را به نسل جدید معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه کتاب‌های درسی نسبت به گذشته غنی‌تر و علمی‌تر شده است، تصریح کرد: فداکاری کردن برای کشور، داشتن هویت ملی، دینی و انقلابی به عنوان ارزش‌هایی است که باید در کتاب‌های درسی حفظ شود.

 

ثبت کتاب های درسی تک جلدی , ثبت کتاب ھای درسی تک جلدی , زمان توزیع کتاب درسی پیش دانشگاهی

 

توضیع کتاب های درسی , فروشگاه کتاب درسی مولایی , کتاب درسی توزیع

 

پخش کتاب درسی , توزیع کتاب های درسی , آخرین مهت ثبت نام کتاب های درسی

 

آموزش طراحی جلد کتاب , کتاب داستان کوتاه , دانلود رایگان کتاب آموزش روبان دوزی pdf

 

آموزش طراحی جلد کتاب با فتوشاپ , آموزش تصویرسازی کتاب کودک , آموزش طراحی جلد کتاب با فتوشاپ pdf

 

کتاب پرورش خلاقیت , تصاویر کتاب و کتابخوانی , آموزش جلد کتاب

 

کتاب تغییر ایجاد می‌کند , کتاب داستان کودکان , کتاب بریان تریسی ذهنتان را تغییر دهید

 

اخبار اجتماعی - عصر ایران

 


ویدیو : پاسخ آموزش و پرورش به حذف و یا تغییر تصاویر و داستان های کتاب های درسی دهه 60/ (+عکس های نوستالژیک کتاب های درسی دهه 60 )