هاشمی رفسنجانی: قیام امام حسین(ع) طراحی الهی و آسمانی داشت : هاشمی رفسنجانی: ...



قیام امام حسین , هدف قیام امام حسین , علت قیام امام حسین

هاشمی رفسنجانی: قیام امام حسین(ع) طراحی الهی و آسمانی داشت

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کربلا پرچم مظلومیت اهل بیت(ع) است که تا قیامت باید برافراشته بماند.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع)، واقعه کربلا و ظهور حجت(ع) را از حوادث مسجّل تاریخ از ابتدای اسلام دانست و افزود: هر دو حادثه از اسرار مهم خاتمیت دین اسلام هستند.

وی در این مراسم که جمعی از علما، قشرهای مختلف مردم، خانواده شهدا، مدیران و کارکنان مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشتند، با ارائه تحلیلی از تاریخ کربلا، گفت: ادلّه فراوان و قابل اعتمادی داریم که قیام امام حسین(ع) یک اتفاق نبود و طراحی الهی و آسمانی داشت.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در کربلا سیل خون و سیل اشک، نتیجه نبرد علیه ظلم و ظالم و نهایتاً پیروزی حق و مظلوم بود.

وی ادامه داد: لشکریان خونخوار یزید با راه‌اندازی سیل خون، مست از غرور پیروزی بودند اما وقتی آوازه مظلومیت و حقانیت لشکریان امام حسین(ع) و سیل اشک شیعیان به راه افتاد، یزیدیان شکستی همراه با تنفر را در تمام تاریخ پذیرا شدند.

هاشمی رفسنجانی با تشریح فلسفه عزاداری برای امام حسین(ع) و یارانش و گریه، عزاداری و روضه‌خوانی برای عاشورا خاطرنشان کرد: خداوند رسوا کردن ظالم و فریاد کشیدن از دست ظلم را نه تنها مجاز، بلکه محبوب درگاه متعالی معرفی کرده است.

وی با استناد به آیه 149 سوره نساء مبنی بر اینکه «لایحبّ الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم»، گفت: کربلا پرچم مظلومیت اهل بیت(ع) است که تا قیامت باید برافراشته بماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با تقبیح توجیه ظلم برای دفاع از اسلام اظهار کرد: راز تشنگی اصحاب عاشورا در کنار فرات و فرود تیر بر گلوی طفلی شش ماهه، سند رسوایی کسانی است که به بهانه دفاع از اسلام، اهل بیت پیامبر(ص) را خارجی می‌دانستند.

وی مشعل کربلا را هر روز نورانی‌تر از گذشته خواند و با اشاره به عزاداری‌هایی که در ماه محرم در سراسر جهان می‌شود، گفت: انسانی که در دفاع از مظلوم اشک بریزد، لشکر همیشگی حق در تاریخ می‌شود.

هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود با تشریح حرکت امام حسین(ع) از مکه تا کربلا و بیان گفت‌وگوی یاران امام در منازل مختلف یادآور شد: در هر مرحله گروهی ریزش می‌کردند و 72 نفر که عصاره ناب وفاداری بودند، به منای عشق در کربلا رسیدند و به بهترین ثواب که شهادت در راه خدا بود، نائل شدند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دوستداران امام حسین(ع) در دریای متلاطم زمانه، او را کشتی نجات می‌دانند که آنان را به ساحل سعادت می‌رساند و کسانی که خارج از سفینةالنجاة باشند، به ضلالت و گمراهی می‌رسند.

بر اساس این گزارش، در آغاز این دیدار مراسم مرثیه‌سرایی برگزار شد و حجت‌الاسلام رستگاری‌نیا با ذکر مصائب و مناقب اهل بیت(ع)، روضه اباعبدالله(ع) خواند و پس از سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز نماز ظهر و عصر به امامت وی اقامه شد.

/ایسنا

 


ویدیو : هاشمی رفسنجانی: قیام امام حسین(ع) طراحی الهی و آسمانی داشت