نوابغ تاریخ و پیش بینی‌های عجیب آن‌ها : پیش بینی آینده از مهم ترین ویژگی‌های ...


پیش بینی آینده از مهم ترین ویژگی‌های افراد موفق است که باعث می شود، همیشه یک قدم از دیگران جلوتر باشند، ولی عوامل و دلایل بی شماری وجود دارند که می توانند پیش بینی یک فرد را اشتباه یا حتی گاهی احمقانه جلوه دهند. مشهور ترین چهره‌های تاریخ هم از این قاعده مستثنی نیستند. وبسایت تابناک باتو: مشهور ترین چهره‌های تاریخ هم از این قاعده مستثنی نیستند؛ هرچند در آن زمان، پیش بینی آن‌ها بسیار معقول و متفکرانه به نظر می رسید، نهایتاً آنچه به حقیقت پیوست با پیش بینی‌ها فاصله بسیاری داشت.

پیش بینی آینده از مهم ترین ویژگی‌های افراد موفق است که باعث می شود، همیشه یک قدم از دیگران جلوتر باشند، ولی عوامل و دلایل بی شماری وجود دارند که می توانند پیش بینی یک فرد را اشتباه یا حتی گاهی احمقانه جلوه دهند. مشهور ترین چهره‌های تاریخ هم از این قاعده مستثنی نیستند.

هرچند در آن زمان، پیش بینی آن‌ها بسیار معقول و متفکرانه به نظر می رسید، نهایتاً آنچه به حقیقت پیوست با پیش بینی‌ها فاصله بسیاری داشت. در ادامه، نگاهی داریم به چند نمونه از پیش بینی‌های اشتباه افراد مشهور در مورد فناوری آینده؛
 
1. بیل گیتس:
«ما هیچ گاه قادر به ساخت سیستم عامل 32 بیت نخواهیم بود!»
نه تنها استفاده از سیستم عامل 32 بیت بسیار رایج شد، بلکه در حال حاضر بیشتر سیستم عامل‌ها با سیستم عامل 64 بیت کار می کنند.

عجیب ترین اتفاقات تاریخ , عجیب ترین دادگاه‌های تاریخ , اتفاقات عجیب تاریخ

2. ناپلئون بناپارت:
«شما می خواهید کشتی بسازید که با وجود آتش در زیر عرشه اش بر خلاف جریان باد و آب حرکت کند؟»

این واکنشی بود که ناپلئون در برابر ایده ساخت کشتی بخار داشت. افراد بسیاری در تاریخ در مقابل استفاده از فناروی مقاومت کرده اند و ظاهرا ناپلئون هم یکی از آنها بوده است.

عجیب ترین سرگرمی های تاریخ , عجیب ترین فیلمهای تاریخ سینما , عجیب ترین معمای تاریخ
 
3. لورد کلوین:
«اشعه ایکس صرفاً یک شوخی است»

لورد کلوین، فیزیکدان، مهندس و ریاضی دان بریتانیایی، در سال 1895 کشف اشعه ایکس را به کل زیر سؤال برد و آن را قبول نکرد. هر چند که تنها یک سال بعد، خودش از اشعه ایکس برای اسکن دستش استفاده کرد.

related image عجیب ترین انسان های دیده شده طول تاریخ تصاویر , فلوت زدن با بینی در شبکه شما تاریخ , کشف موجودی عجیب و ناشناخته با بینی شاخ دار
 
4. چارلی چاپلین:
«سینما چیزی جز یک سرگرمی زودگذر نیست. چیزی که مردم دوست دارند ببینند، گوشت و خونی است که بر روی صحنه ریخته می شود».

همه می دانیم که بخش دوم این نقل قول، یعنی علاقه مردم به خون، کاملاً درست است، ولی در مورد بخش اول باید گفت، این حرف چاپلین احتمالاً ناشی از عشق و علاقه زیادش به تئاتر و اجرای زنده بوده است.

عجیب ترین های تاریخ جهان , تاریخ امروز , تبدیل تاریخ

5. کن اولسون:
«دلیلی وجود ندارد که کسی بخواهد در خانه اش کامپیوتر داشته باشد»

بنیان گذار شرکت تجهیزات دیجیتال (DEC) که نقش مهمی در رهبری این شرکت داشت، در دهه 50 میلادی بر این باور بود که کامپیوتر‌ها به درد مردم معمولی نمی خورند. البته واضح است که رایانه‌های آن زمان با آن چه ما اکنون در اختیار داریم، تفاوت بسیاری داشته اند. به هر حال همگی می دانیم که زندگی بدون وجود رایانه‌ها به این شکل ممکن نبود.

تاریخ , جراحی بینی , بهترین جراح بینی
 
6. ویلیام پریس:
«آمریکا به تلفن نیاز دارد ولی ما چنین نیستیم، ما تعداد زیادی پستچی داریم»

ویلیام پریس یک مهندس برق و همچنین یک مخترع بود و از به همین دلیل این سخن او بسیار عجیب به نظر می رسد.

پیش بینی وضع هوا , تاریخ میلادی , پیش بینی فوتبال
 
7. توماس ادیسون:
«بازی کردن با جریان متناوب فقط هدر دادن وقت است. هیچ کسی از آن استفاده نخواهد کرد»

در واقع این حرف ادیسون در جریان رقابت با جورج وستینگهاوس زده شد. در آن زمان وستینگهاوس حق انحصاری تولید جریان متناوب را از نیکول تسلا خریداری کرده بود. این در حالی است که می دانیم استفاده از جریان متناوب وستینگهاوس بسیار پربازده تر و مؤثرتر از جریان مستقیم ادیسون بوده است.

تاریخ آنلاین , مبدل تاریخ , عمل بینی

8. اراسموس ویلسون:
«زمانی که نمایشگاه پاریس به پایان برسد، هیچ کسی دیگر لامپ‌های الکتریکی را به یاد نخواهد آورد».

اراسموس ویلسون، استاد دانشگاه آکسفورد در سال 1878 معتقد بود که لامپ‌های الکتریکی هیچ کارایی ندارند؛ هر چند کمی بعدتر مشخص شد که لامپ‌های الکتریکی به یکی از مهم ترین و پرکاربردترین اختراعات بشر تبدیل شده اند.

تاریخ روز , جراحی زیبایی بینی , طالع بینی
 
9. آلبرت انیشتین:
«کوچک ترین نشانه ای وجود ندارد که نشان دهد استفاده از انرژی هسته ای امکان پذیر است».

آلبرت انیشتین در سال 1932 چنین جمله ای را بر زبان آورد، در حالی که تنها چند سال بعد، قدرت فوق العاده مخرب انرژی هسته ای در ژاپن جهان را در بهت فرو برد.

تاریخ ایران , اسکریپت پیش بینی فوتبال , تقویم تاریخ
 
10. ارنست رادفورد:
«انرژی حاصل از شکست اتم‌ها بسیار ناچیز است. هر کسی که فکر می کند می تواند از آن به عنوان منبع انرژی استفاده کند، بی حساب حرف زده است».

ارنست راتفرد در سال 1933 نظر خود در مورد انرژی هسته ای را در قالب این جمله بیان کرد و همگی می دانیم که او تا چه حد در اشتباه بوده است!

تاریخ شمسی , جراح بینی , سایت پیش بینی فوتبال


ویدیو : نوابغ تاریخ و پیش بینی‌های عجیب آن‌ها