نظر فرمانده ناجا در مورد فیلتر وی‌چت و انتقاد از طرح زوج و فرد :   اخبار اجتماعی ...



 لطفا اگر می‌خواهید در مورد بازی من انتقاد کنید یک‌طرفه به قاضی نروید  , سخنرانی فرمانده سپاه در مورد اهمیت ورزش , انتقاد مشاور عالی فرمانده کل سپاه از حماس

 

اخبار اجتماعی - نظر فرمانده ناجا در مورد فیلتر وی‌چت و اجرای طرح زوج و فرد

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس مخالف اقدامات محدود کننده است، گفت: ستاد کمیته اضطرار نمی‌تواند برای مواقع غیراضطرار مصوبه‌ای داشته باشد و برای حل آلودگی هوا روش‌های بهتری نیز وجود دارد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در حاشیه دهمین جشنواره نظم و امنیت عمومی در مورد شایعات اجرای دائمی طرح زوج و فرد تا آخر سال، گفت: نیروی انتظامی مخالف اقدامات محدود کننده است و ستاد اضطرار آلودگی هوا نیز نمی‌تواند برای مواقع غیراضطرار دستورالعملی صادر کند و اگر قرار باشد این طرح دائمی شود باید در شورای عالی ترافیک این مسئله تصویب شود.

وی با بیان اینکه ما فکر می‌کنیم که به جای درمان‌های مسکن باید به روشهای دیگری فکر شود، گفت: طرح زوج و فرد مشکلات زیادی را برای مردم به وجود می‌آورد و دائمی بودن آن سبب می‌شود که مردم به فکر خریدن دو خودروها با پلاک‌های متفاوت بیفتند.

احمدی مقدم با بیان اینکه برای حل آلودگی هوا روش‌های بهتری نیز وجود دارد،‌ گفت: امسال شاهد کاهش 80 درصدی خروج خودروهای فرسوده از ناوگان بوده‌ایم که این مسئله نشان می‌دهد اگر 500 هزار خودروی فرسوده از ناوگان خارج شود بسیار بیشتر از طرح زوج و فرد جوابگو خواهد بود.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت خودرو، ارتقای کیفیت سوخت و افزایش سرعت خروج خودروهای فرسوده از ناوگان ظرف یکی دو سال آینده ما را به اهداف خود در زمینه کاهش آلودگی هوا می‌رساند، گفت: طرح زوج و فرد 15 سال پیش اجرایی شد و این در حالی بود که خودروهای آن زمان یک سوم الان بودند و نشان می‌دهد که این روش چاره ساز نیست. اما نیروی انتظامی اجرا کننده قانون است و در مواقع بحران ما نیز اجرای این طرح را تایید می‌کنیم.

احمدی مقدم همچنین در مورد شماره‌گذاری اسکانیا، گفت: زمانی برای رفع عیوب این خودرو تعیین شده است، اما اگر این عیوب رفع نشود شماره‌گذاری نمی‌کنیم و من توصیه می‌کنم خودروسازان به جای مقاومت و تکذیب عیب خودرو، آنرا قبول کنند، چرا که در گذشته آتش‌سوزی و عیب پژو نیز تکذیب می‌شد اما نهایتا آنرا قبول کردند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی موافق به مخاطره انداختن تولید و بیکاری کارگران نیست، گفت: اسکانیا بعد از یک نوع خودرو که اسم آن را نمی‌آورم، میزان تلفات جاده‌ای‌اش، دو برابر است.

احمدی مقدم همچنین در مورد فیلترشدن نرم‌افزار وی‌چت نیز گفت: شورای عالی فضای مجازی سه‌شنبه در حضور رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد و در این جلسه به پیشنهاد نیروی انتظامی و حمایت وزیر ارتباطات مقرر شد کارگروهی در رابطه با نوسازی مصادیق مجرمانه و نوسازی فیلترینگ با روشهای نوین ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اگر وی‌چت خوبی‌هایی دارد، نباید کل سرویس مسدود شود، گفت: این کارگروه نسبت به شناسایی مضرات برنامه‌ها اقدام کرده و تنها بخش‌های مضر حذف می‌شوند.

احمدی مقدم همچنین با اشاره به همایش نظم و امنیت گفت: سال 93، سال حذف پست‌های زاید در نیروی انتظامی است و در پست‌هایی که دوربین‌ می‌تواند جایگزین افراد شود، این پست‌ها حذف می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی سال آینده به طور جدی در بحث پژوهش وارد می‌شود ، گفت: ناجا از روش‌های علمی که موجب کاهش نیروی انسانی در پست‌های اضافه می‌شود استقبال می‌کند.

وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه 9 دی، گفت: 9 دی مردم عملا به فتنه پایان دادند. افرادی که یک برچسب زدند و نتوانستند آنرا اثبات کرده و با لجاجت از هر ابزاری برای ایجاد شکاف استفاده کردند که این مسئله گناه نابخشودنی بود و مردم نهایتا در نهم دی با بصیرت خود مهر ابطالی بر اقدامات این افراد زدند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اعدام چند ایرانی در مالزی به جرم حمل مواد مخدر، گفت: این موارد عمدتا مربوط به گذشته است و در حال حاضر کشف مواد مخدر از ایرانیان در خارج از کشور به شدت کاهش یافته است.

وی با اشاره به پخش مصاحبه‌اش از برنامه مناظره که مربوط به قبل از اصلاح قانون مواد مخدر بود، گفت: در گذشته ما دوگانگی قانون داشتیم به گونه‌ای که با اصلاح قانون و کنترل تشدید در فرودگاه و گمرک کشور انتقال مواد مخدر توسط ایرانیان به شدت کاهش یافت و تعداد پرونده‌های جدید نیز بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه اگر این افراد در کشور خودمان نیز دستگیر می‌شدند باید مجازات می شدند، گفت: ما خواستار این هستیم که این مجرمان در کشور خود مجازات شوند.

احمدی مقدم با بیان اینکه وکلای این مجرمان به آنها یاد داده‌اند که عنوان کنند فریب خورده‌ایم، گفت: البته در دو سال اخیر روند دستگیری‌ها کاهش یافته است اما افراد نباید در قبال دریافت وجه، ریسک کنند و بدون اطلاع و توجه از مجازات و نوع ماده نسبت به انتقال آن اقدام کنند چرا که هر فردی در قبال عملکردش مسئول است و باید مراقب باشد.

به گفته احمدی مقدم میزان دستگیری ایرانیان در این جرم به شدت کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، احمدی مقدم همچنین در همایش دهمین جشنواره نظم و امنیت عمومی با بیان اینکه ناجا با توجه به سند راهبردی 1404 باید بر موقعیت رقابت با کشورهای پیشرفته قرار گیرد، گفت: اگر می‌خواهیم پلیس ایران الگوی دیگر کشورها باشد باید در تراز کشورهای پیشرفته رقابت کند.

وی با بیان اینکه در ابتدای تشکیل نیروی انتظامی به زحمت می‌توانستیم 10 نفر که دارای فوق لیسانس هستند پیدا کنیم، گفت: شرایط علمی آن زمان به گونه‌ای بود که تنها پنج نفر عضو هیئت علمی ناجا بودند که در همان سال بازنشسته شدند.

وی با بیان اینکه عنصر اساسی تشکیل دهنده قدرت، دانش است گفت: با دانش می‌توان قدرت سیاسی، فرهنگی و ... را به دست آورد و ناجا برای حرکت باید به سرعت فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را توسعه دهد.

نقد؛ هدیه بیرونی به پلیس
وی با بیان اینکه امروز افتخار می‌کنیم که در تمامی فرماندهی‌های انتظامی و رده‌های تخصصی مرکز تحقیقات راهبردی ایجاد شده است، گفت: علاوه بر این نقد بیرونی برای پلیس یک هدیه است.

وی با بیان اینکه ناجا در مجموع سازمان‌ها در عرصه علم و فناوری موقعیت خوبی دارد، گفت: دیگر آن نگاه غیرعلمی و سنتی به پلیس وجود ندارد و ما توانسته‌ایم با تحقیقات، فشار و تحریم‌ها را به فرصت بدل کنیم.

وی با تاکید بر تقویت بنیه پژوهشی و علمی نیروی انتظامی گفت: امروزه در حالی شاهد کاهش کشته‌های تصادفات هستیم که تعداد خودروها افزایش یافته است و این مهم تنها با تحقیقات و پژوهش‌های علمی به وجود آمده است.

احمدی مقدم با اشاره به فعالیت 700 دفتر خدمات الکترونیکی گفت: امروز 50 هزار دستگاه رایانه به اینترانت امن ناجا متصل هستند که امنیت منحصربه فردی دارد و ما مفتخریم که امروز تمام نرم‌افزارهای ما در داخل تولید می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 140 سامانه و زیر سامانه ارائه خدمات در ناجا گفت: ناجا 30 میلیون خدمت الکترونیکی به مردم ارائه می‌کند.

احمدی مقدم با بیان اینکه نیروی انتظامی تا پایان برنامه ششم توسعه باید از فاز سخت‌افزاری عبور کند، گفت: ما باید به جای توسعه کمی به کیفی سازی توجه کنیم که این مهم با اشراف اطلاعاتی در بستر علوم و فنون و همچنین ایجاد پژوهش‌های کاربردی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان گفت: در بودجه آتی اعتبارات خوبی برای پژوهش، آموزش و ... که ضامن پویایی و رسیدن به اهداف است،‌ ارائه می‌شود و نیروی انتظامی کاربردی شدن تحقیقات را در دستور کار قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، همچنین ستاری - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سخنان کوتاه خود در دهمین همایش نظم و امنیت با بیان اینکه این معاونت وظیفه خود می‌داند تا از تمامی شرکت‌های دانش بنیانی که بتوانند به ناجا کمک کند، حمایت کند، گفت: ستادهای زیادی در معاونت علمی و فناوری داریم که می‌توانند به نیروی انتظامی کمک کنند. اما به شرطی که خطوط ارتباطی مستقیم داشته باشند و تعامل افزایش یابد.

وی با بیان اینکه به این همایش آمده تا عدم ارتباط این دو سازمان پایان یابد، گفت: اقدامی در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ناجا به غیر از تایید این سازمان انجام نمی‌دهیم.

وی همچنین با بیان اینکه امیدوارم سال آینده میزان همکاری‌های ناجا و معاونت علمی و فناوری افزایش یابد، گفت: دولت و معاونت علمی و فناوری آمادگی کاملی دارد تا از پروژه‌هایی که به توسعه بازار نیروی انتظامی می‌انجامد حمایت کند.

ستاری همچنین ضمن اظهار امیدواری از افزایش همکاری‌های معاونت علمی و فناوری با نیروی انتظامی، گفت: آماده هستیم تا در راستای اجرایی شدن سند راهبردی و همچنین توسعه برنامه‌هایی که موجب تسهیل امور روزمره مردم می‌شود کمک کنیم. 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو : نظر فرمانده ناجا در مورد فیلتر وی‌چت و انتقاد از طرح زوج و فرد