میدان التحریر قاهره در فهرست جاذبه های توریستی مصر! :       از زمان آغاز انقلاب ...



 

 

جاذبه های توریستی استانبول , جاذبه های توریستی دبی , جاذبه های توریستی

 

از زمان آغاز انقلاب اخیر مصر، اماکن گردشگری اطراف اهرام سه گانه و مجسمه ابوالهول تقریبا از توریست خالی شده است اما همان جوانان معترض، خواهان بازگشت دوباره توریست ها هستند.

به نقل از رویترز، با این حال هم اکنون مدیران برنامه ریزی تورهای گردشگری در مصر، میدان تحریر قاهره را نیز در فهرست مکان های سیاحتی قرار داده اند چرا که شمار زیادی از گردشگرانی که هم اکنون وارد مصر می شوند می خواهند به این میدان هم بروند .

این گردشگران دوست دارند از نزدیک با مکانی که قریب به سه هفته میزبان سیل جوانان معترض بود آشنا شوند. اعتراضاتی که در پایان با اعلام کناره گیری حسنی مبارک از ریاست جمهوری مصر پس از 30 سال حکومت به مهمترین نتیجه خود دست یافت.

تصاویر این میدان به همراه معترضین مستقر در آن نزدیک به سه هفته و ساعت های متمادی از مهمترین شبکه های خبری جهان به طور زنده پخش می شد و جهانیان بارها از صحنه های تلویزیون، میدان تحریر و معترضان را وضعیت های مختلف و گوناگونی پیگیری کردند.

"کریم محسن" عضو شرکت گردشگری"سیلویا تور"مصر می گوید: در زمینه احیای گردشگری هم اکنون مشکل ، لیبی و نه مصر است. کل منطقه با وضعیت ناآرام و نامناسبی روبه روست.

لیبی که هم اکنون شاهد سخت ترین و شدیدترین رویارویی میان حکومت قذافی با مخالفان است مرزهای طولانی با مصر دارد.

محسن به رویترز می گوید: لیبی در مرز مصر قرار دارد و آنچه مردم در این کشور مشاهده می کنند ترسناک و نگران کننده است لذا از آمدن به این منطقه نگرانی دارند. این موضوعی است که بسیاری از شرکت های توریستی و تورلیدرها آن را تکرار و پیش بینی می کنند برای روزها و هفته های طولانی بیکار بمانند.

البته جمعی از جوانان حاضر در انقلاب مصر، بارها با برگزاری تظاهرات و تجمع خواسته اند تا این پیام را به جهانیان گزارش دهند که مصر جدید امنیت دارد.

اما واقعیت همچنان چیز دیگری را نشان می دهد. بسیاری از مدارس تعطیل هستند. میدان تحریر هر هفته چند مرتبه شاهد برگزاری تجمعات اعتراضی است. شب ها همچنان مقررات منع آمد و شد برقرار است و تانک ها و نیروهای ارتش در مسیرهای اصلی قاهره مستقر هستند.

البته پیش از این دو عضو برجسته کنگره آمریکا یعنی جان مک کین و جوزف لیبرمن به میدان التحریر رفتند و به قدم زدن پرداختند تا نشان دهند امنیت کامل برقرار است. دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس هم قبل از این در سفر به قاهره، دست به همین کار زده بود.

مصر قبل از انقلاب اخیر هر هفته 280 میلیون دلار از محل توریسم درآمد کسب می کرد اما همه این گردشگران پس از بروز انقلاب از این کشور فرار کردند.

در چند هفته اخیر، روزانه تنها می توان 20 گردشگر خارجی را مشاهده کرد که در صف خرید بلیت ورود به محوطه اهرام سه گانه در حومه قاهره هستند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : میدان التحریر قاهره در فهرست جاذبه های توریستی مصر!