منشور «كوروش» پس از گذشت ۴۰ سال به وطن بازگشت :         معاون رئیس جمهور از ...



 


 

منشور , منشور کوروش , منشور حقوق بشر

 

 

معاون رئیس جمهور از انتقال منشور كوروش از انگلیس به ایران پس از گذشت ۴۰ سال خبر داد.حمید بقایی در گفت وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: منشور كوروش كه تاكنون در موزه بریتانیا نگهداری می شد صبح امروز وارد كشور شده است.


وی در ادامه افزود: خوشبختانه با پیگیری های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منشور كوروش در ساعت ۴:۲۵ دقیقه صبح امروز با تدابیر امنیتی ویژه از فرودگاه امام خمینی(ره) وارد كشور شد.


رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تاكید كرد: منشور كوروش برای مدت ۴ ماه در ایران حضور خواهد داشت كه آخرین باری كه این منشور از موزه بریتانیا برای نمایش به ایران وارد شده بود تنها ۱۰ روز به نمایش گذاشته شد.


بقایی در ادامه با بیان اینكه ویترین نمایش منشور كوروش نیز از بریتانیا به ایران منتقل شده است گفت: این ویترین دارای ۱۸۲.۵ سانتیمتر ارتفاع، ۸۰۰ سانتیمتر عرض و ۸۰۰ سانتیمتر عمق است.


به گفته وی منشور كوروش كه به عنوان نخستین منشور حقوق بشر در تمام دنیا مشهور است فردا با حضور كارشناسان از بسته خارج می شود و در ویترین مورد نظر قرار می گیرد كه به زودی زمان نمایش عمومی آن اعلام خواهد شد.


رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت هیاتی به سرپرستی جان كرتیس، مدیر بخش خاورمیانه موزه بریتانیا و مك گریگور، مدیر موزه بریتانیا فردا در مراسم انتقال منشور كوروش به ویترین حضور خواهند داشت.../خبر گزاری فارس


ویدیو : منشور «كوروش» پس از گذشت ۴۰ سال به وطن بازگشت